Ivor Mažar
Razlog za slavlje

Nagrađivana dizajnerica iz Rijeke postigla svjetski uspjeh: 'Premalo je žena uključeno u poslovni svijet'

Dizajnerica Anja Zambelli Čolak jedna je od onih žena koja se najprije dokazala na lokalnoj razini, a onda je krenula u osvajanje nagrada izvan granica Hrvatske. Kad je dobila mail da su dva njezina rada izabrana između 43.000 logotipa iz cijelog svijeta kako bi bila izdana u 12. izdanju LogoLounge knjige najboljih logotipa svijeta otišla je slaviti na sebi najljepše mjesto na svijetu - Kornate...

Anja, čestitamo vam na sjajnom uspjehu, kako ste reagirali kad si čuli novost?

Hvala na čestitkama.  LogoLounge knjigu pratim od samih početaka svoje karijere. Njihov email u kojem mi javljaju da su dva moja branda odabrana između 43.000 svjetskih logotipova kako bi bila uvrštena u 12. izdanje njihove publikacije me iskreno ganuo. Radi se o dva potpuno različita koncepta. S jedne strane imamo Leen's casual to gourmet lanac restorana iz Dubaija i Abu Dhabija koji radi na vrlo zahtjevnom tržištu, pored ogromne konkurencije a obraća se publici koja želi gurmansko iskustvo u ležernoj atmosferi. Priča oko Leen's-ovog vizualnog identiteta vrti se oko koncepta oaze, toliko prisutne na bliskom istoku. U logotipu će znatiželjnije oko otkriti i «sakrivena»slova L/E/N/S.

Zambelli Brand Design
 

S druge strane imamo Logistu, projekt na kojem sam radila u jesen. Radi se o vrlo uspješnoj i jako dobro posloženoj riječkoj firmi koja stavlja uspjeh svojih ljudi i svog tima na prvo mjesto. Radi se uvelike o B2B komunikaciji koja traži nešto čišči i korporativniji pristup. Iz ovog sam razloga, nakon što sam s Logista timom odradila cijelu fazu strategije, htjela u njihovom vizualnom identitetu ispričati priču o uspjehu koja je sakrivena iza elementa brojčanika koji se 'okreće' u slovu - O. Za oba sam koncepta sa svojim timom dodatno oblikovala cijelu seriju komunikacijskih i marketinških alata te smo sve standardizirali u velikim priručnicima grafičkih standarda koji će za oba branda osigurati koherentnost i dosljednost u vremenu.

Zambelli Brand Design
 

Koliko volite svoj posao?

Uvijek kažem da ovaj posao ili obožavaš ili ga ne treba niti raditi. Posao stvaranja brendova i oblikovanja zna biti stresan i zaokupiti većinu tvojeg dana, odnosno mjeseca, odnosno godine.

Kada radiš posao dizajnera s tim poslom se budiš i ideš spavati.
 

Jako to volim, a rezultati koje moji klijenti dobivaju s implementacijom mojeg procesa i projekta samo su potvrda kako trebam uvijek gurati dalje i probijati granice u onome što radim.

Imate li poseban obrazac s klijentima, osluškujete li njihove želje?

Ono po čemu je Zambelli Brand Design jedinstven na ovom području jest da faza oblikovanja započinje strategijom. Znam reći da nitko ne poznaje bolje svoj proizvod i tržište na kojem on djeluje od mojih klijenata. Iz ovog razloga prije nego započne faza oblikovanja provedem s klijentom više od mjesec dana gdje kroz razne radionice shvatim koja je priča iza određenog proizvoda, prema kome tu priču želimo ispričati, s kojim karakterom i zadnje protiv koga pričamo tu priču odnosno tko nam je konkurencija. Prije je taj proces bio samo u rukama dizajnera, što nikako nije ispravno. Bez svih tih informacija dizajner zapravo radi zatvorenih očiju. Nakon faze strategije, a kao odgovor na istu slijedi faza verbalnog identiteta gdje za klijente osmišljavamo imena, kategorije, slogane ali i stil u komunikaciji. Tek nakon završene faze verbalnog identiteta slijedi faza vizualnog identiteta. Kao kruna na kraju tog procesa dolazi faza idejnog rješenja odnosno trenutak kada sve naše ideje izlažemo klijentu.

