Profimedia, SIPA USA
Kraj talijanskih provokatora

Još jedan skandal: Samo dan prije otkazana milijunska revija, a sve zbog nevjerojatnih izjava talijanskog dizajnera

Još jednom se modni dvojac Dolce&Gabbana našao u centru pozornosti, ali negativne: ovog puta je dizajner Stefano Gabbana objavio uvredljive i rasističke poruke, a na meti su mu se našli Kinezi.

Modna kuća Dolce&Gabbana jedan je od najpoznatijih luksuznih brendova koji obožavaju zvijezde, ali modni dvojac koji stoji iza tog imena se svako toliko nađe u medijima z krivih razloga. Naime, ovih se dana umjesto o njihovim kreacijama pričalo o videima naslovljenima „eating with chopsticks“ ususret modnoj reviji u Šangaju u kojima se modelu objašnjava kako jesti talijansku hranu kao što su pizza i špageti sa štapićima. Brojni su ih prozvali jer trivijaliziraju kinesku kulturu i prikazuju Kineskinju na stereotipan pa čak i rasistički način.

Naravno da ti komentari nisu oduševili dizajnerski dvojac, a Stefano Gabbana se odlučio i obračunati s nekim kritičarima putem poruka. Nažalost, nije slutio da će te poruke biti objavljene.

Stefano je tako u dopisivanju s Michaelom Phuong Thanh Tranova napisao da je „većina Kineza glupa“, da će u intervjuima govoriti da je Kina zemlja govana i ignorantska prljava mafija. Nakon toga su se počeli javljati ljudi koji su odlučili bojkotirati najavljenu reviju u Šangaju, a najveći udarac primili su kada je modeling agencija China Bentley objavila kako će svi njihovi modeli – ukupno 24 – bojkotirati show na kojem su trebali nositi novu kolekciju. Uskoro nakon toga je revija otkazana - i to samo dan prije nego je trebala biti održana pa se troškovi broje u milijunima.

Stefano se nakon toga ispričao na svojem profilu, ali je za sve optužio hakere, što mu nitko nije povjerovao.

- Moj Instagram profil je bio hakiran. Odvjetnici rade na tome. Volim Kinu i kinesku kulturu. Žao mi je za sve što se dogodilo – napisao je, a isprika je objavljena i na službenom profilu brenda, no prekasno da bi se spasila višemilijunska revija koja je trebala biti "njihovo ljubavno pismo Kini". Ipak, ovo nije prvi put da se dvojac Dolce i Gabbana našao u centru pozornosti zbog toga što im je "jezik brži od pameti".

Prije tri godine su u intervjuu za jedne talijanske novine izjavili, iako su obojica gej, da se protive roditeljstvu istospolnih partnera, a djecu začetu potpomognutom oplodnjom nazvali sintetičkom. Na njihove izjave reagirali su brojni slavni, među kojima i glazbenik Elton John koji ih je prozvao rečenicom: "Kako se usuđujete moju djecu nazvati sintetičkom i osuđivati potpomognutu oplodnju zahvaljujući kojoj su brojni postali roditelji. Vaše arhaično razmišljanje nije u skladu s ovim vremenom, baš kao ni vaša moda. Nikad više neću nositi Dolce&Gabbana". Tada su brojni pozvali na bojkot, ali njihove kreacije i dalje možemo vidjeti na crvenom tepihu i raznim događanjima.

Dolce & Gabbana
Spring Summer 2019
Ready to Wear 
Milan Fashion Week, Image: 389778638, License: Rights-managed, Restrictions: WORLD RIGHTS - Fee Payable Upon Reproduction - For queries contact Avalon.red - sales@photoshot.com  London: +44 (0) 20 7421 6000  Los Angeles: +1 (310) 822 0419  Berlin: +49 (0) 30 76 212 251, Model Release: no, Credit line: Profimedia, Uppa entertainment
Profimedia, Uppa entertainment

Ipak, još su jednom na sebe navukli bijes kada je Gabbana ovog ljeta na Instagramu napisao kako je pjevačica Selena Gomez "stvarno ružna", a nešto prije toga je vjenčanicu talijanske modne blogerice Chiare Ferragni, koja je odabrala haljinu kuće Dior, nazvao "jeftinom". Osim što vrijeđa ljude ničime izazvan, Stefano loše podnosi i kritiku pa često vraća s uvredama: nedavno je kritičare nove kolekcije cipela Dolce&Gabbana nazvao debelima jer nije bio zadovoljan s onime što je čuo.

Stefano kaže kako ne vjeruje u političku korektnost, a nije mu problem ni izjaviti kako seksualno zlostavljanje nije nasilje. S obzirom na to da su iza njega, pa tako i iza brenda, već brojni skandali, teško je za očekivati da će ovaj bojkot napokon i potrajati i da će ih se dosad vjerna publika odreći jer su se svaki put brzo vratili. Ipak, ovog puta ih se odlučio odreći Net-a-Porter, najveća online platforma za prodaju luksuznih modnih brendova, što bi moglo značiti da je lavina krenula.

Linker
20. travanj 2024 10:32