TJEDAN MODE U NEW YORKU

Povratak klupske scene

Tko bi gori, sad je doli, a tko doli, gori ustaje – taj bi se stih Ivana Gundulića mogao primijeniti na američku modnu scenu. Dok većina poznatih kreatora kuka zbog gospodarske krize koja im uvelike smanjuje prodaju, neki mladi dizajneri, koji su do jučer mogli samo sanjati o tome da privuku pozornost modnih novinara, praktično su preko noći postali zvijezde.

Vlasnici velikih modnih kuća, poput Betsey Johnson, Carmen Marc Valvo i Vere Wang, ove su godine na njujorškom Tjednu mode morali odustati od luksuznih revija u parku Bryant, a umjesto njih su organizirali skromnije prezentacije u svojim poslovnim prostorima. S druge strane, 26-godišnji kreator Jason Wu doživljava najveći uspjeh u karijeri.

Nakon što je Michelle Obama odjenula njegovu kreaciju za inauguracijski bal američkog predsjednika, kreatoru rodom s Tajvana, koji je na modnom tržištu prisutan tek dvije godine, povećala se prodaja za čak 70 posto. A ožujski broj Voguea, na čijoj je naslovnici prva dama Amerike u njegovoj ružičastoj kreaciji, potvrđuje njegov status novorođene zvijezde.

Svjestan da slava može biti kratkog vijeka, kolekciju za jesen i zimu 2009./10. kreirao je misleći na Michelle Obamu – pretpostavljajući da će njen utjecaj trajati koliko i mandat njenog supruga. A to je najmanje četiri godine – što je, zapravo, dovoljno da se u modnom biznisu nešto postigne. Jason Wu igrao je na kartu žutozelene boje (koju prva dama obožava), ali to su učinili i Marc Jacobs, Preen, Lela Rose, Carlos Miele, Lacoste….

Helena Štahan

Pročitali ste skraćenu verziju teksta. Ukoliko želite znati više cijeli tekst pročitajte u Gloriji br. 737 ili se pretplatite na PDF izdanje.

Linker
19. travanj 2024 12:58