Dizajner lijepog

Tko je Mihailo Anušić, dizajner čije su haljine zaludile regiju? Znate ga kao Mihano Momosa!

Kreativni direktor i vlasnik brenda Mihano Momosa, čije se vjenčanice odnedavno mogu kupiti i u Zagrebu, otkriva kako je u svom novosadskom studiju stvorio prepoznatljivo modno ime.

Kreativni direktor i vlasnik brenda Mihano Momosa, čije se vjenčanice odnedavno mogu kupiti i u Zagrebu, otkriva kako je u svom novosadskom studiju stvorio prepoznatljivo modno ime.

Popularni srpski modni brend Mihano Momosa više nije samo strogo čuvana tajna naših, regionalnih ili svjetskih influencerica i celeba. To je postao prepoznatljivi, popularni pret-a-porter brend sa svojim shopping portalom i modelima koji nisu samo za svečane prigode, iako se u Zagrebu mogu kupiti samo vjenčanice Mihano Momosa u ponekim salonima.

Mihailo Anušić, kreativni direktor i vlasnik brenda, odbija svoje kreacije svoditi na poznate žene koje su ih nosile. Inzistira na tome da "magija Mihano Momosa nastaje u studiju", a ne na crvenom tepihu, da se na svakoj haljini ili modelu radi s jednakim žarom i upravo je najzahvalniji nepoznatim damama koje biraju njegove modele zbog užitka koji im donose. Mihailo sve svoje klijentice voli jednako, bile one "bezimene" ili se zvale Severina ili Nina, Ellie Goulding, Elena Perminova ili saudijska princeza Deena Aljuhani Abdulaziz, bivša urednica arapskog Voguea.

image
PRESS

‘‘Mihano Momosa je u startu bio isključivo usmjeren na individualni rad s klijenticama, od početnih konzultacija, odabira materijala i siluete do nekoliko proba koje bi vodile k finalnom rješenju gotove, izuzetne haljine. No, uvijek smo se oslanjali na naše službene kolekcije. Kako smo kao brend rasli, tako smo u web shopu omogućili i kupovinu gotovih modela iz kolekcija u konfekcijskim veličinama koje smo pokazali‘‘, objasnio je Mihailo svoj način rada koji je uvijek na razmeđi između couturea i pret-a-portera s imperativom kvalitete. Smatra li svakodnevicu neinspirativnom kad radi uglavnom raskošne cvjetne modne fantazije, neku vrstu poetičnog, svevremenog couturea?

image

Hiperženstveni model iz nove kolekcije Decennium.

PRESS

‘‘Naprotiv, svakodnevica je ono što čini naš život. Iako je posebna privilegija raditi haljine za jedinstvene događaje u životu poput vjenčanja, rođendana ili čak mature, ne zaboravljam da godina ima 365 dana i za mene je pravi izazov oplemeniti svaki od tih trenutaka‘‘, rekao je Mihailo za Gloriju i dodao da je njegov brend vjerojatno najprepoznatljiviji po haljinama izrađenim od 3D ruža te modelima od perja. No, cjelokupan imidž brenda gradi pažljivo sa svojim suradnicima već čitavo desetljeće, a ono što izdvaja sve njihove modele i čini "iskustvo Mihano Momosa" jedinstvenim nastaje u studiju, u kreativnom procesu.

Zaljubljenik u more, upravo se vratio s ljetovanja. Dio ljeta uvijek provodi na grčkom party otoku Mikonosu, voli i Hvar slične reputacije, a ponekad odleti i na Baleare.

‘‘Rekao bih da imam faze kad više ili manje izlazim, ali nikad ne bih za sebe rekao da sam "party animal". Uživam u izlascima s bliskim ljudima, ali to su ipak najčešće restorani, klubovi rjeđe. No, i to se zna dogoditi. Omiljeni način provoda za mene su putovanja i tad se zaista posve opustim i jedino tad dopuštam trenutku da me vodi‘‘, otkriva marljivi Mihailo koji smatra da je nastanak brenda i rast popularnosti Mihana Momose obilježilo mnoštvo mikro-prijelomnih trenutaka, ne jedan ili dva. Za brend koji je rastao izvan velikih svjetskih modnih centara, početak je, kaže, bio težak.

image

Pjevačica Nina Badrić odjenula je Mihanovu haljinu na proslavi 50.rođendana.

