promo
promo

Priča o uspjehu

Cipele koje osvajaju i svjetske fashionistice nastaju u Solinu

Hrvati podržavaju domaću proizvodnju, ali ne pod svaku cijenu. Jer, dok modom vladaju globalni giganti koji jamče 'in' izgled od glave do pete, a vrata otvaraju na svakom uglu, treba se vraški znati nametnuti i dozvati ih k sebi. To je u sasvim dobroj mjeri uspjelo domaćem brendu cipela i modnih dodataka Guliver, a mi smo pokušali doznati – kako?! Priču o ovom domaćem uspjehu ispričala nam je Sandra Duilo, poduzetnica i majka troje djece koja je zaslužna što zaljubljenice u modu cipele s ovim domaćim potpisom danas prepoznaju kao trendi, ali i udobne, kvalitetne i nametljive - baš koliko treba!

Vlasnica tvrtke cipela Guliver, 37-godišnja Sandra Duilo, bila je srednjoškolka kad je uz roditelje, koji su tvrtku pokrenuli još 1980. godine, počela ulaziti u sve pore poslovanja obiteljskog biznisa. U trenutku kad je završila fakultet aktivno se uključila u obiteljski posao i okrenula ga naglavačke, u pozitivnom smislu.

Poklopilo se to otprilike i sa svjetskom krizom koja je svojim dolaskom ugrozila poslovanje tvrtke,  ali je dugoročno udarila temelje današnjem uspjehu. 'Krizu 2008. preživjeli smo samo zahvaljujući tome što smo se upravo tada okrenuli vlastitoj proizvodnji. U godinama koje su prethodile krizi, proizvodili smo kožnu galanteriju, a obuću smo uvozili od renomiranih talijanskih proizvođača. Kada je nastupila kriza, prestali smo se u potpunosti baviti trgovinom te smo sve snage usmjerili na razvoj proizvodnje vlastitog asortimana obuće. Naravno, nastavili smo i s proizvodnjom kožne galanterije. To razdoblje je možda bilo najteže od osnivanja tvrtke, ali zasigurno i jedno od najproduktivnijih', rekla je Duilo za Gloria.hr.

Guliver

Sandra Duilo

 

Upravo je Sandra bila ta koja je dolaskom u Guliver uvela promjene. Donijela je svježe ideje, mladenački polet, viziju moderne tvrtke odnosno – modernih cipela za svjetske fashionistice. 'Nakon što sam se u potpunosti uključila u posao, započela sam suradnju s nekolicinom domaćih dizajnera te se posvetila traženju vizualnog izričaja koji bi najbolje okarakterizirao našu viziju modne ženske obuće. Sa sadašnje pozicije, mogu reći da smo izabrali pravi put. S poslovanjem smo, načelno, zadovoljni. Rezultati su iz godine u godinu sve bolji, tržište nas sve bolje percipira i pomalo nam se vraća sav uloženi trud', rekla je s ponosom i otkrila tri ključna faktora za održati se na plodnom tlu: 'Tajna opstanka je u vječnom postizanju idealne kombinacije između tri faktora: dizajna, kvalitete i cijene. I to je to. I nije baš jednostavno kao što zvuči'.

Guliver
 

Danas je, kaže, biti poduzetnik veliki izazov iz više razloga. 'Tržište, poslovni procesi, sve se mijenja poprilično brzo, ponekad bih rekla na dnevnoj osnovi. Trendovi se mijenjaju gotovo iz dana u dan, što na trenutke zna biti poprilično stresno, ali je ujedno i prilika da pronađete inspiraciju za neke daljnje pothvate. Sve ima neku svoju čar', kaže Duilo.

'Kad kažemo hrvatski proizvod, što to znači za Guliver?', upitali smo vlasnicu tvrtke koja odgovara: 'Od početnog dizajna pa do završne faze izrade samog proizvoda, sve se radi kod nas. Proizvodni pogon imamo u Solinu kod Splita. Zapošljavamo stotinjak ljudi. Imamo 12 trgovina u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Zadru, Šibeniku i Dubrovniku te naš webshop www.guliver.hr, koji je, doslovno, naša trinaesta trgovina na koju smo izrazito ponosni. Putem webshopa narudžbe nam pristižu iz cijelog svijeta - od europskih tržišta pa do prekooceanskih zemalja. To je trgovina u kojoj, gotovo u realnom vremenu, možete pratiti rast, provjeravati feedback… Na njega jako puno računamo i u budućnosti'.

