Caroline Greyl otkriva sve o njezi kose, životnoj filozofiji, beauty-biznisu i svojoj majci.

 PR LEONOR GREYL
BEAUTY INTERVJU

Caroline Greyl: "Sve što sam naučila od svoje mame, Leonor Greyl"

Kao djevojčica se igrala frizera, a danas vodi jednu od najvećih luksuznih brendova za njegu kose: Caroline Greyl otkriva sve o životnoj filozofiji, beauty-biznisu i svojoj majci.

Kao djevojčica se igrala frizera, a danas vodi jednu od najvećih luksuznih brendova za njegu kose: Caroline Greyl otkriva sve o životnoj filozofiji, beauty-biznisu i svojoj majci.

Caroline Greyl imala je samo godinu dana kada su njezina majka Leonor Greyl, zaljubljenica u kosu i otac Jean-Marie Greyl, inženjer i zaljubljenik u botaniku, 1968. osnovali mali institut za njegu kose u pariškoj ulici Rue du Châteaudun. Sjeća se da je kao mala tamo provodila po cijele dane, igrajući se u tatinom beauty-laboratoriju u kojem su se kreirale nove formulacije preparata za kosu, i u frizerskom dijelu, u kojem je pomagala mami i ostalim frizerima, dodajući im četke za kosu, ukosnice, i ostale frizerske alate. Za jednu malu djevojčicu, to je bio raj.

Caroline je u međuvremenu stekla MBA biznis diplomu Sveučilišta u Kolumbiji u SAD-u i postala generalna direktorica, pa je tako mali institut u Parizu danas - 55 godina kasnije - postao internacionalni brend s nekoliko stotina prodajnih mjesta diljem svijeta, sinonim za eko-osviještenu luksuznu njegu kose na prirodnoj bazi. Zahvaljujući upravo njoj. Kada je preuzela vodstvo nad tvrtkom svojih roditelja, imala je jedan cilj: proširiti biznis na međunarodno tržište, a pritom ostati vjerna vrijednostima koje su joj roditelji usadili.

Prva stvar koju vas želim pitati je koja je najvažnija stvar u vezi njege kose koju ste naučili od svoje majke?

- Mislim da je najvažnija stvar uvijek slušati kupca i njegove potrebe, i biti svjestan da svaka velika promjena u životu jedne žene donosi i promjenu frizure, načina njege kose, a mi smo ovdje da to prepoznamo, pobrinemo se da shvatimo što točno žele, i od svačije kose izvučemo najbolje što je moguće. Osim toga, naučila me prepoznati tip kose, i stanje u kojem se kosa u datom trenutku nalazi.

Imate li profesionalnu deformaciju, gledate li ljudima u kosu kad ih upoznate?

- Da, kad nekog upoznam, prvo što gledam nisu oči, nego kosa, ne mogu si pomoći. Jer, nečija kosa puno govori. Moja mama je znala samo po kosi zaključiti ima li netko problema s jetrom, ili želučanih problema - iz samo jednog pogleda u kosu i vlasište. Jer, nije uvijek problem u šamponu koji netko koristi, nego i način prehrane i životni stil. Primjerice, slaba kosa često je nuspojava kada je netko na nekoj dijeti u kojoj fali nutrijenata.

image

Leonor i Caroline Greyl, majka i kći

PRIVATNA ARHIVA LEONOR GREYL

Dok ste bili djevojčica, jeste li ikada napravili neki veliki "faux-pas" u vezi kose na koji je vaša mama reagirala?

- Kao da ste znali... (smijeh) Da, kad sam bila mala, obožavala sam jedan šampon iz supermarketa. Bio je jako jeftin, i ja sam ga obožavala, iako mi nije bio dobar, ali mi je fino mirisao na čistoću. To je izluđivalo moju mamu. "Okružena si najboljim šamponima na svijetu, a ti koristiš ovo...!" Sjećam se da je bio u zelenom pakiranju. Dugo ga nisam vidjela, mislim da više ne postoji.

Koji vam je bio najdraži proizvod Leonor Greyl dok ste odrastali?

- Definitivno L‘Huile de Leonor Greyl, ulje koje se koristi prije šamponiranja kose, koji je ujedno i naš najpoznatiji proizvod za kosu. Kako sam ga većinom koristila kad smo išli na ljetovanje, dandanas svaki put kad osjetim taj miris, ono me vrati u ljetovanja iz djetinjstva.

image

Leonor Greyl L‘Huile De Leonor Greyl ulje za kosu - kultni tretman prije šamponiranja za suhu kosu – zaštita od sunca – vodootporan, 95ml 38,00 €

PR LEONOR GREYL

Kakav je tada bio vaš odnos prema frizurama?

