Velika je to stvar za mladog dizajnera, pogotovo kada govorimo o alternativnoj modi koja je mnogo vidljivija na svjetskoj modnoj sceni nego u Hrvatskoj. Bio je to odličan povod da talentirana Nika Čuić podijeli s nama svoje dojmove iz Berlina.
Diplomirana si ekonomistica, ali za tebe je prevladala moda. Kako se to dogodilo?
Oduvijek sam znala da ću se baviti modom jer sam od malena uz baku učila šivati. Već na početku fakulteta sam shvatila da to nije smjer kojim želim ići pa sam paralelno upisala modni dizajn i kostimografiju. No ne bih rekla da je za mene samo moda prevladala, budući da sam do nedavno radila u marketingu u tvrtki koja se bavi produkt dizajnom. U principu me svašta zanima te se ne želim ograničavati na samo jedno područje rada.
Tvoja zadnja kolekcija ima zanimljivu poveznicu s djelima francuskog umjetnika Pierrea Soulagèsa. Reci mi nešto više o tome?
Idem za time da svaka kolekcija koju napravim mora imati neku priču te za svaku pronalazim inspiraciju na drugi način. Tako sam sasvim slučajno naletjela na njegovu sliku te sam počela istraživati o njemu i njegovom radu. Oduševila me njegova filozofija o crnoj boji te način postizanja trodimenzionalnosti i dubine iste igrajući se refleksijama svjetlosti. Pokušala sam prenijeti strukture ulja na platnu manipulacijom tkanine dobivene ručnim radom. Broj 101 se odnosi na broj nabora prvog odjevnog predmeta kojim je bio cilj opravdati prvotnu ideju. Iz početnog koncepta stvorena je cijela kolekcija kroz koju se isti provlači, od početne crne tkanine, pa do bijele, traper te tkanine kariranog uzorka.
Upravo te ta kolekcija odvela na Berlin Alternative Fashion Week gdje si je predstavila prošlog tjedna. To je velika stvar za mladog dizajnera. Kako si se snašla?
Berlin Alternative Fashion Week je iznimno veliki događaj i cijela organizacija ozbiljno pristupa svome poslu tako da nije bio problem snaći se, a i imala sam malu pomoć iz Zagreba.
Kakav je Berlin i njegov odnos spram alternativne mode?
Berlin je super, multikulturan grad gdje je svakome dopušteno biti ono što želi. Grad je pun kreativaca koji imaju dostupne resurse za stvaranje te mogućnost da to negdje i prikažu. To je i bit cijelog BAFW-a - poticanje dizajnera da se izražavaju na svoj način te dopuštanje da se odmaknu od komercijalnog pristupa modi.
Što je najvažnije za dizajnera koji je dobio priliku sudjelovati na ovom tjednu mode?
Ne zeznuti!
Postoji li neki dizajner koji je ostavio poseban dojam na tebe, koji je 'next big thing', kojeg bi istaknula?
Bilo je puno puno dizajnera koji su napravili genijalne stvari- od famoznih printeva do skulpturalnih konstrukcija. No, najviše me se dojmila dizajnerica Pearly Wong sa svojom predivnom i konstrukcijski smislenom kolekcijom.
S obzirom na to da se krećeš u tom specifičnom modnom polju, kakvi su planovi za dalje…
Nakon ovoga su se polako počele otvarati nove prilike pa ćemo vidjeti gdje će me to dovesti, no još sam u fazi 'ispipavanja terena' i traženja svog tržišta. Plan mi je što više raditi, razvijati se i biti uporna, nadajući se da će se jednog dana sav trud isplatiti.
Cijelu kolekciju "S101" brenda NIKA TOM pogledajte u fotogaleriji!
Kampanja je snimljena u prostoru tvornice Grafokarton u suradnji fotografom Ivanom Čuićem. Video je snimio i editirao Renè Gallo, za zvuk je zaslužan Dorijan Knežević, a grafičku doradu Ana Šolić. Make-up potpisuje Ana Pećanić, a frizuru Nikolina Špiljak iz salona Nicole-Nicole dok su se ispred kamera našle Iva Jelinčić i Petra Bulić.