koprivnica 11.05.2020
Marinka Akrap foto vedran peteh
vedran peteh
koprivnica 11.05.2020
Marinka Akrap foto vedran peteh
vedran peteh

Snaga hrvatskih polja

Nema odustajanja! Veliki domaći brend pametnim je potezima od početka prkosio krizi

  • 23.05.2020. u 11:00

  • Autor:
    • Damir Leljak,
    • Copyright Gloria

Ekstremni uvjeti potaknuli su najveću prehrambenu tvrtku u ovom dijelu Europe da još više aktivira domaću proizvodnju, a njihova direktorica korporativnog marketinga i komunikacija Marinka Akrap i sama se okušala u radu na zemlji te jedva čeka ovogodišnju berbu krastavaca.
U gotovo dvadeset godina menad­­žerske­ karijere­ Marinka­ Akrap (51)­ prošla­ je­ kroz­ brojne izazove,­ ali ništa­ se­ ne­ može­ mjeriti­ s­ pandemijom­ koronavirusa­ koja­ je­ izbezumila,­ paralizirala­ i­ na­ koljena bacila mnoge­ tvrtke­ i­ pojedince.

 

No, s direktoricom korporativnog marketinga i komunikacija u Podravki to nije bio slučaj. Štoviše, ekstremni uvjeti života i rada nju i njene suradnike potaknuli su da još brže razmišljaju, zbiju redove te nađu rješenje za nestvarnu situaciju koju je uzrokovao Covid-19, a dodatno poremetio potres u Zagrebu.

"Povlačenje­ nije­ dolazilo­ u­ obzir,­ tako­ da ni­ u­ jednom­ trenutku­ nije­ bilo­ upitno­ možemo li­ nešto riješiti,­ već samo­ na­ koji­ način­ ćemo to­ učiniti.­ Kao­ jedna­ od­ strateški­ važnih­ industrija­ u­ ovoj­ situaciji, trebali­ smo­ se prilagoditi novim­ okolnostima­ te­ pod­ svaku­ cijenu­ nastaviti proizvodnju­ i­ osigurati­ što­ bolji­ sustav logistike­ i­ distribucije,­ unatoč­ otežanom­ protoku­ roba preko­ granice­ i­ uz­ pridržavanje­ strogih epidemioloških­ mjera. Imamo­ kvalitetan­ IT­ sektor pa­ smo­ administrativne i­ korporativne­ funkcije­ u­ najkraćem­ mogućem­ roku organizirali za­ rad­ od­ kuće,­ a­ virtualna­ komunikacija­ nami onako­ nije­ bila­ nepoznanica.­ Budući­ da smo međunarodna­ kompanija­ koja­ ima­ poduzeća u­ 25­ zemalja­ svijeta,­ za komunikaciju­ na­ daljinu već smo­ koristili­ platforme­ kao­ što­ su­ Microsoft Teams­ ili­ Skype­ for business", objašnjava Marinka­ Akrap, ponosna­ što­ je­ posao­ u­ najvećoj­ prehrambenoj­ tvrtki u­ ovom­ dijelu­ Europe cijelo­ vrijeme funkcionirao besprijekorno.

Radilo se i u četiri smjene

Zbog povećane potražnje pojačana je proizvodnja upravo onog za čime je na početku stroge karantene bio najveći interes kao što je brašno, kvasac, dječja hrana i konzerve pa se radilo i u četiri smjene, a ubrzo je omogućena i dostava tih proizvoda na kućna vrata.

koprivnica 11.05.2020
Marinka Akrap foto vedran peteh
vedran peteh

Marinka redovito obilazi polja i provjerava kako rastu biljke, a s kolegama ide i u berbu.

 

Podravka nije imala razvijenu internetsku prodaju pa je u rekordnom roku udružila snage s Hrvatskom poštom i omogućila da čak šest vrsta prehrambenih paketa stigne u svaki dio Hrvatske.

