promo
promo

"Posljednji bunar"

Razgovarajmo o hrvatskom SF filmu…s redateljem Filipom Filkovićem

Filip Filković Philatz jedan je od najzaposlenijih hrvatskih redatelja. Vjerojatno ste vidjeli brojne videospotove s njegovim potpisom, ali niste znali da on drži redateljsku palicu u ruci. Unatrag tri godine surađivao je s poznatim glazbenicima kao što su Gibonni, Vatra, The Frajle, Nina Romić, Irena Žilić, Mario Huljev, Sassja, Side Project, a potpisuje i video za pjesmu "Lighthouse“ s kojom je Nina Kraljić ove godine nastupila na Euroviziji.

Osim spotova, radio je na projektu uspješne TV emisije "Lovac na bilje" te je snimio dva dokumentarna online serijala; "Infiltracija" i  "Šumski Kuhar". Kad ne snima bavi se grafičkim dizajnom, povremeno glazbom i umjetnošću. Sada vam je jasno zašto smo ga nazvali 'najzaposlenijim'. Nedavno je završio snimanje svog debitantskog igranog filma "Posljednji bunar" i odlučio je da to bude znanstveno-fantastična priča iz surovog kraja hrvatske Zagore gdje posljednji izvor pitke vode generira niz peripetija. O domaćem SF filmu ne se govori mnogo i zato je ovo bila fantastična prilika da čujemo nešto o "Posljednjem bunaru" - hrvatskom SF dragulju koji ćemo gledati iduće godine.

Znanstveno-fantastični filmovi nisu česta pojava u hrvatskoj kinematografiji. Kako to da si odlučio da tvoj debitantski film bude upravo iz ovog žanra?

Takve teme su me uvijek privlačile i jako velik broj mojih radova ima veze sa SF-om, ali onim realističnim i bliskim. Ima toliko odličnih priča za ispričati, a mislim da su i bitne da ih drugi vide. Scenarist filma Velimir Grgić i ja smo se odmah usuglasili oko žanra jer kao takav ima i pruža toliko mogućnosti.

Renata Lučić

Filip Filković s glumcima Mijom Biondić i Alenom Liverićem

 

Jesi li pogledao neki hrvatski SF koji te inspirirao ili bi ga izdvojio?

Pa mogu svakako izdvojiti filmove "Izbavitelj" (1976), "Leptirica” (1973) i "Tajna starog tavana" (1984), nemaju nikakve veze s našim filmom, ali to su filmovi koje sam gledao kao klinac i siguran sam da su na neki način imali utjecaja, uz mnoge ostale, na ono što me zanima dan danas. Isto tako, tu je i zabavni film Nevija Marasovića "Show Must Go On" (2010) koji je smješten u blisku budućnost u Hrvatskoj.

Renata Lučić

Reci mi nešto više o samoj priči i zašto je voda u centru zbivanja?

Od samog početka pisanja priče filma imali smo zacrtanu temu vode, odnosno, problematike vode i hrane u budućnosti. To su neke elementarne stvari koje trenutno uzimamo zdravo za gotovo, a u skorijoj budućnosti bi ih moglo manjkati. Postavili smo priču dosta plauzibilnom i realističnom. Primjerice, u filmu nismo željeli da ispadne da vode nema i točka, napravili smo priču u kojoj vode uistinu ima, ali je privatizirana i obrađivana različitim aditivima koji ljudima škode. Jedna od tih prerađenih voda se zove "Dobra Voda", a za nju smo napravili i teaser u obliku web stranice.

U svijetu našeg filma, odvija se velika potraga za raritetnom pravom vodom koja ima životnu energiju koju svi trebaju - radili smo film kao određenu poruku koja puno govori o nama danas.

Renata Lučić
 

Kako je proteklo snimanje i gdje si odabrao lokaciju. Čini mi se da je storyboard za film bio ozbiljna stvar.

Prošli smo jako puno lokacija u različitim dijelovima Hrvatske, ali smo na kraju racionalno sagledali budžet i snimili film u netipičnom predjelu nedaleko od Zagreba. Lokacija izgleda i funkcionira kao nešto što se čini jako udaljeno od civilizacije. Storyboard smo baš detaljizirali. Kako se radi o SF filmu koji ima puno akcijskih scena, sve smo definirali jasnim storyboardom koji smo prvo crtali, zatim fotkali sa stand in-ovima par tjedana prije snimanja filma. Imali smo 34 scene za snimiti unutar pet dana, tako da smo morali biti dobro organizirani. Snimanje je bilo odlično, jako je dobar osjećaj kada se sve to zajedno posloži, svi filmski sektori, produkcijski dizajn, priča, igranje, likovi - baš motivirajuće.

Renata Lučić

Reci mi više o glumačkoj ekipi koju si okupio?

Htio sam netipičanu glumačku postavu za ovaj film, ali opet postavu koja je kao stvorena za te likove. Tako da je Alen Liverić postao bradati i zapušteni lik s velikom tragedijom iz prošlosti, Ozren Grabarić, Mia Biondić i mlada Ida Rogić postali su obitelj koja preživljava u surovom svijetu budućnosti. Nakon castinga i promišljanja oko uloga, ovo je bila uistinu dobitna kombinacija za nas jer je sve sjelo na mjesto, a imao sam tu čast raditi s vrhunskim glumcima. Ono na što sam jako ponosan jest što smo za svakog pojedinog lika razvili karakter i stvarno smo radili na pozadinama.

Kada možemo očekivati da će film biti spreman za pogledati?

Film bi trebali dovršiti u siječnju 2017., a tada nekada bi mogla biti i premijera, ali to je još sve okvirno. Imamo proces postprodukcije koji će potrajati.

Renata Lučić

Sve informacije pratite putem Facebook stranice Posljednji bunar.