Veliko istraživanje

Otkriveno u kojim svjetskim zemljama su najviše zastupljene žene poduzetnice

Group Of Female Designers Having Meeting In Modern Office
Getty Images/iStockphoto
Žensko poduzetništvo temelji se ponajprije na dvjema platformama – želji za uspjehom ili potrebi za preživljavanjem, a pristup financijskim uslugama i lakoća poslovanja su uvjeti koji otvaraju put za napredak poduzeća u vlasništvu žena – pokazuje studija "Index of Women Entrepreneurs" koju je proveo Mastercard.

Istovremeno, glavne zapreke koje mogu obeshrabriti žene da postanu poduzetnice su društvene predrasude i slabije mogućnosti napredovanja, a za njihovo svladavanje ključna je podrška iz okruženja. Razvijena tržišta su na vrhu ovog indeksa žena poduzetnica, predvođena Novim Zelandom (74,4, prvo mjesto), Kanadom (72,4, drugo mjesto) i Sjedinjenim Američkim Državama (69,9, treće mjesto). Ove zemlje imaju najbolje uvjete koji podupiru žensko poduzetništvo, poput malih i srednjih poduzeća te osiguravaju visoku kvalitetu upravljanja i lakoću samog poslovanja. Slijede ih Švedska, Singapur, Belgija, Australija, Filipini, Ujedinjeno Kraljevstvo i Tajland čineći tako listu od 10 vodećih tržišta koja pružaju najbolje uvjete i mogućnosti za žene kako bi se ostvarile kao uspješne poduzetnice.

Portrait of beautiful modern businesswoman
Getty Images/iStockphoto

S druge strane, u zemljama s nižim dohotkom, kao što su Uganda (34,8%), Bangladeš (31,6%) i Vijetnam (31,4%), najviše je žena poduzetnica koje se za to odlučuju iz nužde, a ne zbog toga što su motivirane dobrom poslovnom prilikom. Studija pokazuje da zemlje koje pružaju dobre uvjete poslovanja stvaraju poduzetnice koje su vođene željom za napretkom, dok zemlje s lošijim uvjetima poslovanja stvaraju poduzetnice koje su vođene potrebom da opstanu. Isto tako, indeks istražuje razlike u faktorima koji pomažu ili koče razvoj ženama poduzetnicama.