Spremni na sve

Osam veličanstvenih: Vodeća imena domaćeg dizajna govore o potezu za spas i planovima za budućnost

Ekonomske posljedice svjetske pandemije nisu zaobišle ni hrvatske modne kreatore - odgođene su im revije, prolongirane narudžbe i rokovi isporuke tkanina, no radnu temperaturu održavaju otvaranjem web dućana, iako su svjesni da sada nije vrijeme za luksuz.

U vremenima kada je moguće otići samo u ljekarnu, dućan s namirnicama i drugim stvarima nužnima za život posebno pati modna industrija. Naši su dizajneri zatvorili vrata svojih trgovina i zaustavili proizvodnju, ali ne i komunikaciju s klijentima.

Osim povećane aktivnosti na društvenim mrežama i svakodnevnog odgovaranja na razne upite, posvetili su se i razvijanju web shopa, uz obaveznu napomenu - plaćajte beskontaktno!

Matea Smolčić
Ivica Skoko.

IVICA SKOKO

Cijela tvrtka povezana je kao obitelj, a 18. ožujka, kad smo zatvorili dućan i proizvodnju, rastajali smo se u suzama. Haljine koje smo dovršili u zadnji čas klijentice su uglavnom preuzele, bez obzira na to što će morati pričekati da ih i odjenu. Narudžbe trenutačno ne primamo, no sa svakom sam klijenticom, koja je naručila šivanje, u kontaktu. Niti jedna nije odustala od izrade haljine, sve su optimistične i strpljive. Najbolji primjer je gospođa iz Pule, koja se javila iz samoizolacije, samo dva dana prije našeg zatvaranja, da želi naručiti haljinu za sinovo već odgođeno vjenčanje. Uplatila je akontaciju i čekat će koliko god bude trebalo. Takve me priče ohrabruju, kao i rad ministra zdravstva i cijele Vlade, koji su pokazali da se dobro nose s jednom od najtežih situacija koja nas je ikad zahvatila.

Zagreb 07062019
ZORAN ARAGOVIC
Foto Mario Kucera
Mario Kučera
Zoran Aragović.

ZORAN ARAGOVIĆ (BiteMyStyle)

Koronavirus nam je svima poremetio planove, a u našem poslu to se najviše osjetilo otkazivanjem 30. obljetnice revije Bipa Fashion.hr, na kojoj smo već tradicionalno trebali izlagati i u koju smo uložili određenu svotu. Zasad se ne zna kad će se revija održati, možda poslije Uskrsa, možda tek na ljeto. Trebali smo otputovati po tkaninu u Italiju, što smo - naravno - odgodili do daljnjega. Mislim da je još prerano govoriti o stvarnim gubicima, slika će biti mnogo jasnija za mjesec do dva.

Andrijana Subotic Pjajcik 
Etna Maar. 
Zagreb
Fotograf Matej Dokic 270917
Matej Dokić
Andrijana Subotić Pjajčik.

ANDRIJANA SUBOTIĆ PJAJČIK (Etna Maar)

Ljetnu kolekciju, simboličnog naziva Escape (u prijevodu s engleskog - bijeg) stavila sam na web shop i otpočetka je snižena za 20 posto. Dostavna služba radi, no na odjeću će se morati čekati mnogo dulje od tri do sedam dana, kako je to prije bilo. Nisam optimistična, sumnjam da je ikome do kupnje odjeće i malo mi se sve ovo čini besmisleno, ali povela sam se za drugim brendovima pa ćemo vidjeti. Možda će ljudi zbog neprestanog boravka kod kuće, provedenog ispred mobitela ili kompjutora, postati “webšopingholičari”.

17.01.2020. zagreb
boris pavlin- showroom
snimila-matea smolcic sencar
Matea Smolčić Senčar
Boris Pavlin.

BORIS PAVLIN

Sezona nam u pravilu počinje sredinom veljače i tijekom ožujka se zahuktava, kada izrađujemo kreacije za ljetna i jesenska vjenčanja. Toga sada, naravno, nema. Samo dan prije zatvaranja, 19. ožujka, neke su djevojke preuzimale svoje vjenčanice, iako su im vjenčanja, naravno, prolongirana. Sve haljine koje su trebale biti za vjenčanja u travnju smo izradili, ali dalje ne izrađujemo. O tome su naše klijentice obaviještene i nikakvih otkazivanja nismo imali. Žao mi je samo što nismo u mogućnosti izrađivati maske, nemamo mašine ni strojeve, sve radimo ručno pa bismo mogli sašiti samo dva, tri komada dnevno.

