Iako smo ih u Hrvatskoj trebali slušati još prošlog ljeta, britanski indie rockeri Florence + the Machine na zagrebačkom će se festivalu INmusic premijerno predstaviti čak godinu dana kasnije od planiranog. Uzrok tome jest upravo neponovljiva – i nepredvidljiva – energija frontmenice benda, 29-godišnje Florence Welch. Crvenokosa pjevačica je, naime, skačući s bine na festivalu Coachella, slomila stopalo zbog čega je bila prisiljena otkazati nekolicinu koncerata, među njima i onaj zagrebački. Karizmatična Škotkinja odmah je obećala kako će izostanak nadoknaditi već iduće godine, a svoje je obećanje zaista i održala: 21. lipnja tisuće fanova će na obali zagrebačkog mora plesati uz zarazne hitove Florence + the Machine.
Florence Leontine Mary Welch rođena je 1986. u londonskom Camberwellu. Njezin otac Nicholas Russell Welch je marketinški stručnjak, a majka Evelyn Welch, inače imigrantica iz New Yorka, profesorica renesansnih studija. Afinitet prema glazbi pokazivala je još od malih nogu, kada su je u školi prozivali zbog preglasnog pjevušenja – dok su je profesori opominjali, baka Sybil ju je na pjevanje poticala. Upravo je na njezinom sprovodu Florence prvi puta zapjevala pred publikom: u spomen osobi koja ju je ohrabrivala na bavljenje glazbom, a i inspirirala neke od pjesama na njezinom debitantskom albumu „Lungs“, crvenokosa pjevačica otpjevala je škotsku narodnu pjesmu „The Skye Boat Song“.
Po završetku srednje škole Florence je upisala londonski Camberwell College of Arts, no od fakulteta je ubrzo i odustala kako bi okušala sreću u svijetu glazbe. Osim studija, napustila je i prvu „verziju“ benda Florence + the Machine, koju je još u tinejdžerskim danima osnovala s prijateljicom Isabellom Summers. Nedugo potom „osvojila“ je i svoju sadašnju menadžericu, Maireadu Nasha, koju je u jednom londonskom klubu pratila do WC-a, pjevajući „Something’s Got a Hold on Me“ Ette James: te pijane večeri, počeo je svjetski uzlet Florence Welch.
Već debitantskim albumom, objavljenim 2009., grupa Florence + the Machine osigurala je svoje mjesto među svjetskom glazbenom elitom, baš kao i Florence, koja je instantno dobila status rock princeze. Koliki su uspjeh postigli hitovi poput “Kiss with a fist”, “Dog days are over”, “Rabbit heart (Raise it up), “Cosmic Love“ ili, pak, “You’ve Got the Love” – inače obrada hita američke soul dive Candi Staton iz 1986. godine – možda najbolje dočarava brojnost filmskih ekipa koje su pjesme britanskog benda uvrstili u svoje vizije. Serije “Gossip girl”, „Grey’s Anatomy”, „The Vampire Diaries“ te filmovi “Eat, pray, love” i “The Twilight Saga: Eclipse” samo su neka od ostvarenja koja su britanski indie rockeri upotpunili svojom glazbom. Uskoro je uslijedila i nominacija za nagradu Grammy u kategoriji Debitanta godine. To je ujedno bio i prijelomni trenutak za Florence + the Machine jer osim od europske, sada su dobili priznanje i od američke publike.
Dvije godine kasnije bend je objavio svoj drugi album “Ceremonials“, koji je – unatoč tome što joj se nudila suradnja s najboljim glazbenim producentima iz L.A.-a – Florence odlučila snimiti s već prokušanim kolegom Paulom Epworthom, zaslužnim za produkciju prvog albuma. Mračniji, s mnogo više bubnja i basa, „Ceremonials“ je potvrdio talent i dosljednost britanskih glazbenika koji su ovaj put priznanje dobili i od najšire međunarodne publike: album se našao na vrhovima ljestvica najprodavanijih izdanja u Australiji, Novom Zelandu i Irskoj, a zauzeo je i šesto mjesto na prestižnoj Billboard ljestvici.
