GLORIA PROMO

Nova Mazda6 - najdinamičnija limuzina D-segmenta

U veljači je službeno počela prodaja najnovije izvedbe Mazda6 treće generacije. Automobil je premijerno predstavljen javnosti početkom rujna 2012. na moskovskom auto salonu, tada samo u izvedbi sedan, da bi mjesec dana kasnije u Parizu bila predstavljena i izvedba Wagon. Jednako kao i prošle godine lansiran SUV Mazda CX-5, nova Mazda6 također je dizajnirana je prema novom kućnom stilu ‘Kodo – duša pokreta’ i u potpunosti se bazira na Mazdinoj inovativnoj Skyactiv tehnologiji.

Već svojom atraktivnim vanjskim dizajnom nova Mazda6 nagovještava zanimljiv tehnološki sadržaj i ispod lima. Osnovne crte definirala je već su studija Takeri, a prepoznatljiva maska je uz prilagodbe preuzeta s kompaktnog SUV-a CX-5. Skladne propoorcije i silhueta nalik coupeu uspješno skrivaju pozamašne vanjske dimenzije. Naime, limuzina je dugačka gotovo 4,9 metara, a međuosovinski razmak protegnuo se na čak 2,83 m, čime šestica gotovo da preskače gabarite D-segmenta. Velike vanjske dimenzije očituju se kroz prostranu unutrašnjost, koja nudi obilje prostora i putnicima na stražnjim sjedalima.

Pomalo netipično, karavanska inačica nešto je manja od limuzine – dugačka je 4,8 m uz međuosovinski razmak od 2,75 m – no zato nudi ogroman prtljažnik, koji već u osnovi prima 522, a uz oborena stražnja sjedala i potpuno ravnu podnicu gotovo 1.700 litara. Unatoč tome što vanjskim dimenzijama spada u sam vrh klase, šestica je apsolutna najlakša među konkurentima, pa osnovna verzija prazna teži tek 1.300 kg. S obzirom da je većim dijelom izrađena od čelika visoke i ultravisoke čvrstoće, sigurnost nije ničim kompromitirana. Štoviše, nova je Mazda6 ne samo sigurnija, već i osjetno kruća od svoje prethodnice

Kokpit je također interpretacija stila viđenog u CX-5, uz nekoliko dotjeranih detalja koji podižu ukupan dojam kvalitete. Fina, na dodir meka plastika i umeci od satiniranog kroma te prvoklasna ergonomija stavljaju unutrašnjost nove Mazde6 uz bok prestižnim europskim konkurentima, a kupcima u najvišim paketima stoji na izbor i boja kožnih sjedala.

Dinamičnim voznim osobinama osim male mase pomažu i primjereno snažni motori nove Skyactiv generacije s ekstremnim omjerima kompresije. Od benzinskih pogonskih agregata kupci mogu birati između dvije verzije 2,0-litrenog četverocilindraša (145 ili 165 KS, oba sa 210 Nm okretnog momenta) i 2,5-litrenog četverocilindraša sa 192 KS/256 Nm. Ovaj posljednji na raspolaganju je isključivo sa 6-stupanjskom automatikom, najslabiji samo s ručnim mjenjačem, a srednji s obje opcije, ovisno o paketu opreme. Ipak, mnogo traženiji bit će dizelaši. Moćni 2,2-litarski stroj postoji u dvije izvedbe – sa 150 KS/380 Nm ili 175 KS/420 Nm – a obje se mogu dobiti s ručnim ili automatskim mjenjačem.

Neovisno koju motrornu opciju odabrali, nova Mazda6 spada među najmanje potrošače goriva u segmentu. Tako dizelska verzija sa 150 KS i ručnim mjenjačem u limuzinskoj karoserijii u prosjeku troši samo 3,9 l/100 km i ispušta tek 104 g/km CO2, a čak se i najrastrošnija verzija sa 2,5-litrenim benzincem zadovoljava s umjerenih 6,3 l/100 km. Potporu ekonomičnosti osigurava i i-ELOOP, jednistveni sustav regenerativnog kočenja koji energiju pohranjuje u kondenzator i u određenim uvjetima vožnje smanjuje potrošnju do 10 posto.

Na raspolaganju su ukupno četiri paketa opreme – Emotion, Challenge, Attraction i Revolution – s time da već osnovni nudi pristojnu zalihu udobnosti i sigurnosnih dodataka, a sa svakim višim dolazi nova porcija dodataka za povećanje aktivne sigurnosti i luksuza. U najbogatijim verzijama Mazda6 sadržajem opreme ravnopravno konkurira uglednim, ponekad i gotovo dvostuko skupljim limuzinama premium segmenta.

Cijena osnovne verzije Emotion sa 2,0-litrenim benzincem (145 KS) i ručnim mjenjačem je 189.900 kuna, dok najsnažniji dizelaš sa 175 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem i najbogatijim paketom Revolution stoji 290.300 kuna. Pritom su cijene sedana i izvedbe Wagon uz iste motore i iste pakete opreme identične.

Linker
20. travanj 2024 06:53