Od fotelje u obliku kokosa i svjetiljke nalik artičoki, nastalih sredinom prošlog stoljeća, hrana ne prestaje nadahnjivati najbolje svjetske dizajnere u kreiranju provokativnih, katkad šokantnih, a često i duhovitih predmeta.
Rujan je mjesec obilja, a uz brojna događanja oko stola i jela, u Zagrebu je na Zrinjevcu otvoren i Food Film Festival, koji spaja gastro ponudu i filmove u kojima hrana ima glavnu ulogu. No osim majstora filmske umjetnosti, hrana nadahnjuje i dizajnere. Dva predmeta iz sredine 20. stoljeća postala su klasici: fotelja Coconut (Kokos) američkog dizajnera Georgea Nelsona i luster Artichoke, koji je Danac Poul Henningsen osmislio za restoran Langelinie Pavillonen u Kopenhagenu.
Kako su se posjetitelji više divili lusteru, nego jelu počela je njegova serijska proizvodnja. Danas su, pak, predmeti s motivima hrane najčešće dizajnirani da bi zabavili, provocirali ili šokirali. Na tom je tragu i kolekcija posuđa i predmeta za kuću nazvana Toiletpaper, koju je slavni avangardni umjetnik Maurizio Catelan osmislio za talijansku tvrtku Seletti. Tom kolekcijom on izaziva odbojnost dodajući motivima hrane kukce, žabe, čavle...
Majstorom duhovite provokacije pokazao se njemački dizajner Ingo Maurer, poznat po svjetiljci u obliku konzerve Campbell juhe, svojevrsnom hommageu Andyju Warholu. Njegova nova kreacija inspirirana hranom je stolna svjetiljka Veramente al dente, koju čini tanjur tjestenine postavljen na skulpturu od pribora za jelo.
Napisala i pripremila Ivana Ferenčak