Osim glazbenih, eterična Škotkinja dugih, vitkih nogu i moćnog mezzosoprana, postavila je i neke nove kanone ljepote – one koji se oslanjaju jedinstvenu karizmu i zaraznu energiju. Florence je ubrzo postala i muza modnog svijeta: šarmantan, nehajan i romantičan boho stil koji je utjelovila inspirirao je brojne svjetske fashionistice, ali i dizajnere. Očarala je Karla Lagerfelda koji ju je 2012. angažirao da nastupi na Chanelovoj reviji, njezina crvena kosa inspirirala je jednu cijelu kolekciju britanskog brenda Mulberry, a oduševila je i Fridu Giannini, tadašnju kreativnu direktoricu modne kuće Gucci. Inspirirana svevremenskim vintage stilom britanske glazbenice, kreatorica je za Florence osmislila veličanstvene koloristične haljine koje je pjevačica nosila u sklopu turneje kojom su promovirali album „Ceremonials“. U njezin raskošan vizualni izričaj savršeno se uklopila i vizija fotografskog velikana Davida LaChapellea kojem je prepustila režiju spota za pjesmu „Spectrum“. Ista ta pjesma, to jest remix u izvedbi Calvina Harrisa, donijela joj je popularnost i kod publike orijentirane na mainstream. Nedugo potom je sa škotskim producentom i DJ-em snimila i hit “Sweet nothing” koji još uvijek, više od četiri godine od kad je snimljen, odzvanja u klubovima.
Kao i većina umjetnika, i Florence inspiraciju crpi iz promišljanja o ljubavi i međuljudskim odnosima: oba albuma nadahnuta su prekidima dugogodišnjih veza, prvi rastankom od novinara Stuarta Hammonda, a nakon njega i od druge velike ljubavi, event producenta Jamesa Nesbita. Nakon oba prekida tješila ju je njezina dobra prijateljica Taylor Swift, koja je Florence navodno savjetovala za treći album.
– Svaki put kada sam u blizini Florence primjećujem koliko djeluje kao magnet za ljude koji ju okružuju. Svaki put kada upoznaje nekog novog udjeli mu kompliment i odmah ga razoruža. U životu sam upoznala malo ljudi s tom ‘električnom’ energijom, a Florence je jedna od njih – izjavila je jednom prilikom za Billboard Taylor koja nije jedina očarana karizmatičnom Britankom. Svi koji su vidjeli njezin nastup svjedoče o hipnotizirajućoj energiji koju talentirana autorica prenosi na publiku što svaki njezin nastup čini neponovljivim.
Prošle godine gupa Florence + the Machine objavila je i treći studijski album “How Big How Blue How Beautiful”. Snimljen u Los Angelesu pod producentskom palicom Markusa Dravsa, najpoznatijeg po suradnji s bendovima Coldplay i Arcade Fire te eklektičnom islandskom glazbenicom Björk, ovo je najzrelije izdanje britanske petorke. Iako je Florence u početku zamišljala puno depresivniju i emotivno mračniju atmosferu, posljednji album, najavljen singlom “What kind of a man”, završio je kao ljubavna odiseja inspirirana glazbenim pravcima folka, bluesa i gospela.
U punoj snazi i sa „svježe“ objavljenim albumom, karizmatična Florence će sa svojim bendom na zagrebačkom Jarunu nastupiti 21. lipnja u sklopu svoje turneje “How beautiful” – i vjerojatno ne postoji bolji naziv za turneju u sklopu koje bend Florence + the Machine gostuje u Zagrebu jer bit će zaista lijepo uživo slušati jedan od najpopularnijih bendova današnjice. Još ako se prisjetimo činjenice da su autorstvo i glazbenu snagu Florence kritičari često uspoređivali s veterankom PJ Harvey koja nastupa na istoj pozornici dan kasnije, bit će ovo vrlo uzbudljivo izdanje festivala INmusic.