Manje ne može

Skupocjena minijatura: Najmanja torbica na svijetu prodana je za 63.750 dolara

Akcija kreativnog kolektiva MSCHF potpuno je uspjela i ukazala na apsurdnost potrošačke kulture i trenda luksuznih minijaturnih torbica koje postaju sve manje i manje.

Provokacija je uspjela – najmanja torbičica na svijetu kojom se kreativni kolektiv MSCHF iz New Yorka narugao apsurdnosti potrošačke kulture i trendu luksuznih minijaturnih torbica koje postaju sve manje – prodana je na aukciji za 63.750 dolara. Sve se odvilo točno po planu: provokatori su prije dva tjedna predstavili smanjeni model Vuittonove torbe OnTheGo u fluorescentno zelenoj boji i najavili da će ga ponuditi na prodaju te da će ga zainteresirani moći pogledati kroz mikroskop na netom završenom Tjednu mode u Parizu.

Mikrotorbica čije su dimenzije 657 x 222 x 700 mikrometara, što je čini manjom od zrna morske soli, prodana je najboljem ponuđaču nakon internetskog nadmetanja na aukciji „Just Phriends” u organizaciji aukcijske kuće Joopiter, čiji je osnivač Pharrell Williams, novi kreativni direktor linije za muškarce kuće - Louis Vuitton. Unatoč tome, timu MSCHF-a nije palo na pamet tražiti dopuštenje od modnih moćnika za korištenje modela i loga. Zbog nedopuštene upotrebe zaštićenih imena u svojim ranijim rugalačkim projektima, MSCHF se već sudio i sudi s nekim modnim kućama, kao što su Nike i Vans.

Njujorški kreativci tvrde da torba može proći kroz ušicu igle, a izrađena je pomoću dvofotonske polimerizacije - proizvodne tehnologije koja se koristi za proizvodnju 3D plastičnih dijelova u mikrorazmjerima. Model OnTheGo odabrali su, iako je daleko od minijaturnog, zato što se njegov dizajn - jednostavan pravokutnik s istaknutim monogramom - može čitljivo reproducirati u tako malom mjerilu. Kako piše portal za kulturu i i modu Hunger, Vuittonova je torba gotovo pet stotina puta veća od njene mikroskopske inačice, a budući da stoji između 3100 i 4300 dolara, od nje je i petnaest puta jeftinija. Nije poznato tko je kupac torbičice, kojem nije bio problem toliko se za nju isprsiti, a teško je i zamisliti što će s njom raditi. Kevin Wiesner, glavni kreativni direktor MSCHF-a, prije prodaje je izrazio nadu da će kupac loše postupati sa skupocjenom minijaturom, a najdraže bi mu bilo kad bi je netko pojeo.

Linker
23. travanj 2024 20:20