Foto: Ines Fišer
INTERVJU

IVA ŠALAMON REŠKOVAC: Tko su i što rade booking menadžeri?

Zahvaljujući ocu Marijanu, glazbenom menadžeru, Iva Šalamon Reškovac u muziku se zaljubila još kao dijete. Kao djevojčica maštala je o tome kako će život provesti na pozornici, no nije niti sanjala da će joj se želja i ostvariti. Doduše, ne baš u potpunosti jer dane provodi iza, a ne na stageu: 33-godišnja ekonomistica jedna je od rijetkih booking menadžerica u Hrvatskoj.

Što zapravo znači biti booking menadžer?

Uvriježeno je mišljenje da booking menadžeri „prodaju“ nastupe svojih klijenata, no to je samo dio posla. Zajedno sa svojim timom odrađujem manje-više sve što je potrebno da bi se koncert uspješno održao: pronalazimo lokaciju, formiramo cijene ulaznica, brinemo se da naši izvođači dobiju sve što im je potrebno, bavimo se administracijom… Mi smo zapravo „Katice za sve“. Bitno je imati odlične organizacijske i komunikacijske vještine, biti vrlo tolerantan i strpljiv, a to je nešto što ne možeš naučiti niti u jednoj školi. Kad smo kod toga, koliko mi je poznato, u Hrvatskoj niti nema škole koja bi te osposobila za taj posao.

Kako ste se počeli baviti bookingom?

Prije osam godina radila sam u tvrtki koja se bavila opremanjem interijera. Krenula je recesija, posao je počeo padati, a s tim i moja motivacija za radom pa sam odlučila napraviti promjenu. Preko zajedničkog prijatelja sam upoznala iluzionista Luku Vidovića koji mi je ponudio da budem producent njegove predstave „Cijeli svijet je pozornica“. Da se razumijemo, tada nisam ni znala čime se točno producenti bave – guglala sam. Bila sam sigurna da ako mogu postrojiti građevinare i izvođače radova, onda valjda mogu i dvanaest plesača i glumaca. Predstavu je publika odlično prihvatila, a kad sam čula prvi smijeh i pljesak rasplakala sam se. Bio je to prekrasan osjećaj, sve je dobilo smisao, sav trud, napor i neprospavane noći. Uskoro su počele stizati ponude za druge projekte pa sam tako prije dvije godine otvorila i vlastitu booking agenciju Art Hill.

Foto: Ines Fišer

Kako izgleda vaš radni dan?

Jutro počinje smoothijem i čitanjem mailova. Nakon toga odlazim u ured, slijedi kratki sastanak s kolegama, zatim sastanci s umjetnicima, klijentima. U večernjim satima često sam na događanjima ili koncertima koje organiziramo, a na koja me vjerno prati moja 15-godišnja kći Laura – ne bih se čudila da krene mojim stopama. Ukratko, ovaj posao nema radno vrijeme, no on je moja velika ljubav i strast pa mi to ne predstavlja nikakav problem.

Trenutačno se bavite organizacijom koncerta španjolskog tenora Josea Carrerasa koji će se održati 23. srpnja u pulskoj Areni. Koji su najveći izazovi s kojima ste se za sad susreli?

Gospodin Carreras ima izuzetno zahtjevan raider, to jest, popis zahtjeva: na stolu se mora nalaziti točno određeno cvijeće, postoji detaljno isplaniran meni, pjeva na određeni model mikrofona… Uz to, postoji i problem specifične lokacije. Primjerice, u Areni nije moguće osigurati tuš u backstageu. No iako dosta zahtjeva na prvu zvuči suludo, iz iskustva znam da što je raider kompliciraniji, to je zvijezda jednostavnija. Detaljni popisi su zapravo super stvar: ako je sve ispoštovano, mogućnost da s nastupom nešto pođe po zlu je minimalna. Uz to, imam pomoć u organizaciji – ovaj koncert je zajednički pothvat kolege Nikole Mujdžića Reščića i mene.

Postoji li netko koga biste željeli dovesti u Hrvatsku, a još niste imali priliku?

Cijelo vrijeme kao mantru ponavljam da bih rado u Hrvatsku dovela Depeche Mode jer ih volim slušati kao i Sade čiji me koncert u Zagrebu oduševio.

Družite se sa zvijezdama, puno putujete… Laiku vaš posao djeluje vrlo glamurozno, koliko istine ima u tome?

S obzirom na to da nemam radno vrijeme, a često niti slobodan vikend, stalno je neka „panika“… Ne bih rekla da je toliko glamurozno kao što izgleda. No bez obzira na izazove ovaj je posao vrlo dinamičan i kreativan i više se ne mogu zamisliti da radim išta drugo.

Što biste savjetovali nekoj mladoj osobi koja bi se željela početi baviti bookingom? Odtkud krenuti i na što sve treba biti spreman?

Najvažnije je voljeti svoj posao, a ovaj posao je lako zavoljeti. Potrebno je mnogo strpljenja jer se ništa ne događa preko noći – svaki dobro odrađeni koncert ili event donosi novi posao.

Linker
12. travanj 2024 12:47