VINTAGE KILO SALE

BeThrifty stiže u Zagreb: Odjeća se kupuje na kilograme, prošli put vladala je prava navala

Razgovarali smo s Borivojem Radmanovićem, Zagrepčaninom s adresom u Grazu, koji je sa školskim prijateljem Christianom pokrenuo jedan od najvećih europskih sajmova vintage odjeće.

Jedan od najvećih europskih sajmova vintage odjeće, BeThrifty, ovoga vikenda dolazi u Zagreb. U prostoru Studija Katran u Radničkoj ulici zaljubljenike u održivu modu očekuje više od 4000 vintage i recikliranih komada - od markiranih majica i kožnih jakni do sportske odjeće poznatih brendova i retro košulja s printom. Zanimljivo je i kako se vintage odjeća ne naplaćuje po komadu, nego po težini - točnije, cijena jednog kilograma odjeće je 230 kuna.

BeThrifty je projekt koji su 2019. u Grazu pokrenula dvojica prijatelja, Borivoj Bori Radmanović i Christian Mayr. Razgovarali smo s Borivojem, koji je rođeni Zagrepčanin, i saznali sve o ovom jedinstvenom, ekološki osviještenom modnom projektu.

image

Prošle godine BeThrifty se održao u više od 150 gradova

SAMUEL KURO/PROMO
image

Be Thrifty kampanja

SAMUEL KURO/PROMO

Borivoj se kao osmogodišnjak s obitelji preselio u Austriju, gdje je s 15 godina u školi upoznao Christiana i kaže da su već tada razmišljali o različitim projektima koje bi mogli realizirati. U međuvremenu je Bori završio ekonomiju i sa samo 22 godine s prijateljem s faksa otvorio svoju prvu tvrtku koja se bavila organizacijom Street Food Festivala po cijeloj Europi.

S Christianom je također radio na projektu s nakitom te su se jednom prilikom igrom slučaja našli na vintage ‘kilo‘ rasprodaji u Njemačkoj.

"Jednostavno nas je inspirirala ta ideja i odmah smo uočili što bi se moglo napraviti bolje, jer već smo imali puno iskustva u marketingu i organizaciji evenata. Nakon spomenutog događaja proveli smo pola godine istražujući tržište i kreirajući svoj brend", prisjetio se Radmanović i dodao:

"Motivirala nas je prvenstveno ideja o pokretanju projekta koji, naravno, mora biti profitabilan, ali ne na račun drugih ili prirode."

image

Be Thrifty event u Hamburgu

ANTONELLA KARAJICA/PROMO
image

Zagrebački sajam prošloga travnja

PROMO

Uslijedio je njihov prvi samostalni event u Grazu, a prošle su godine organizirali više od 150 sajmova diljem Europe.

"Bili smo u skoro svakom gradu Austrije i Njemačke i zatim smo lagano počeli organizirati festivale i u Hrvatskoj i Sloveniji. Potražnja je jako velika i raste iz godine u godinu. Postali smo internacionalni uglavnom zbog našeg vrlo raznolikog tima. Imamo ljude svih mogućih nacija i zato smo odlučili isprobati koncept i izvan Austrije", ispričao nam je Bori i dodao kako cijeli BeThrifty tim nosi vintage odjeću, to jest "živi second hand životom".

Zanimalo nas je i gdje Borivoj, Christian i njih tim pronalaze vintage komade koje prodaju na svojim sajmovima.

"Imamo kompanije koje sortiraju second hand odjeću po našim standardima. Te kompanije se nalaze u cijeloj Europi. Našu odjeću, osim na eventima, kupci mogu nabaviti i online, a uskoro otvaramo i svoj prvi dućan u Grazu", otkrio je Bori.

Koncept naplaćivanje odjeće po kilogramu relativno je nepoznat hrvatskim kupcima pa smo zamolili Borivoja da nam ga objasni.

image

Be Thrifty tim uskoro otvara svoj prvi dućan

PROMO
image

Kupci s Be Thrifty torbama

PROMO

"To je jedinstven i drugačiji koncept prodaje, što se posebno sviđa mladima. Riječ je o pojedinačnim komadima koje sami odaberu i kombiniraju s našom drugom odjećom ili komadima koje već posjeduju, po cijeni od 230 kuna po kilogramu. Nekome tko još nikada nije bio na našem eventu najlakše je ovako objasniti - zamislite plac na kojemu se umjesto povrća i voća prodaje odjeća", našalio se.

A jesu li posljednjih godina ljudi postali osvješteniji po pitanju održive mode?

"Jesu, što se najviše vidi kod velikih fast fashion brendova koji se pokušavaju uključiti u trend s upotrebom ‘greenwashinga‘". smatra Radmanović.

Da i Hrvati postaju ekološki nastrojeni dokazuje uspješnost posljednjeg BeThrifty sajma, koji se održao u travnju ove godine.

"Odaziv je bio nevjerojatan, nismo računali na toliku navalu što je dovelo do dugog čekanja na ulazu i na izlazu. To nam naravno nije u interesu, zato trenutačno radimo na boljoj soluciji s ovom lokacijom i istovremeno tražimo nešto još veće", kaže Bori.

Zanimljivo je i kako je ovaj svestrani poduzetnik prije osam godina otvorio i uspješni hrvatski riblji restoran "Kornati" u Grazu.

"Zahvaljujući dobrom timu, lokal je sada među top pet restorana u Grazu. U Hrvatskoj provodim više od dva mjeseca svake godine, srce te ipak uvijek vuče kući", zaključuje.

image

Cijeli tim živi ‘second hand‘ životom

SAMUEL KURO/PROMO
image

Koncept prodaje po kilogramu posebno se sviđa mladima

SAMUEL KURO/PROMO
Linker
12. travanj 2024 11:08