SMOTRA VIZUALNIH UMJETNOSTI

Hrvatski paviljon na Venecijanskom bijenalu: Predstavlja nas Igor Grubić s radom koji je nastajao 13 godina

Projektom Tragovi nestajanja (u tri čina) multimedijalnog umjetnika Igora Grubića Hrvatska je doista spektakularno predstavljena na Venecijanskom bijenalu, najznačajnijoj svjetskoj smotri vizualnih umjetnosti.

Projektom Tragovi nestajanja (u tri čina) multimedijalnog umjetnika Igora Grubića Hrvatska je doista spektakularno predstavljena na Venecijanskom bijenalu, najznačajnijoj svjetskoj smotri vizualnih umjetnosti.

Ni kiša koja se sručila na Veneciju nije mogla pokvariti čaroliju tog događanja u zanimljivom prostoru bivše stolarske radionice u zdanju iz 16. stoljeća na koje je je došlo nekoliko stotina uzvanika. Već danima talijanski mediji za kulturu naglašavaju da je hrvatski paviljon jedan od najatraktivnijih na ovogodišnjem umjetničkom bijenalu, a gužva koja se u njemu stvorila na svečanom otvorenju svjedoči o zanimljivosti postava i atraktivnosti koncepta koji je zagrebački umjetnik realizirao u suradnji s kustosicom Katerinom Gregos, Grkinjom koja živi u Bruxellesu, te Rihardsom Funtsom, dizajnerom iz Rige, i Rafaelom Dražić, nagrađivanom splitskom dizajnericom vizualnih komunikacija.

Bojan Mrđenović

Diana Šetka
Nina Obuljen Koržinek, Igor Grubić, Katerina Gregos

Riječ je o projektu nastajalom tijekom 13 godina, koji je u Veneciji prvi put predstavljen u cijelosti. To vizualno istraživanje svjedoči o promjenama koje su se dogodile kao posljedica poslijeratne tranzicijske stvarnosti, ali nas i vraća u vrijeme starih zanata, kućeraka na rubovima grada. Igor Grubić je sve sublimirao u tri foto-eseja: Divlja kuća, Filigranski pločnik, dok je svoj #treći čin# nazvao Dekonstrukcija tvornice. Izložbu prati i kratak, ali snažan dokumentarni animirani film o ocu koji je dobio otkaz u tvornici, s čime se teško nosio, te je svog sina jednog dana odlučio odvesti u obilazak tvornice u kojoj je nekad radio i koja je totalno devastirana. No ta dekonstrukcija nosi i poruku stvaralačke snage i energije pa otac na kraju filma pali tvorničku peć i taj plamen mijenja i njegov odnos sa sinom. Autor ga je nazvao "Kako se kalio čelik", a posvetio ga je svom ocu Goranu, ili kako piše na kraju filma - svom starom.

Igor Grubic, “Traces of Disappearing (Deconstruction of the Factory)”
Igor Grubic, “Traces of Disappearing (Deconstruction of the Factory)”

Izložbu je otvorila ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, a među brojnim uzvanicima bili su i hrvatski umjetnici David Maljević, Damir Očko, Željko Kipke, Ranko Murtić, Slaven Tolj, Izvor i Marijana Pende. U Veneciju su stigli i Jasminka Poklečki Stošić, ravnateljica Umjetničkog paviljona, Ivana Andabaka, ravnateljica HDLU, Branko Franceschi, ravnatelj Galerije umjetnina iz Splita, Nataša Ivančević, pomoćnica ravnateljice u MSU, Branka Benčić, kustosica i bivša izbornica za Bijenale, kao i Tina Gverović, koja je uz Marka Tadića predstavljala Hrvatsku na Bijenalu prije dvije godine. Veliku pozornost izazvao je i dolazak Ana Janevski, kustosice iz MoMA-e.

Diana Šetka
Ivana Andabaka i Branka Benčić

Diana Šetka
Jasminka Poklečki Stošić

Bojan Mrđenović
Nina Obuljen Koržinek, Igor Grubić, Katerina Gregos

Bojan Mrđenović

Bojan Mrđenović

Linker
26. travanj 2024 07:49