Iva Ćurković Spajić

Dizajnerica koja je Borosane pretvorila u Boromine: 'Poslala sam ih za New York!'

  • 01.08.2017. u 09:13

  • Autor:
  • Dina Dončević

Matej Dokić / Hanza Media
Zagrebačka dizajnerica osmislila je Boromine, moderne nasljednice Borosana i kreirala brojne uzorke koji krase obuću iz Borova, a njezin će dizajn uskoro šetati i njujorškim asfaltom.

Zagrepčanka Iva Ćurković Spajić (31) spojila je svoje dvije strasti - modu i produkt dizajn te je poslije završenog Studija dizajna pri Arhitekturi, počela raditi u tvornici Borovo i to kao dizajner cipela.

"Dizajner obuće je netko tko se bavi formom cipele. Ja sam, primjerice, intervenirala na formi cipele, pretvorivši Borosane koje postoje od 1968. godine u Boromine, a na dizajn cipela utječem i kreiranjem šarenih uzoraka." kaže dizajnerica čiji print krasi Borosane, Boromine, Startasice i espadrile. "Mislim da formu platnene obuće treba što manje mijenjati kako bi ona ostala prepoznatljiva. Primjerice, tenisice Startas postoje od sedamdesetih i danas jednako izgledaju, izuzev sitnih preinaka koje su s protekom vremena bile potrebne i novih printeva koji ih krase. Isto rade i ostale tvornice platnenih tenisica - uvijek možeš prepoznati Conversice, Vansice, Supergice...”.

Matej Dokić / Hanza Media

Njezina priča u Borovu traje od 2014. godine, otkad je proizveden prvi par ergonomskih Boromina - njihovo gornjište od čvrstog platna ručno se šije od 8 dijelova te se lijepe dodaci, a osim mikropjenaste gume, modeli su napravljeni od 100% prirodnih materijala. Sve je počelo nekoliko mjeseci ranije kada je Zagrepčanka sama "sredila" svoje Borosane. "Činilo mi se da mi moje omiljene Borosane vizualno skraćuju nogu pa sam škaricama za nokte skratila jezik te postolara zamolila da mi zalijepi sloj mikropjenaste gume kako bi dobile platformu". kaže dizajnerica te otkriva kako su iznutra i dalje iste kao omiljena obuća radnih žena 80-ih, a udobnosti pridonosi i potplat od 6,5 centimetara.

Matej Dokić / Hanza Media

Omiljen par dizajnerice iz ljetne kolekcije Boromina - Leoskop

Matej Dokić / Hanza Media

Model Startasica kao stvoren za ljeto pravi je hit u prodavaonicama

Ovog ljeta domaće trendseterice mogu birati između 6 novih modela Boromina, a novost je i online dućan koji je lansiran prije nešto manje od 2 tjedna. "Mislim da je to odlično, osobito kad su brojevi u pitanju. Često brzo nestanu, pogotovo u obalnim mjestima i na otocima, zato što ih kupuje i dosta turista. Baš sam zato, u ovoj kolekciji koristila i motive iz hrvatskog kulturnog naslijeđa poput morčića, a na model Boromina pod nazivom Etno prenijela sam dio uzorka s nošnje." kaže Iva te nastavlja kako su hrvatski iseljenici vezani za proizvode Borova te često nabave i po nekoliko pari prije nego odu iz Hrvatske.

Matej Dokić / Hanza Media

Model s motivom morčića, koji košta 299 kn, može se naručiti i putem webshopa Borova

Upravo su tako i jedne Startasice završile na stranicama američkog izdanja Voguea. Naime, Amerikanka hrvatskog porijekla Michelle Grgurev već nekoliko godina prodaje Startasice na američkom tlu, a jedan je par poslala i na adresu prestižnog modnog magazina. "Michelle je jedan par, s meni omiljenim printom jednoroga, poslala u uredništvo američkog Voguea. Njima stiže hrpa stvari od kojih samo neke budu odabrane pa mislim da je još veći uspjeh da su izabrali baš naše platnene tenisice".

A prva pošiljka Boromina, napokon je, nakon brojnih upita, poslana i u New York. "Drago mi je kad stižu upiti, a još mi je draže kad šetajući gradom ugledam odličan stajling u koji su ukomponirane Boromine. Primila sam puno pohvala na njihov račun, ali mi je jasno da se ne mogu svima sviđati. Mislim da ne postoji cipela koja se baš svima sviđa." kaže Zagrepčanka čiji dizajn se može kupiti u Francuskoj, Kanadi, Australiji, Singapuru, Sjedinjenim Američkim Državama i Čileu.

Matej Dokić / Hanza Media

Svestrana dizajnerica (koja svira i u bendu Univerzitas) zaslužna je i za gumene čizme Rubber, a svoje platnene proizvode prati od početka do kraja. Izrada jednog para Boromina, naime, započinje kreiranjem printa, a potom se printevi šalju u pripremu te dizajnerica putuje u Vukovar kako bi pratila proizvodnju. "Moj dizajn najprije pregleda najbolji voditelj gumene proizvodnje Srđan Senđerđi, a nakon njegovog odobrenja,pripremu šaljemo u tiskaru. Jednobojne možemo proizvesti u Borovu, dok one s uzorkom radimo u Varaždinu i Čakovcu. Cijela se proizvodnja odvija isključivo u Hrvatskoj." kaže Iva Ćurković Spajić, koja je prvu kampanju za nove Startasice čak sama i fotografirala.

Iva Ćurković Spajić

Kampanja za Startasice koju je dizajnerica sama i fotografirala

Hit za ljetne dane su i platnene espadrile u istim živahnim printevima kao i Startasice i Boromine, koje svoje ruho mijenjanju i zahvaljujući suradnjama s modnim dizajnerima. Pa su tako, one u suradnji s modnom markom Hippy Garden, promijenile čak i miris - tad su, naime, zamirisale poput cvjetnog buketa, a iduće godine saznat ćemo i kako sve mogu mirisati, zagonetna je dizajnerica. Pred njom je godišnji odmor na kojem će skupljati ideje za nove modele te početi s pripremama za jesen, a tko zna, možda joj se u međuvremenu ostvari i želja da američku pjevačicu Solange ugleda u Borominama.

Matej Dokić / Hanza Media