Haute couture

Tjedan mode pred oštrim sudom Ivana Alduka: ‘‘Zuhair Murad kolekcija me razočarala‘‘

Modni dizajner s nama je podijelio svoje viđenje Tjedna visoke mode u Parizu i najnovijih kolekcija za proljeće/ljeto 2024. godine koji je iza nas. I dok su ga pojedine kolekcije naprosto ‘‘izule iz cipela‘‘, druge su mu bile predvidljive i pomalo dosadne.

Tjedan visoke mode u Parizu i ove je godine na jednom mjestu okupio najpoznatije modne kuće koje su predstavile kolekcije za proljeće/ljeto 2024. Modni događaj koji se oduvijek iščekuje s velikim nestrpljenjem, od 22. do 25. siječnja učinio je tako Pariz mjestom gdje su luksuzni brendovi poput Chanela, Valentina, Armanija, Jean Paula Gaultiera, Schiaparellija i mnogih drugih imali priliku pokazati dizajnerske komade za nadolazeću sezonu.

Jedan od najiščekivanijih modnih događaja otvorila je revija brenda Schiaparelli, dok su posljednji modnom pistom prošetali modeli s kreacijama modne kuće Maison Margiela. Nakon što su se prvi dojmovi slegli, odlučili smo za mišljenje o novim kolekcijama pitati modnog dizajnera Ivana Alduka. Osim što zbog prirode svoga posla pomno prati predstavljanje novih kreacija, unikatni komadi iz njegove Atelier kolekcije bazirani su upravo na postulatima visoke mode.

image

Ivan Alduk izdvojio je svoje favorite s ovogodišnjeg Tjedna visoke mode, ali i spomenuo neke modne kuće koje su ga razočarale

JELENA BALIĆ

Na pitanje tko ga je najviše oduševio predstavljenim kreacijama na Tjednu visoke mode u Parizu, Alduk je istaknuo nekoliko svojih favorita.

‘‘Tjedan visoke mode za nas dizajnere uvijek bude vrhunac kreativnosti u modnom svijetu. Moram priznati da me svake godine uvijek iznova oduševi Pier Paolo Piccoli za Valentino koji predstavlja tu neku svoju viziju ‘‘color blockinga‘‘, zanimljivih silueta, tekstura, jednu visoku modu koja je moderna, uvijek u duhu vremena i koja je, prije svega, nosiva, ima i tu komponentu. To su i hlače, bluze, sakoi, kaputi, predivne haljine... Dakle nešto što lako možemo zamisliti i u dnevnoj situaciji, a ne samo večernje haljine koje se satima izrađuju, što je i sinonim visoke mode. Piccoli definitivno drži ljestvicu Valentina visoko i svi tu reviju uvijek s veseljem iščekuju‘‘, rekao nam je dizajner.

image

Valentino kolekcija za proljeće/ljeto

ALESSANDRO LUCIONI LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Valentino kolekcija za proljeće/ljeto

ALESSANDRO LUCIONI LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Valentino kolekcija za proljeće/ljeto

ALESSANDRO LUCIONI LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

Osim Valentina, Alduk je spomenuo i francusku modnu kuću Schiaparelli koja je ove godine predstavila efektnu fuziju laka i čipke, originalnu varijantu ovratnika na kreacijama te neobične konstrukcije ramena, a posebno je pohvalio njihovog kreativnog direktora Daniela Roseberryja. Kako kaže, on iz sezone u sezonu iznova opravdava titulu dizajnera tog poznatog i cijenjenog brenda.

‘‘Daniel Roseberry uistinu radi fantastičan posao. S obzirom na to da je Teksašanin, u novu kolekciju je ubacio elemente kauboja koji na neki način predstavlja homagge kući Schiaparelli, ekstravaganciji... To je kolekcija koju ćemo sigurno viđati na crvenom tepihu jer je drugačija od svega, nekonvencionalna, napredna u razmišljanju i vrlo vizualno atraktivna‘‘, ističe Ivan.

image

Schiaparelli kolekcija za proljeće/ljeto

COURTESY OF SCHIAPARELLI LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Schiaparelli kolekcija za proljeće/ljeto

COURTESY OF SCHIAPARELLI LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Schiaparelli kolekcija za proljeće/ljeto

COURTESY OF SCHIAPARELLI LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Schiaparelli kolekcija za proljeće/ljeto

COURTESY OF SCHIAPARELLI LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

No još mu je jedna modna kuća ‘‘zapela za oko‘‘, iako njihove kreacije, kako objašnjava, nisu za široku javnost te nisu toliko poznati po estetici. Radi se o Viktor&Rolfu koji su 1993. godine osnovali Nizozemci Viktor Horsting i Rolf Snoeren, a danas ova modna kuća slovi za najavangardniju i najoriginalniju među mnogim luksuznim brendovima.

