GLORIA PROMO

EKSPERTIZA: Ergonomske prednosti STABILO EASYoriginal

Prof. Dr. Ralph Bruder

Direktor Instituta za istraživanje ergonomije i dizajna

Director of the Institute for Ergonomics and Design Research Sveučilište Duisburg-Essen

Kako bi proveli procjenu prednosti STABILO EASYoriginal vještačenje je vršeno na različitim tipovima olovaka prema osobnom odabiru prof.dr. Ralpha Brudera.

S ergonomskog gledišta donosimo sljedeće karakteristike STABILO EASYoriginala

  • Oblik STABILO EASYoriginala prilagođen je anatomiji ljudi – i to posebno dječjoj ruci. To znači da je nužan različit dizajn za ljevake i dešnjake, te zbog navedenog postoje linije za obje skupine što STABILO EASYoriginal čini vrlo vrijednim u smislu ergonomskog aspekta kao i osvještenog na potrebe ove dvije skupine ljudi.
  • Nadalje, pozitivna značajka STABILO EASYoriginal-a je i dizajn kojim je uzeta u obzir dimenzija ciljne skupine kojoj je olovka namijenjena.
  • Oblik zone hvata (grip zona) već određuje na koji način će olovka biti primljena. Za ciljnu skupinu djece s još uvijek oskudnim pisaćim vještinama ovo je velika prednost. Način na koji se olovka drži potiče i razvija naviku ispravnog načina držanja. Istovremeno odrasli korisnici ove linije nailaze na problem, budući da olovka sama po sebi zahtijeva određeni način držanja, do poteškoća dolazi upravo jer odrasli već imaju razvijene određene navike držanja olovke te samim time zahtijevaju olovku s više mogućnosti držanja.
  • S ergonomskog aspekta, snaga uložena u držanje olovke treba biti svedena na minimum, budući da je to statična snaga koja može dovesti do preuranjenog zamora šake i ruke. Težina same STABILO EASYoriginal olovke je vrlo mala što znači da je potrebno koristiti vrlo malo snage za njeno držanje. Također snaga utrošena u držanje dodatno je umanjena oblikom zone hvata (grip zone).

Prof .dr. Ralph Bruder preporučuje

Razlozi primjene ergonomskih proizvoda u školi?

Zbog količine i trajanja stresa pod čijim se utjecajem svakodnevno nalaze školarci, o školi treba govoriti kao o ‘radnom mjestu’ djeteta (ne samo nastavnika).

Međutim ergonomski aspekt radnih uvjeta za sve sudionike ovog procesa (kako djecu tako i nastavnike) involvirane u radni sustav škole, u velikoj je mjeri zanemaren u odnosu na druga radna okruženja. Kao posljedica javlja se nepravilno držanje tijela kod djece i adolescenata zbog neprimjerenog namještaja i nedovoljnog kretanja. Na isti način lose dizajnirana radna oprema, tj. ‘alat’, kao što je olovka, može opteretiti ruku i dovesti do problema kasnije u životu.

U dizajniranju radne opreme za školarce poseban naglasak treba biti na fizičkim potrebama djeteta u razvoju. Kao dodatak svakako u obzir treba uzeti boje i oblike ergonomske opreme koju dijete koristi kako bi se potaknulo prihvaćanje ergonomski oblikovanih proizvoda za školarce.

%CODE1%

Linker
26. travanj 2024 16:40