iStock

BOLJI ŽIVOT

Izgradite bolju i uspješniju verziju sebe uz ovih 9 jednostavnih navika!

Postoji mnogo jednostavnih trikova koji vam mogu pomoći da živite bolje i potpunije i da se učinite spremnima za uspjeh. Neke ste već čuli, ali ste ih zaboravili, drugi će vam se činiti samorazumljivi, a treći posve suludi, ali usvojite li ovih devet navika sva je prilika da ćete u 2017. biti uspješniji i zadovoljniji nego u prethodnim godinama.

Ujutro pospremite krevet – Poanta je u uspostavljanju male zdrave jutarnje rutine. Pospremanje kreveta traje manje od 5 minuta, a dokazano je da se ljudi bolje osjećaju kada je prostor u kojem borave uredan i pospremljen. Usto, ljudi koji nikada ne pospremaju krevet češće odgađaju zadatke i obveze.

Getty Images
 

Zaboravite na postavljanje ciljeva – Želim izgubiti 10 kila, zaraditi za novi auto u ovoj godini, prestati pušiti– to su sve uobičajeni ciljevi, ali ono što mnogima izmiče iz vida jest da su oni ustvari predviđanja ishoda. Često smo previše usredotočeni na cilj da bismo ga mogli dostići i zato treba odustati od takvog razmišljanja. Mudrije je izgraditi dobre navike, sustav i koncentrirati se na proces i napredak.

Samo dišite – Neki to zovi meditacijom, a drugi vježbama disanja. Ideja je da ne radite ništa, ni o čemu ne razmišljate i usmjerite svu pozornost isključivo na disanje. Shvatit će se da se nešto pozitivno događa već nakon dvije minute. Naučeni smo da to da moramo brzo reagirati, ali ovom jednostavnom navikom možemo istrenirati sami sebe da budemo mirniji, manje reaktivni i da usavršimo upravljanje vlastitom pozornošću.

Getty Images

Pravilo "5 minuta" – U iskušenju ste prekinuti neku od dobrih navika? Pričekajte pet minuta. Iskušenja su obično stvar trenutka pa prije nego što im podlegnete pričekajte koju minutu. Većinu puta ćete uspjeti odgovoriti sami sebe.

Upotrebaljavajte "neću" umjesto "ne mogu" – Zavarajte sami sebe rječnikom za osnaživanje. Ako postoji nešto što ne biste smjeli učiniti na vašem putu do uspjeha, radije sami sebi recite "Ja to neću napraviti". Ovako ćete sami sebe uvjeriti da postoji mogućnost izbora i da je sve pitanje vaše odluke, a to pomaže u jačanju vašeg identiteta. "Ne mogu" ima više prizvuka obveze i restrikcije i čini vas, paradoksalno, da za time još više žudite.

Hladan tuš – Hladnoća je jedna od najboljih trenera mentalne snage. Topli tuš je ustvari iluzija, na kratko se osjećate bolje, ali nakon njega ste umorni i pospani. Tuširanje hladnom vodom čini upravo suprotno – razbuđuje vas, protresa vam mišiće i oštri um.

Spavajte više – Ne morate biti ona osoba koja s ponosom nosi podočnjake kao znak neprospavanih noći. Žrtvovanje sna da biste više radili najčešće ne znači da ste predani radnik već da ne znate upravljati vlastitim vremenom. Također, dugoročno šteti vašoj produktivnosti, ali i zdravlju općenito.

Getty Images
 

Olabavite – Isto kako postoje faze sna, tako i u budnom stanju naša energija prolazi određene cikluse. Postoje trenuci kada smo prepuni energije za rad, ali i oni kada nismo produktivni. Upravljajte vlastitom energijom – radite više kada osjećate da vam je energija na vrhuncu, a kada osjetite da vam je ponestaje malo olabavite kako biste je povratili.

Spustite očekivanja – Redifinirajte svoju definiciju uspjeha. Ne morate biti milijunaš da biste bili uspješni. Vježbajte samosvijest i budite svjesni vlastite pozicije.