Premda većina nas nije plave krvi, ipak se možemo osjećati poput kraljica - jesenskom garderobom vladaju komadi od pliša i brokata, trobe s izvezenim cvijećem i cipele optočene biserima.
Opčinjenost viktorijanskom epohom dovela je do toga da bi se Consolata Boyle, kostimografkinja u britanskom filmu ‘Viktorija i Abdul’, i Rosalind Ebbutt, koja je osmislila kostime za seriju ‘Viktorija’, mogle zamijeniti s dizajnerima svjetskih modnih kuća. Naime, raskošni kostimi britanske kraljice Viktorije koji očaravaju i hrvatsku publiku (serija se emitira na HBO-u Hrvatska, a film igra u kinima) gotovo su identični odjeći koju su kreativni direktori kuća Alberta Ferretti, Temperley London, Elie Saab, Alice + Olivia pokazali kao adute svojih jesenskih kolekcija.
Garderobom dominiraju baršun, pliš, brokat, bogati vez, vrpce i mašne, komplicirani cvjetni uzorci, čipka i raskošni nakit - sve ono što je bilo popularno i u drugoj polovini 19. stoljeća. ‘Ono što povezuje suvremeno i viktorijansko doba sklonost je pretjerivanju’, smatra Christopher Bailey, kreativni direktor kuće Burberry koji je za aktualnu sezonu, inspiriran ženskom, ali i muškom odjećom viktorijanske ere, dizajnirao seriju bijelih košulja raskoš- nog ovratnika koje se nose s kaputima i sakoima od sivog tvida.
Jer ne pretjeruje se samo u količini ukrasa, bogatstvu uzoraka i sjaju tkanina, nego i u dimenzijama pojedinih elemenata odjeće, koje je uočljivo čak i u minimalističkom stilu odijevanja: suknje su podložene s nekoliko slojeva tila, zbog čega se doimaju poput krinolina, rukavi su nabrani i predimenzionirani, balon kroja, zbog čega je nemoguće nositi sako uskih rukava, a izrezi košulja ukrašeni s više slojeva volana i velikom mašnom. Kićenost je posebice došla do izražaja na torbama i cipelama, koje su optočene perlama, izvezene koncem zlatne boje i ukrašene sjajnim aplikacijama. Kad je bal, pretjerivanje je dopušteno - i poželjno, pa se zajedno nose pliš, krzno, brokat i čipka. U nastavku pogledajte komade koje je pronašla naša stilistica Ivana Pavić.