DAMIR KRAJAC/CROPIX CROPIX

‘‘To srećom vidim tek sada, s velike vremenske distance. Kad sam počinjao, kad je sve bilo novo i nepoznato, nekako sam sve te rizike lakše prihvaćao i hrabrije se s njima hvatao u koštac. Iz današnje perspektive vidim da sam bio i više nego hrabar, da je taj početni entuzijazam zaista učinio svoje‘‘, objašnjava Mihailo, koji vjeruje u "magiju mladosti" udruženu s novim počecima i dodaje da je bio pun elana i prkosa, a danas je odmjereniji i odgovorniji prema brendu Mihano Momosa koji je u izvjesnom smislu nadišao njega samog.

Mihailo svoju privatnost čuva. Ne živi u Beog­­radu, nego u Novom Sadu, za koji kaže da mu je "naprosto blizak srcu". Tu su mu i studio i proizvodnja već deset godina.

image

Kreacije srpskog dizajnera nosi i pjevačica Severina Vučković.

MATEA SMOLČIĆ SENČAR

‘‘U Novom Sadu su mi omiljena uglavnom nepoznata, lokalna mjesta kamo odlazim jer se u njima osjećam posve opušteno. U Beogradu pak volim restorane Comunale i Pavillion. Kad otputujem, volim otići u restoran Costes u Parizu, Cecconi u Amsterdamu i u Barceloni, u Beču volim svratiti u Fabios, u Rimu u restorane Alla Rampa i Zuma...‘‘, otkriva dizajner. Na proljeće je u Beogradu, u pomno dotjeranom studiju Loft, velikim svečanim ručkom "sa svojim curama" iz svijeta mode, medija, društvenog života proslavio jubilarnu desetu godišnjicu rada pod motom "Love Breeds Love", ljubav se ljubavlju vraća. Na javnom, ali intimističkom događaju njegov otac čitao je svoje ljubavne pjesme posvećene odavno preminuloj Oliveri, Mihailovoj majci, za koju nam je dizajner rekao da mu je "vječiti izvor inspiracije".

‘‘Moja ljubav za nju je ono što je obilježilo čitav moj opus - rekao je Mihailo. A događaj je obilježio kratki filmić o životu dječaka Mihaila i njegovih roditelja, nasmiješenih, mladih zaljubljenih hipija. Njegova modna junakinja je, kaže, jedna i jednina‘‘, tetka Dara.

Kao i mnogi svjetski dizajneri, i Mihailo ima i svoju "odabranu obitelj", prijatelje s kojima je često okružen, no i sa svojim biološkim nukleusom je izrazito blizak. Za rad mu je, kaže, nužan potreban pravi omjer tišine i interakcije s ljudima.

‘‘Jedno sam naučio kroz deset godina rada: nema pravila! No, naučio sam pratiti samog sebe i svoj osobni život prilagoditi sebi i svojim potrebama‘‘, kaže Mihailo. Smatra li urbanu sportsku odjeću, sljedećom fazom u razvoju brenda? Ili je on možda poput Toma Forda, "posljednji Mohikanac", jedan od onih ljudi koji vjeruju samo u formalno, nikad opušteno odijevanje?

‘‘Privatno, moj stil je eklektičan i u mojim ormarima ima svega pomalo, sve zavisi o mojem raspoloženju i planovima za taj dan. Streetwear radim u svojem studiju, ali samo za svoju dušu, sebi i bliskim ljudima. Nije nemoguće da se upustim i u te vode, jedino za to još nije došao trenutak", objasnio je Mihailo koji voli duge šetnje. To zahtijevaju i oni s kojima dijeli svoj privatni prostor i svoju svakodnevicu - njegovi obožavani psi Tito i Munja.

Linker
27. travanj 2024 09:23