10 godina linije

Sve što želite znati o idealnoj vjenčanici otkriva nam domaći dizajner kojem mladenke vjeruju

Poznati hrvatski kreator Ivan Alduk već deset godina osmišljava elegantne i glamurozne vjenčanice koje vole domaće i inozemne klijentice, a okrugla obljetnica prilika je da za čitateljice Glorije otkrije što ga nadahnjuje i kako izgleda proces izrade tih posebnih haljina.

Premda organizacija vjenčanja obuhvaća mali milijun važnih sitnica, za svaku buduću mladenku najveći stres predstavlja biranje vjenčanice - ta je posebna haljina ipak simbol te ceremonije. Stoga im je, rastrganima između vlastitih želja i ograničenja, savjeta prijateljica i prijedloga rodbine, melem na ranu dizajnerski atelje kakav Ivan Alduk ima u središtu Zagreba. Uređen u elegantnom i decentnom stilu, oaza je mira i stila u kojoj se klijentice mogu pouzdati da će dobiti vjenčanicu usklađenu s aktualnim modnim trendovima i osobnim stilom, jer iza poznatog dizajnera koji je na modnoj sceni prisutan više od šesnaest godina stoji desetogodišnje iskustvo u kreiranju vjenčanica.

image

Ivan Alduk

JELENA BALIĆ
Kako ste se uopće odlučili na pokretanje linije vjenčanica?

- Moja dizajnerska karijera počela je sad već doista davne 2007., dok sam bio student druge godine modnog dizajna, s kolekcijama buntovne, glam-rock estetike, koja je s godinama prerasla u modernu i pročišćenu. Kako su haljine s mojim potpisom postale neizostavne na eventima, crvenim tepisima i na privatnim svečanostima, sve je više bilo upita za dizajniranje i izradu vjenčanica. Činilo mi se logičnim našu estetiku ponuditi u vidu modernih, posebnih vjenčanica tako da smo 2013. pokrenuli Alduk Bridal - liniju unikatnih vjenčanica izrađenih po mjeri svake klijentice.

image

2013. Model iz prve kolekcije vjenčanica u dramatičnoj kampanji Mare Milin

MARE MILIN
Koliko ste modela kreirali u tih deset godina?

- Prvotno smo radili dvije kolekcije godišnje, a posljednjih godina smo taj sistem pretvorili u jednu, sveobuhvatnu kolekciju koja uvijek izlazi u siječnju, početkom godine. Pretpostavljam da je riječ o tristotinjak modela u tih deset godina uz napomenu da mi svaku vjenčanicu izrađujemo po mjerama klijentica te na taj način nudimo jedan vid visoke mode i unikatnosti jer se svaka personalizira, promijeni ili prilagodi pa je varijacija na temu bilo bezbroj. Uvijek kroz bridal kolekcije provlačim elemente tipične za ALDUK kao što su luksuzne tkanine, vrhunska izrada i moderan dizajn. Jedan vid tihog luksuza u bijelom koji si svaka mladenka treba priuštiti.

Izlazite li s mnogo novih modela po sezoni?

- Bridal kolekcije imaju drukčije zakonitosti od klasičnih ready to wear kolekcija i mnogo manje su podložne sezonskim promjenama trendova. One su bazirane na klasici s odmakom i, naravno, pečatu samog dizajnera. Svaka kolekcija ima lajtmotiv i priču, kao i vrhunske modne kampanje najboljih hrvatskih fotografa kojima prezentiramo te kolekcije. Stoga je uvijek bitnija kvaliteta od kvantitete, a broj novih modela po sezoni je 25 do 30, koji uz postojeće u našem showroomu čine zbir više od sedamdeset modela vjenčanica.

image

2015. Glamurozno, a decentno, kao što sugerira i kampanja Decker/Kutić

Decker/Kutić
Je li izrada jedne vjenčanice dugotrajan proces?

- Pravila doista nema. Nekad je riječ o nekoliko sati, a nekad o nekoliko dana. Ovisi o modelu, tkanini, kroju, ručnoj doradi.

Traje li dugo proces od izbora i narudžbe do gotovog modela?

- Savjetujemo donošenje odluke najkasnije tri mjeseca prije vjenčanja, a koliko rano - to je na svakome da osobno odluči. Vjenčanica se izrađuje pred vjenčanje uz nekoliko proba, ali uvijek se uskladimo s klijentima i njihovim mogućnostima. Sve počinje rezervacijom termina na naše kontakte i dolaskom na bridal probu u ALDUK showroom gdje isprobavamo i tražimo idealan model. Nakon toga savjetujemo da se malo razmisli i dođe opet kako bi se lakše donijela odluka.

