Vedran Peteh
Velika obljetnica

Zgodna kombinacija: Pola stoljeća manufakture luksuza na istoj zagrebačkoj adresi

Braća Ivan i Luka Marinović treća su generacija u obitelji koja se pola stoljeća bavi urarstvom, na istoj adresi, tu su obljetnicu obilježili preuređenjem dućana i lansiranjem prvog parfema.

Opstati više od po­­la stoljeća u privatnom po­­du­­zetništvu u Hrvatskoj nije lako, no usprkos nepovoljnoj poslovnoj klimi, konkurenciji te ekonomskim krizama, to uspijeva zagrebačkoj tvrtki Marli. Vodi je treća generacija obitelji Marinović - braća Luka (34) i Ivan (33) - koji su malenu urarsku radionicu svog oca Željka (69) razvili u modernu tvrtku za uvoz i servis luksuznih satova najpoznatijih svjetskih manufaktura. I ne samo to: 2017. su pokrenuli internetsku prodaju Watch-a-Porter, a u povodu jubilarnog rođendana lansirali uniseks miris u 50 primjeraka, koji je za njih kreirao poznati španjolski parfumer Ramon Monegal. Studio Franić - Šekoranja je, pak, preuredio i osuvremenio prostor od stotinjak četvornih metara u Vlaškoj 13, gdje je 1969. sve i krenulo.

Vedran Peteh
Braća Ivan i Luka Marinović s roditeljima Brankom i Željkom

"Urarsku tradiciju Marinovića započeo je djed Božo koji je 1953. u obiteljskoj kući u Biogradu otvorio radionicu za izradu i popravak satova. Znanje je prenio na petero djece - tri sina i dvije kćeri - a među njima je bio i moj otac koji se u potrazi za boljim životom s 19 godina doselio u Zagreb. Živio je i radio u prostoru gdje danas imamo trgovinu, ali u to vrijeme s dvostruko manjom kvadraturom. Obrt se isprva zvao Marinović, a 1991. ga je tata preimenovao u Marli, što je kratica našeg prezimena te mojeg i bratovog imena. Iste je godine dobio prvo značajno zastupstvo, za švicarske satove Raymond Weil", govori Luka Marinović, za Gloria magazin dodajući kako su on i brat Ivan gledajući oca kako radi mnogo naučili o urarstvu, ali nisu krenuli njegovim stopama. Kao ni mame Branke Marinović (57), cijenjene zagrebačke dermatovenerologinje koja je i predstojnica Klinike za kožne bolesti KBC-a Rebro.

Vedran Peteh

Završili su zagrebačku VIII. gimnaziju, potom upisali ekonomiju na Sveučilištu Webster u Beču, a nakon diplome preuzeli vođenje tvrtke. Otac im je, naime, prije dvanaest i pol godina prepustio većinu posla te otada radi "iz sjene", planirajući skoro umirovljenje. Urarski zanat, koji polako izumire u cijelom svijetu, prenio je na Marka Požgaja, jednog od rijetkih certificiranih majstora za servis vrhunskih marki satova, zbog čega njihova radionica na Savici ima gotovo laboratorijske uvjete. Marko ima licencu za popravak satova svih proizvođača za koje Marli ima zastupstvo - među njima su Panerai, Longines, Tag Heuer, Tissot, Nomos... - ali i za neke koje nemaju u ponudi, primjerice Cartier.

Privatne fotografije
Otac Željko Marinović kao mladi urar

Teškoće kroz koje su prolazili 2012. i 2013., kad su zbog skoka švicarskog franka mnogi odlučili "stegnuti remen" i odreći se skupocjenih stvari, braću Marinović naučile su da se ne ponašaju megalomanski.

Odrekli su se onoga što se nije dobro prodavalo, a povećali uvoz onoga što se tražilo pa i danas u ponudi imaju desetak vrhunskih brendova, vjerujući da se neki neće odreći luksuza ni u najtežim vremenima.

"Najskuplji sat u našem dućanu trenutačno je zlatni IWC Portuguese Perpetual Calendar, vrijedan oko 300 tisuća kuna. Poseban je po mehanizmu programiranom tako da nikad ne prestaje računati vrijeme, datum, prijestupnu godinu, mjesečeve mijene… Uz njega se, naime, u epruveti dobije mehanički dio koji će za nekoliko stotina godina ugraditi nasljednici i tako mu produljiti trajanje", objašnjava Ivan Marinović te ističe kako su najstariji satovi u njihovoj obitelji oni djeda Bože - i to zidni jer je takve najradije izrađivao.

Vedran Peteh

Najmlađi član obitelji Marinović sada je Ivanov trogodišnji sin Luka koji, kaže njegov tata, najradije baca kataloge po dućanu. Premda je zaštitno lice satova Marli svojedobno bio nogometaš Luka Modrić, dječak je ime dobio po stricu. Braća Marinović obožavaju sport - padel, skijanje, nogomet, košarku… - ali zbog posla kojem su posvećeni cijeli dan i putovanja na sajmove u Švicarsku nikako se ne mogu sastati sa slobodnim vremenom. Stalno smišljaju nove poslovne ideje pa tako na hrvatsko tržište planiraju dovesti jednu ili dvije nove urarske marke te u ponudu vratiti nakit.

Linker
08. travanj 2024 15:19