
Ostaci iz prethodnih kolekcija, takozvani deadstock materijali, koji se mogu doraditi raznim tehnikama - a time dobiti nov izgled i namjenu - ključni su radni alati pobornika “spore mode”. Dizajneri su to koji se trude biti odgovorniji prema prirodi, ne gomilaju proizvodne viškove niti se žure sa stvaranjem sezonskih linija. Među njima je i dizajnerica Marija Kulušić (32), u čijoj je zagrebačkoj radionici nastala kolekcija šalova napravljena od starih deka, prekrivača i vunenih tkanina.
- To su samo dva šala. Jedan je nastao nastavno na kaput iz prethodne kolekcije, izrađen od recikliranih prekrivača sa satenskim porubom, a drugi je napravljen od moher vune - opisuje Marija Kulušić.
Baš zato što je riječ o materijalima koji su se već koristili, svaki se komad može izraditi u samo nekoliko primjeraka, a umjesto na količini, fokus je na kvaliteti i jedinstvenosti.
Za lanjsku kolekciju pak dizajnerica je koristila laneno platno izrađeno u Hrvatskoj, na tkalačkom stanu starom više od 70 godina. Od njega je izradila sakoe i jednu suknju koju je plisirala ručno, kao što se to nekad radilo s narodnim nošnjama. Takav način stvaranja, naizgled staromodan, a zapravo minuciozan, njeguje još od studija na Tekstilno-tehnološkom fakultetu.
Već je za studijsku kolekciju Bauhaus dobila nagradu Lift, priznanje na regionalnoj razini za najboljeg mladog dizajnera. To joj je i bila ulaznica za domaće tjedne mode, no nakon nekoliko sezona shvatila je da to nije ono što želi. Tempo joj je, kaže, bio prebrz. Zbog toga danas stvara u vlastitom ritmu, motivirana proizvodnjom modnih komada koji će trajati, a za čiju su izradu potrebni vrijeme, kvalitetni materijali i znanje.