LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
Kolekcija X

Njujorški debi dizajnera koji je zanat brusio u Dioru i Saint Laurentu

Ludovic de Saint Sernin dizajner je s individualnim pogledom na modu, koji, kako je rekao, divnu odjeću stvorenu za žene, želi kreirati i za muškarce. A svoju najnoviju viziju, snažno nadahnutu radom Roberta Mapplethorpea, sa pariških je pisti preselio na njujorške.

Ludovic de Saint Sernin dizajner je s individualnim pogledom na modu, koji, kako je rekao, divnu odjeću stvorenu za žene, želi kreirati i za muškarce. A svoju najnoviju viziju, snažno nadahnutu radom Roberta Mapplethorpea, sa pariških je pisti preselio na njujorške.

Jedna od najkontroverznijih revija na Tjednu mode u New Yorku za jesen/zimu 2024. godine bila je ona Ludovica de Saint Sernina, koji je prikazao svoju "X" kolekciju u suradnji sa Zakladom Roberta Mapplethorpea. Naime, ovaj dizajner rođen u Bruxellesu, koji je studirao modu na pariškom École Duperré, te živi u Parizu, sada se po prvi puta u svojoj sedmogodišnjoj karijeri, predstavio na njujorškoj pisti, izvan kalendara Paris Fashion Weeka na kojem je bio upisan od 2018. godine.

"U svojoj biti, brend zapravo govori o tome kako netko ostvaruje svoj san i dijeli ga s ostatkom svijeta", rekao je dizajner, kojeg je njegov san iz Pariza doveo u New York, jer kako smatra, njegov se rad često više cijeni u Americi nego u Europi. "To je mjesto gdje najviše ljudi svakodnevno nosi moju odjeću."

Tako su sada, njujorške modne piste novo područje interesa za de Saint Sernina, koji je svoju dizajnersku priču započeo kao stažist u Dioru i Saint Laurentu prije nego se pridružio legendarnoj kući Balmain pod kreativnim direktorom Olivierom Rousteingom, da bi 2017. godine pokrenuo vlastiti brend.

"Nikada nisam uložio toliko istraživanja i rada u bilo koju drugu kolekciju. Uvijek kažem da su moje kolekcije poput osobnih dnevnika koje dijelim sa svijetom, a ova je nekako vrhunac toga", otkrio je o svojoj posljednjoj kolekciji, koju je predstavio u Chelseaju oko svih galerija umjetnosti i queer umjetnika kojima se uvijek divio. Kolekcija pod nazivom "X", nazvana je prema najkontroverznijoj seriji fotografija Roberta Mapplethorpea, umjetnika s često eksplicitnim prikazima golotinje, koji je preminuo 1989. godine od komplikacija uzrokovanih AIDS-om.

"Uvijek sam bio privučen erotskim radom, ali iz nekog razloga potpuno sam se opčinio njegovim fotografijama cvijeća", rekao je de Saint Sernin dok je posjećivao zakladu prije šest mjeseci i uranjao u arhive. Tako je kroz "X" dizajner pomoću 37 lookova ispričao svoju priču o noćnoj sceni New Yorka, vješto spajajući nježne cvjetne motive, igru prozirnog i neprozirnog, delikatni baršun i strogu kožu, odnosno romantične elemente nasuprot fetišističkim dodacima. Na taj je način francuski dizajner dočarao svoju viziju Mapplethorpeovih crno-bijelih fotografija koje su oživjele, tako što ih je izvukao iz okvira i doveo na pistu u formi svjetlucavih mrežastih haljina, crnih kožnih kaputa i bomberica, hlača s prorezima, ali i "sadnjom" prepoznatljivih cvjetova, ljiljana i tulipana od baršuna na prozirne majice.

image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

Njegovi poslovni ljudi tako nose klasične bijele košulje i kravate u kombinaciji sa hlačama s prorezima, a žene, zavodljive kožne haljine s diskretno "odvezanim" rubom. Tu su i gaćice na vezanje koje su postale njegov zaštitni znak, te predstavljaju gotovo 40 posto od prodaje brenda.

image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

"Robert je uvijek bio ogromna inspiracija za mene - otkrivajući njegovo djelo, otkrio sam sebe", rekao je de Saint Sernin nakon revije, te dodao: "Želio sam pokazati životni put koji je otkrivanje vlastitog identiteta, vlastite seksualnosti". Na pisti, kolekcija se odvijala kao putovanje od mladenačke nevinosti, preko seksualne zrelosti do fetišizma - bolera, grudnjaci i hlače s prorezima na gležnju imali su senzualnu sofisticiranost koja je prelazila u kožne bondage trake, hlače s prednjim vezivanjem, duboko izrezane korzete i maske za lice. I za kraj opet je prošetao pistom u ulozi modela, kako to uobičava činiti.

image
LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Ludovic de Saint Sernin

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

Ipak najviralniji trenutak za Ludovica de Saint Sernina dogodio se na prošlogodišnjem Vanity Fair Oscar partyju, kad je glumica iz filma "Igre gladi", Hunter Schafer odjenula njegovu kreaciju za kuću Ann Demeulemeester, dugu svilenu suknju u varijanti s mikro topom, točnije perom, koji jedva da je prekrivao grudi. Glumac Manu Rios, tada je također obukao crno odijelo iz iste kolekcije, baš kao i manekenka Vittoria Ceretti koja se odlučila za prozirnu crnu haljinu.

image

Hunter Schafer

MATT BARON/BEI/SHUTTERSTOCK

Pjevačica Olivia Rodrigo na MTV Video Music Awardsu 2023., zasjala je pak, u njegovoj haljini optočenoj sa 150 tisuća Swarovski kristala. Naime, de Saint Sernin postao je kreativni direktor brenda Ann Demeulemeester u prosincu 2022. godine, no usprkos izrazito pozitivnim kritikama, iz poznate modne kuće otišao je nakon samo jedne sezone. Izvori navode kako je odlasku presudilo razilaženje mišljenja između njega i tima. Kad je početkom ožujka 2023. godine predstavio prvu kolekciju kao umjetnički direktor kuće Ann Demeulemeester, ozbiljno se prihvatio posla i pregledao bogatu 38-godišnju arhivu brenda kako bi pronašao idealno nadahnuće, da bi se samo nekoliko dana kasnije, njegove kreacije pojavile na prestižnom partiju u čast dodjele nagrada Oscar.

image

Olivia Rodrigo

AFF-USA/SHUTTERSTOCK

Kao što je jednom rekao: "Moj najveći san bio je imati mogućnost nositi Hervé Léger kreaciju ili Alaïa haljinu, svu tu divnu odjeću koja je stvorena za žene. Ja sam to isto želio kreirati i za muškarce". Od početka njegova ideja je bila da muškarci i žene nose istu odjeću. "Želio sam stvoriti brend koji će vam omogućiti da nosite odjeću bez postavljanja pitanja o tome za koga je, već sviđa li vam se", rekao je jednom prilikom. "Ipak ključ je ostati zdrav i imati zdrav način života, dobro spavati. Ne radim navečer, ni nakon večere. Želim imati život, ali i da ljudi koji rade za mene imaju vremena za disanje", otkrio je tajnu svog uspjeha dizajner koji je u svojim kolekcijama izbrisao granicu između muške i ženske mode.

Linker
27. travanj 2024 06:34