MATTEO VALLE/LAUNCHMETRICS.COM/SPOTLIGHT
Nove beauty navike

Make-up u fokusu: Generaciji Z skincare postaje manje važan

Buđenje zanimanja za make-up vidi se i na društvenim mrežama: od koktela maskara do dijamantnih usana, novi najjači beauty trendovi uglavnom su tehnike šminkanja.

Buđenje zanimanja za make-up vidi se i na društvenim mrežama: od koktela maskara do dijamantnih usana, novi najjači beauty trendovi uglavnom su tehnike šminkanja.

Generacija Z prvi puta u tri godine ponovo troši više novca na šminku nego na proizvode za njegu kože, pokazalo je najnovije istraživanje tvrtke Piper Sandler te bi trend nešminkanja koji je prevladavao tijekom pandemije covida-19 uskoro mogao biti iscrpljen, piše Premium Beauty News. Uz ograničeno kretanje i obavezno nošenje zaštitnih maski, žene i djevojke privremeno su bile odbacile šminku, posebno ruževe i prigrlile su prirodniji pristup ljepoti. Ojačao je i pokret tjelesne pozitivnosti (body positivity), pa su i mnoge poznate osobe, primjerice, glazbenica Alicia Keys, pozivale žene da odbace sve što stvara lažan izgled te da se fokusiraju na njegu kože.

Ne štede na make upu

Došlo je tada do pravog buma u njezi kože i golemog porasta zanimanja za prirodne formule i holistički pristup ljepoti. Vidljivo je to bilo i na društvenim mrežama na kojima su jedna za drugom nastajale nove tehnike - „staklena koža”, „žele koža”, „statusna koža” - sve redom minimalistički beauty trendovi namijenjeni postizanju besprijekorne i blistave čiste kože sa što manje šminke. No, izgleda da se danas svi, a najviše generacija Z (rođeni između 1995. i 2012. godine), žele vratiti predpandemijskom načinu života, što u svijetu uljepšavanja znači make upu.

image

Svaki dan se šminka 45 posto ispitanih

FREESTOCKS/UNSPLASH

Nova polugodišnja anketa o potrošačkim navikama mladih, provedena na gotovo 6000 američkih tinejdžera prosječne dobi od 16,2 godine, kakvu Piper Sandler provodi već dvadesetak godina, pokazala je da su prvi puta u tri godine tinejdžeri potrošili više novca na proizvode za šminku nego na one za njegu kože. Šminkanje je tinejdžerima ponovno postalo prioritet u uljepšavanju i na njega prosječno godišnje troše 123 dolara, a za njegu nešto manje od 120 dolara. To izgleda ujednačeno, no razlika se vidi u porastu potrošnje - za make up su pripadnici generacije Z potrošili 32 posto više novca nego godinu ranije, a za njegu 11 posto više.

image

Na cijeni su posebniji stilovi šminkanja

RODNAE PRODUCTIONS/PEXELS

Ekstravagantniji izgled

Obnovljen interes za dekorativnu kozmetiku vidljiv je i na društvenim mrežama: od koktela maskara do dijamantnih usana, novi najjači beauty trendovi na TikToku uglavnom su tehnike šminkanja, nerijetko i ekscentrične. Doduše, i dalje je jako tražen nenašminkan izgled, no primjećuje se da mladi sve više žele posebniji, ekstravagantniji i zabavniji izgled. U prilog tome ide podatak iz istraživanja prema kojem se 45 posto ispitanih tinejdžera šminka svaki dan, što je dvostruko više nego 2021. godine. Očito svako razdoblje ima svoje beauty navike, a izgleda da su tinejdžeri u proljeće 2023. odlučili zaboraviti prethodno tmurno razdoblje i vratiti se veselijem životu.

Linker
29. travanj 2024 09:42