- Ono što mi se urezalo u pamćenje je da mi je mama uvijek radila frizure za školu, a pogotovo za one dane kada je škola organizirala profesionalnog fotografa da nas slika. Jedne godine sam imala frizuru u stilu Princeze Leie iz "Ratova zvijezda", s dvije velike punđe sa svake strane glave! Sjećam se da su mi svi profesori govorili: "Tvoja mama je sigurno frizerka!", a ja bih rekla—"Otkud vam to"? Ali da, obožavala sam kad mi je mama radila frizure.

Imate li fotografiju?

- Neeeeee! (smijeh)

Koja je važna životna lekcija koju ste naučili od svoje majke?

- Moja mama ima 92 godine, i svaki dan ima frizuru, nokte, make-up, sređena je od glave do pete, svaki dan. I to je ono što sam od nje naučila, da styling nije samo styling, već i način na koji se odnosimo prema sebi, zapravo izraz samopoštovanja. Osim toga, ono što volim kod nje je da je uvijek bila direktna i iskrena.

A koja je glavna razlika između vas i nje?

- Pa, rekla bih da sam ja malo nježnija. Moja majka je "tough cookie", kao i svi ljudi koji su imali težak život, a ona ga je imala. Odrasla je u Španjolskoj za vrijeme građanskog rata, i sa 19 godina izgubila oba roditelja. Ja nisam imala tako težak život, pa mislim da sam zbog toga drugačija.

Kada ste odlučili krenuti majčinim stopama?

- To se desilo nekako prirodno. Moja majka je porijeklom Španjolka, a tata Francuz, i iako su govorili engleski, trebao im je netko tko je to znao bolje od njih - jer engleski je službeni jezik biznisa - i nekoga tko je poznavao beauty biznis da preuzme tvrtku. Kako sam već imala diplomu MBA sa Sveučilišta u Kolumbiji, to se desilo organski jer smo svi shvatili da se savršeno uklapam u ono što je Leonor Greyl tada trebalo. Ali ne mogu reći da sam u nekom trenutku to odlučila. Jer, kad si mlad, ne razmišljaš o karijeri, nego o dečkima. Znate... Ali, kako sam za Leonor Greyl počela službeno raditi kad sam imala 21 godinu, bilo je logično da ću i ostati.

Dakle, godina je 2001., početak je milenija i vi postajete generalna direktorica obiteljske tvrtke. Koja je prva stvar koju ste napravili?

- Kad sam postala CEO, Leonor Greyl se prodavala u Francuskoj, Švicarskoj, Italiji, zapravo samo u Europi. Nismo bili u Aziji, niti u SAD-u. Prvo što sam napravila je krenula na internacionalno tržište.

Jeste li u početku tražili savjet roditelja?

- Pa i ne baš. Vjerovala sam sebi, i u ono što sam naučila na studiju u Americi. Roditelji su me naučili pravim vrijednostima, a to su bili iskrenost prema kupcima i visoka kvaliteta u svemu, ali ostalo sam napravila sama. Gutala sam knjige o poslovanju, čitala sve moguće članke, i savjetovala se s kolegama iz industrije.

image

Leonor Greyl, zaljubljenica u kosu i Jean-Marie Greyl, inženjer i zaljubljenik u botaniku, osnovali su brend Leonor Greyl 1968. godine

PRIVATNA ARHIVA LEONOR GREYL

Koji je prvi proizvod koji ste lansirali?

- Ne sjećam se (smijeh). Ali, prvi važan proizvod koji je bio prekretnica za nas je bio Masque Fleurs De Jasmin 1998. godine, maska za kosu na bazi jasmina koja je osvojila prestižnu nagradu Marie Claire. To mi je puno značilo jer sam osobno odabrala sortu jasmina koja će ići u formulu maske, a i mojoj mami koja je radila na toj formuli godinama. Ta maska je i danas jedan od najvećih bestsellera kuće.

image

Leonor Greyl Masque Fleurs De Jasmin 200ml 50 €

PR LEONOR GREYL

Vaši roditelji dakako i dalje sudjeluju u odlukama, i zasigurno ponekad imaju drukčija mišljenja od vas. Jeste li se ikada imali "zdrave diskusije"?

- O da, stalno. I nekome tko gleda izvana, naše "zdrave diskusije" uvijek djeluju kao svađanje, i svi bježe iz ureda kad počnemo diskusiju. Nekiput zna i letjeti perje, ali nakon toga se izljubimo i nastavimo kao da se ništa nije desilo. Svi oko nas nas gledaju i ništa im nije jasno, ali kako vi kažete, takve diskusije su zdrave, i svako mišljenje uvijek treba izreći na glas. To je dio obiteljskog biznisa. Ali sjećam se kad je moj muž, koji je Amerikanac, prvi puta vidio jednu takvu diskusiju, rekao je "Ajme, vi Francuzi ste ludi!". Sada mu je jasno da je to dio života.