Koliko ste mladenki odjenuli?

- Mislim da smo odavno prešli četveroznamenkasti broj. Klijenti, kolekcije i godine se nekako samo nižu i čovjek se i ne okrene, a iza vas već bude deseta obljetnica bridal linije i mnoštvo zadovoljnih klijentica. Naš posao je upravo zbog svega toga izuzetno poseban i lijep.

image

2016. Jednostavne linije i raskošni materijali u minimalističkoj
kampanji Decker/Kutić

Decker/Kutić
Što hrvatske mladenke preferiraju?

- Nema pravila, no one koje dolaze u naš showroom na probu biraju u startu hrvatski proizvod, izrađen po mjeri, biraju posebno iskustvo i posebnu haljinu gdje vam isključivo dizajner i njegov tim (također dizajneri) pomažu u izboru i vode vas kroz cijeli proces. Nakon toliko godina uistinu znamo izvrsno savjetovati i napraviti vjenčanicu za pamćenje.

Jeste li ikad kreirali nešto po želji klijentice što bi se kosilo s vašim stilom?

- Ne. Tako nešto ne prakticiramo, već radimo isključivo modele iz naših kolekcija iza kojih stojimo i onda na njima radimo željenu, tehničku promjenu.

image

2018. Kolekciju je pratila originalna kampanja Decker/ Kutić s četiri metra visokim plišanim medom

Decker/Kutić
Koliko su se mijenjali trendovi od vaše prve kolekcije vjenčanica do danas?

- Mijenjaju se, pa čak i u bridal svijetu, a s njima se mijenjamo i mi kao dizajneri. Želja je uvijek napraviti nešto drukčije, posebno i kreativno.

Ima li razlika u željama klijentica prije deset godina i danas?

- Važan faktor je osobno stajalište mladenke, to je uvijek prisutno. Mi ih svojim kolekcijama usmjeravamo kada je riječ o potrazi za vjenčanicom, ali one itekako dobro znaju što žele ili ne žele. Mi smo tu samo da savjetujemo i pomognemo. Njihovo je vjenčanje, njihova je odluka. Naša uloga je sporedna na ovom putu.

Jeste li prisutni na stranim tržištima?

- Kroz godine smo postali sinonim za dizajnersku vjenčanicu ne samo u Hrvatskoj već u regiji, jer imamo mnogo klijentica iz Slovenije, Bosne i Hercegovine te Austrije.

Možete li izdvojiti neku od ekstravagantnijih vjenčanica koju ste kreirali?

- Posljednjih godina uvijek ubacimo nekoliko raskošnih modela koji doista oduzimaju dah svojim dizajnom, izborom tkanine i izradom, a posebno se izdvaja model Koko iz ovogodišnje, obljetničke kolekcije koji ima vrlo teatralne, ručno vezene plašteve umjesto rukava. Naša obljetnička bridal kolekcija bazirana je na visokoj modi i upravo zbog toga odiše tolikim luksuzom i posebnošću. Reakcije mladenki na probama su izvrsne.

Biste li mogli izdvojiti najoriginalniju kampanju koju ste snimili?

- Bilo ih je mnogo jer u suradnji s fotografima kao što su Mare Milin, Jelena Balić ili pak duo Decker/Kutić nastaju izvrsne ideje i kampanje. Svakako bih izdvojio projekt s velikim, četiri metra visokim plišanim medvjedićem kojeg smo posebno izradili za ovo snimanje. Uz to, kampanja u vidu modnih ilustracija Kanađanke Janice Sung izazvala je divljenje. Neke od najefektnijih kampanja upravo smo izabrali za Gloriju i ovaj intervju.

image

2019. Umjesto klasične kampanje, kolekciju su pratile ilustracije
Janice Sung

JANICE SUNG
Koji su najnoviji trendovi u svijetu vjenčanica?

- Jednostavne linije s kreativnim zaokretom, tkanine lišene suvišnim uzoraka i detalja ili pak izuzetno raskošne, izvezene čipkom. Dakle, trenutni su hitovi dva ekstrema, a oba podjednako dobro izgledaju u našoj obljetničkoj kolekciji.

Linker
20. travanj 2024 07:02