Envy room dizajneri Nikica Ivancevic i Vjeko Franetovic
Showroom, Zagreb
Fotograf Matej Dokic 300419
Matej Dokić
Nikica Ivančević i Vjeko Franetović.

VJEKO FRANETOVIĆ & NIKICA IVANČEVIĆ (eNVy room)

Dućan smo zatvorili, zasad do 1. lipnja. Haljine koje su u završnoj fazi izradit ćemo do kraja, a onda nam i proizvodnja ide pod ključ. Nove narudžbe, naravno, ne primamo, a za one koje smo dobili kroz veljaču, za neko od vjenčanja na ljeto ili jesen, napravit ćemo samo pripremne radnje. Držimo se i spremni smo pomoći na bilo koji način. Baš smo završili izradu maski od svog pamuka koji smo imali u zalihi te ih podijelili prodavačicama u dućanu i prijateljima kojima su roditelji u bolnicama ili su rizična skupina.

zagreb 18.01.2019
Nagradna igra Gloria vjencanica by Ivan Alduk
na slici: ivan alduk
foto vedran peteh
Vedran Peteh
Ivan Alduk.

IVAN ALDUK

Moda je luksuz, a luksuz je u ovakvim trenucima - nepotreban. Klijentice neprestano zovu, otkazuju se i prolongiraju narudžbe. Ista stvar je i s raznim drugim svečanim događajima za koje smo inače izrađivali haljine. Čekamo, s tim da moram priznati kako se bojimo i onoga što tek dolazi kad se život, uvjetno rečeno, bude normalizirao. Odjednom će sve krenuti, svaki odgođeni događaj će se održati, a mi nećemo moći sve isporučiti na vrijeme i tada ćemo, nažalost, neke klijente morati razočarati.

Ivan Tandaric, Aleksandar Sekuljica, Elfs, poslovni uredski prostor, 28092018, foto: Ana Mihalic
Ana Mihalić
Aleksandar Šekuljica i Ivan Tandarić.

ALEKSANDAR ŠEKLULJICA & IVAN TANDARIĆ (Elfs)

Putem društvenih mreža skrećemo pozornost ljudima na naš web shop, ali i na ono još važnije - beskontaktno plaćanje. Petogodišnje iskustvo pokazalo nam je da se Hrvati prilikom naručivanja uglavnom odluče za opciju plaćanja pouzećem, što znači da kada im narudžba dođe na vrata imaju direktan kontakt s dostavljačem pa mu onda još i pružaju novac, a nakon toga potpisuju račun. Apeliramo na plaćanje karticom jer u tom slučaju kad dostavljač nazove kupca pošiljku ostavi ispred vrata i ode. Pošiljke se šalju jednom tjedno, zadovoljni smo prometom i zanimljivo je i da smo se baš svi iz tvrtke aktivirali, čak i oni koji nisu baš bili za tehnologiju sad se educiraju u tom području. Podijelili smo se u grupe - dio je angažiran na web stranici, a dio na društvenim mrežama. Novost je i besplatna dostava za svaku narudžbu upisivanjem koda “svi”.

XD Dizajn centar, Cakovec 
Ksenija Vrbanic 
Fotograf Matej Dokic 040619
Ksajpa, Senkovec
Matej Dokić
Ksenija Vrbanić.

KSENIJA VRBANIĆ (XD Xenia Design)

U nekoliko dana poslovanje nam je doživjelo veliki preokret u neočekivanom smjeru. Zbog pandemije smo morali zatvoriti sva prodajna mjesta u Hrvatskoj, a doznali smo i da se u inozemstvu zatvaraju dućani u kojima se prodaje naša odjeća. Stoga sad sve aktivnosti usmjeravamo na online prodaju - pokrenutu prije nekoliko tjedana. Posvećeni smo kreiranju kolekcija za iduću godinu, započeo je i novi ciklus proizvodnje te pažljivo planiramo financijsku konstrukciju za sljedećih šest mjeseci - jer nam je cilj zadržati svih 50 zaposlenika. Imamo sigurne uvjete za rad, na mikrolokaciji zaštićenoj šumom od grada i ostatka svijeta, i svi dolazimo na posao osobnim automobilima. Zasad imamo dovoljno tkanina, dok smo za nove - ako budu dolazile - organizirali specijalan prostor za karantenu od 15 dana. U ovakvim vremenima treba dati na raspolaganje i obiteljski kapital, no nadam se da to neće biti potrebno - naša poslovna navika da štedimo kad je blagostanje, a trošimo u krizi po drugi put u karijeri se pokazala spasonosnom.

Najbolja zaštita trenutno je ostati doma, stoga podržite kampanju #ostajemdoma

Linker
20. travanj 2024 04:20