promo
promo

Sva njezina poduzetnička strast osjetila se u njezinu glasu dok je objašnjavala kako nastaju njihove cipele. 'Naše kolekcije dizajnira tim od troje ljudi. Nit vodilja u stvaranju modela je, prije svega, instinkt, a tek zatim iskustvo i, naravno, praćenje globalnih trendova. Često odlazimo na sajmove u susjedne države, primjerice u talijanski Milano, gdje se upoznajemo s najnovijim materijalima te alatima za unaprjeđenje proizvodnje obuće. Na takvim mjestima često pokupimo' inicijalnu inspiracija koju poslije prilagodimo našoj viziji kolekcije. Kod stvaranja cipele prvo odabiremo potplat ili petu te na osnovu te forme izrađujemo skice odnosno crteže modela koji bi savršeno odgovarali upravo takvom donjištu obuće. Nakon toga biramo materijale i okovlje za gornjište, poslije čega slijedi šivanje gornjeg dijela.  I na kraju, sve to 'postavite' na potplat koji ste prvo odabrali i od kojeg je sve krenulo. Tu je još mnogo detalja, zavrzlama, peripetija, izmjena, prilagođavanja – ovo je skraćena verzija', priča nam kroz širok osmijeh.

Stvaranje kolekcije cipela, kaže, započinje šest mjeseci prije plasiranja kolekcije u trgovine. 'To je proces koji je jako intenzivan, poprilično stresan, ali ujedno i vrlo kreativan. U hodu se mijenjaju razni detalji; na svakom se uzorku pomno radi prije nego što uđe u proizvodni proces. I onda, kad 'posložiš' cijelu kolekciju, duboko udahneš, predstaviš nove modele javnosti i kreneš otpočetka u pripremu sljedeće sezone', govori Sandra i otkriva da po kolekciji izbace 40-ak modela, odnosno 80-ak modela godišnje. U svakoj kolekciji, napominje, postoji nekoliko ključnih boja, poput ovosezonske crvene, crne, senf žute, nude nijanse, pastelno roze, pa dodamo li broju modela paletu boja, brojka se po sezoni penje na preko 160 različitih modela, što u formi, što u boji.

promo
 
promo

Njihovi kupci su, kaže, urbane žene i djevojke koje sa stilom pristupaju dnevnim obvezama, ali i večernjim izlascima. Imaju i tim ljudi koji se brine o tome da kupci uvijek budu zadovoljni, jer im je stalo što o njima misle oni koji kupuju njihove proizvode. 'U svakoj kolekciji postoji nešto što u narednoj možete poboljšati i usavršiti. Zbog toga smo uvijek otvoreni za prijedloge, kritike, komentare, sugestije… njih maksimalno uvažavamo, jer bez toga nema daljnjeg napretka', kaže Sandra. U kampanjama kojima putem medija predstavljaju nove kolekcije, u Guliveru već nekoliko sezone angažiraju poznate osobe, kao što su Anita Dujić, Ella Dvornik i Nataša Janjić. 'Takva vrsta promidžbe je efektna i to primarno zbog toga što mediji bolje reagiraju na plasman reklamnih materijala s poznatim licima. Takvi članci odnosno kampanje su čitaniji i tako dopremo do većeg broja ljudi', objašnjava. 

Nataša Janjić i Anita Dujić za Guliver

 

A u kakvim se cipelama može vidjeti Sandru Duilo? 'Moj osobni odabir je uvijek ravna cipela koja mora biti udobna, ali pomalo otkačena, neobična. Kao zaposlena mama troje male djece, uvijek sam u pokretu i uvijek negdje moram stići u rekordno kratkom roku. Zbog toga mi je najbitnije da je obuća udobna, što ne znači kako vizualni dio smije patiti. Osobno volim različite modne kombinacije - zimi sam za poslovnu eleganciju koju kombiniram s grunge stilom cipela odnosno čizama i širokim sakoima koji podsjećaju na osamdesete. Ljeti volim poslovni look kombinirati s hippy detaljima, kao što su marame i iskidani traper uz ravne sandale', otkrila je Duilo i istaknula da je osoba koja vječno pokušava pomiriti poslovno i privatno, ali i da je sretna osoba jer radi posao koji voli i ima obitelj koju obožava. 'To je sve što mi je potrebno za sreću', rekla je za kraj.