Kada usporedite tržište njege kose iz kraja devedesetih, i danas, koje su razlike?

- Za početak, puno je više brendova na tržištu. Mi smo niche, premium, prirodni brend, kakvih devedesetih nije bilo puno, a danas ih ima puno više. Neki su prirodni, neki nisu, ali u svakom slučaju su konkurencija. Što se tiče konzumenata, danas su trenutni rezultati važniji nego ikad, formule koje daju rezultate i djeluju brzo. Osim toga, mislim da je COVID-19 promijenio navike potrošača, i da su danas - čak i nakon pandemije - te navike ostale. Ljudi puno više njeguju kosu nego prije, i puno više vremena provode njegujući kosu.

U čemu se Leonor Greyl najviše promijenio kao brend od 1968. kada je osnovan?

- Ponajviše po pakiranju, koje je sada puno ekološki osvještenije, formule su modernizirane, i stalno se moderniziraju, i u imidžu. Naši vizuali su sada skoro uvijek crno-bijele fotografije, što mislim da naglašava "premium" identitet našeg brenda.

Koji vi šampon koristite?

- Moram priznati da šampone mijenjam često jer kosa se stalno mijenja ovisno o godišnjem dobu, i ovisno gdje se nalazim. U Parizu, naprimjer, zrak je puno zagađeniji nego drugdje, pa dok sam u Parizu uvijek koristim Bain TS Shampooing za pročišćivanje i detoksikaciju, koji je namijenjen kosi s masnim vlasišten i suhim vrhovima. Kad sam na godišnjem pak koristim neki puno nježniji šampon. Kad vidim da mi je kosa pod stresom, točnije kad sam ja pod stresom, koristim Bain Traitant Propolis s propolisom, koji je zapravo šampon protiv prhuti, ali sjajno umiruje vlasište. Stres je i dalje u meni, ali ne i na mom vlasištu.

Da, nažalost nitko još nije izmislio anti-stres šampon za um.

- Postoji! Čaša šampanjca! (smijeh) Ali u svakom slučaju, mislim da šampone treba svako malo mijenjati.

Da, to često čujemo. Jer se kosa navikne na šampon. Je li to istina?

- Je, jer kosa se stalno mijenja. Ovisno o vremenskim uvjetima - zimi nam je kosa jako suha, ljeti oštećena od sunca i mora, a ovisi i o našem unutarnjem stanju... Da, potrebe naše kose se stalno mijenjaju, barem dva puta godišnje.

Koja su vaša top 3 proizvoda Leonor Greyl, i zašto?

- Prvo je definitivno L‘Huile de Leonor Greyl koje sam spomenula u početku. Koristi se prije šamponiranja, i ako imate dugu kosu, to je doista must-have, pogotovo ljeti.

image

Leonor Greyl Éclat Naturel krema za oblikovanje kose koju Caroline uvijek nosi na putovanja, 50ml 34,00 €

PR LEONOR GREYL

Drugi je Éclat Naturel, a to je krema za stiliziranje i teksturiranje kose, koji je idealan kada želite preoblikovati frizuru, a nemate puno vremena i ne želite oprati kosu. To uvijek nosim sa sobom kad putujem.

image

Leonor Greyl Huile De Magnolia ulje za tijelo i lice, 95ml 38,00 €

PR LEONOR GREYL

I na kraju, L‘Huile de Magnolia, ulje koje nije za kosu, nego za tijelo i lice. Hrani i omekšava kožu, može se koristiti za masažu, sjajno je kad je koža iritirana, ili kad izgorite na suncu, a može se koristiti i za uklanjanje šminke. To je jedan multi-tasking proizvod idealan za one koji puno putuju i žele nositi što manje kozmetike sa sobom, kao što sam ja. Ali to je ulje za kožu, ne za kosu.

Znači, to je ulje samo za lice i tijelo, ne može se koristiti za kosu?

- Ne, ovo je baš za kožu.

A ja sam mislio da vi ponekad kršite pravila?

- Kršim, naravno, ali vam neću priznati. (smijeh) Da, ponekad ga koristim za kosu, ali samo malu količinu, i isključivo na mokru kosu, ako mi je jako suha.

Na kraju, koji su planovi za budućnost kod Leonor Greyl? I imate li koje tajne projekte koje mi ne možete reći?

- Pa, tajne projekte koje vam ne mogu reći - vam neću reći jer su tajna (smijeh). Ali mogu vam reći da sljedeće godine planiramo dva velika lansiranja, od kojih se jedno tiče problema opadanja kose. Eto, to su naši veliki planovi za budućnost.

Linker
28. travanj 2024 15:42