‘‘Ja osobno kao modni insajder koji prati modu puno više od šire javnosti, i to na svim razinama, ne samo ovom što je u trendu, a što nije, nego i na nekoj kulturološkoj razini, volim projekte i kolekcije visoke mode brenda Viktor&Rolf. Riječ je o manjem brendu čije su kolekcije drugačije, imaju priču, ekstravagantne su pa ih tako nećemo viđati po crvenih tepisima. Nisu poznati po toj nekoj estetici, ali izvrstan koncept ne izostaje. Ovog puta predstavili su haljinu u savršenom, originalnom obliku koja je bila referenca na njihove prošle kolekcije, nakon čega su na pistu poslali nekoliko dekonstrukcijskih modela koji su izgledali kao da su uzeli škare, iako nisu, te se malo poigrali s paranjem i reizgradnjom haljine, odnosno radili su neku vrstu dekonstrukcije. Bio je to savršen koncept, izrazito kreativan, rekao bih gotovo muzejski‘‘, otkrio nam je Alduk.

image

Viktor&Rolf kolekcija za proljeće/ljeto

DANIELE OBERRAUCH LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Viktor&Rolf kolekcija za proljeće/ljeto

DANIELE OBERRAUCH LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Viktor&Rolf kolekcija za proljeće/ljeto

DANIELE OBERRAUCH LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

Osim oduševljenja spomenutim kolekcijama, priznao je kako su ga pojedini brendovi ipak pomalo razočarali.

‘‘Kao jednu od kolekcija koje su me razočarale morao bih izdvojiti modnu kuću Zuhair Murad. Naime, svake godine gledamo iste haljine, to su sve isti krojevi, iste tkanine, isti vezovi... Inspiracija im može biti što god, ali su zato haljine uvijek iste. To su lijepe haljine, bez ikakvog spora, kvalitetne su, skupe i ekskluzivne, ali su već godinama identične. Meni, koji to već gledam godinama, sve je već postalo dosadno i očekivano‘‘, rekao je Ivan.

image

Zuhair Murad kolekcija za proljeće/ljeto

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Zuhair Murad kolekcija za proljeće/ljeto

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

S obzirom na to da se modni trendovi neprestano mijenjaju, pitali smo ga kakve promjene, po njegovom mišljenju, ovakvi tjedan mode unosi u fashion svijet.

‘‘Visoka moda je oduvijek bila prozor u kreativnost i maštu, kako nama dizajnerima i našim timovima, tako i javnosti, modnim novinarima, časopisima i svim a koji se bave modom na bilo koji način. Nešto što si vjerojatno malo ljudi može priuštiti, zbog čega je možda i želja za tim artiklom još veća. To je jedan san ‘‘upakiran‘‘ u vrhunske tkanine. Mislim da je visoka moda trenutno na scenu vratila umijeće krojenja, šivanja i dizajniranja, dok su trendovi street mode ili ‘‘ružne‘‘ mode koje su zadnjih godina propagirali razni brendovi, među najpoznatijima Balenciaga, pali u zaborav, kao da smo ih se zasitili. Na modnu scenu stupa dizajn kao nekad, kvalitetan u svom kreativnom dijelu, ali i u proizvodnom‘‘, rekao nam je Alduk pa dodao:

‘‘Haute couture je moment prestiža za modne kuće koje rade te kolekcije, koje zapravo imaju luksuz da ih rade, a ona na mala vrata uvodi te promjene koje se kasnije mogu vidjeti i u ready-to-wearu, kao i u ponudi mnogih high street brendova koji svoju inspiraciju pronalaze upravo na tom području‘‘, zaključio je.

Linker
02. ožujak 2024 09:04