"Našu kampanju "Pošiljka sa srcem" i komunikacijski smo odlično odradili. U uvjetima kad se nove reklame nisu mogle snimati producirali smo vrhunski materijal zajedno s našim partnerima, agencijom Bruketa&Žinić&Grey i Val produkcijom, koristeći i postojeće materijale. Zahvalni smo Petru Graši, s kojim i inače često surađujemo, na korištenju glazbe iz pjesme "Ljubav sve pozlati (Sve dobro u ljudima)", a odlično smo iskoristili i snagu naših online mreža. Inače, u slaganju paketa sudjelovalo je mnogo ljudi iz raznih sektora koji u tom trenutku nisu mogli obavljati svoje redovne poslove, uz veliku solidarnost i zaštitu onih koji spadaju u rizičnu skupinu ili im nema tko čuvati djecu. U svakom paketu bila je i besplatna teglica Lino Lade da si kupci zaslade gorke životne trenutke - govori Marinka koja je i sama cijelo to vrijeme radila od kuće (inače bi iz Zagreba u Koprivnicu putovala do četiri puta tjedno), ne kukajući što kao netko tko voli druženja mora biti u karanteni.

Bila je zahvalna što nema zdravstvenih problema, što joj stan gdje živi s mlađom kćeri Andreom (23) nije stradao u potresu i što može zaraditi plaću u trenucima kad je egzistencija mnogima dovedena u pitanje. Osim toga, navikla je biti razdvojena od obitelji jer je njezin suprug Željko Akrap vojni ataše u Rusiji, a starija kći Ines (29), informatičarka, živi u Njemačkoj.

Prkosi kreativnim idejama

Kao temperamentna i "dišpetna" Dalmatinka teškim vremenima prkosi kreativnim idejama. Tako se, primjerice, Podravkina internetska stranica Coolinarika u vrijeme krize prilagodila i objavljivala ne samo recepte prikladne situaciji, primjerice one za kruh i pecivo bez kvasca, već i ostale korisne sadržaje. Bildali su i druge digitalne platforme i podržavali brojne online projekte i humanitarne aktivnosti, ali ova kriza je, prije svega, Podravku potaknula da još više osvijesti naše građane koliko je važno da što više sirovina bude iz domaćih polja i vrtova.

Već godinama ostvaruju suradnju s brojnim domaćim poljoprivrednicima, među kojima su odličan primjer istarski proizvođači rajčice, a sada žele dodatno potaknuti sadašnje i buduće uzgajivače ostalih poljoprivrednih kultura - kao što su krastavci, paprike, feferoni... - da im se pridruže.

koprivnica 11.05.2020
Marinka Akrap foto vedran peteh
vedran peteh

Marinka je dobila i svoju personaliziranu teglu krastavaca.

Pripremili su i komunikaciju u kojoj pozivaju ljude da im budu partneri koje će pratiti i pomagati im tijekom cijelog procesa uzgoja, a kasnije i otkupiti njihov proizvod.

- Nisam imala nikakvo iskustvo u poljoprivredi pa je za mene pravo otkriće bio uzgoj krastavaca za koje je specifično da se beru nekoliko puta dnevno jer brzo rastu, a za ekstra klasu trebaju biti mali. Prošle sam godine u srpnju s kolegama iz menadžmenta išla u berbu u šest ujutro. Uz nezaboravno iskustvo, razveselilo nas je i to što su nam kolege personalizirali teglice pa sam i ja dobila "Marinkine krastavce". Jedva čekam ovogodišnju berbu - kaže Marinka Akrap.

Čitajte i:

Proizvodnja kultnog domaćeg brenda ni u krizi nije stala: 'Improvizacija nam je spasila poslovanje'

Nema straha od listanja knjiga! 'Promet nam je pao za više od pedeset posto, bilo je očekivano'

Tajne biznisa vlasnice Martimexa: 'Tata me još kao tinejdžericu odveo na sastanak marketinškog tima'

Zagrebačkom estetskom kirurgu posao cvjeta unatoč krizi: 'Ljepota ženama daje samopouzdanje'

Život u vazi: Vodič za sve one koji dosad nisu imali 'sreće' s biljkama niti mnogo prostora za njihov uzgoj