Ivor Mažar
Radni dan je dug. 'Kada radiš posao dizajnera s tim poslom se budiš i ideš spavati.', kaže Anja

Koliko je teško brendirati proizvod na tržište, zašto je logo važan?

Logo sam po sebi postaje važan samo onda kada je cijeli set emotivnih asocijacija oko nekog branda dobro posložen, kada je njegova priča iskrena i kada može rezonirati s tržištem na kojem djeluje. Za mene je dizajn uvijek u službi prodaje.

Jeste li u nekom razdoblju živjeli izvan Hrvatske?

Otišla sam iz Hrvatske prvi puta kada mi je bilo 18 godina, tada je moj život u Milanu izgledao tako da sam se za razliku od ostalih studenata uvijek često vraćala u rodnu Rijeku. Nakon Milana, otišla sam u Ameriku sa skrivenom željom da se tamo preselim, međutim put me je opet odveo kući. Kada sam se udala sa suprugom sam se preselila u Istanbul, često u šali znamo reci da je naša Emily 'Made in Turkey'. Imam vrlo bliske prijatelje na svim stranama svijeta i vrlo često ih posjećujem.

Kako se opuštete kada ste  izvan posla?

Volim kuhati, istraživati okuse, posjećivati restorane. Volim i sport, ne mogu zamisliti svakodnevicu bez vježbanja. Volim i boraviti u prirodi kako na moru tako i u planini. Rijeka je fenomenalno mjesto ako želiš jako fino jesti, a biti u planini i na moru u istom danu. Nama se zna dogoditi da nedjeljom ujutru odemo na Platak planinarati, a već smo nakon ručka na našoj jedrilici s otvorenim jedrima ispred Rijeke.

Trenutno odmarate na jedrilici, u čemu je čarolija?

Odrasla sam na barkama, medu konopima i ribama. Riječima teško mogu opisati u čemu je čar, no meni na brodu mozak drugačije funkcionira. Jednostavno me miris mora i ljuljanje valova opusti, daje mi slobodu i mir.

U zadnje vrijeme puno se govori o inicijativi gdje se brzo proširila društvenim mrežama da žene podržavaju žene, jeste li uvijek imali potporu žena?

Voljela bi da se počne pričati o problemima u društvu koji su puno veći i širi. Premalo je žena uključeno u poslovni svijet, a one koje su uspješne često se bore na načine koji su u svojoj naravi zapravo muški.

Inicijativu koja se pojavila na društvenim mrežama, a koja priča o potpori između žena smatram sladunjavom i zapravo vrlo površnom.

Osobno imam potporu obitelji u svemu što radim i znam koliko mi je to važno i koliko me to gura dalje, međutim poznajem previše žena koje se nisu uključile kako u poslovni tako u društveni svijet i  samim time ne mogu biti prava potpora. Potpora je i biti svojim primjerom i djelom uzor drugima. Svaki pojedinac treba kretati od sebe i mijenjati sebe i svoju okolinu, samo tako može biti potpora i inspiracija drugima.

Koji je ključ uspjeha kod vas?

Vrlo me često pitaju što mene tjera dalje, koja je formula, gdje je ključ. U mojem je slučaju tajna u broju minuta, sati i godina provedenih na realnim projektima. U ogromnom žaru i emociji koju osjetim u onom trenutku kada pred sobom prvi put vidim neki dizajn kojeg stvorim. To me tjera dalje, to me skoro goni da svakim projektom bude sve bolja.

Gdje se vidite za dvadeset godina?

Voljela bih za 20 godina napraviti strukturu u kojoj prenosim znanje na mlade pojedince. Mislim da je to kruna svake karijere. Trenutak u kojem si dovoljno iskusan da možeš pomoći i nadahnuti nekoga tko je tek na početku svoje karijere.

Projekt osobnog brendinga kao proizvod je nastao kao logički nastavak procesa koji svakodnevno radim za tvrtke i proizvode, ali i iz moje velike ljubavi prema modi, estetici i vizualnom balansu.
 

Znanje koje dolazi iz iskustva teško se može pohvatati i pročitati u knjigama i zato mislim da je ono važno. Osim toga u zadnje sam se vrijeme počela baviti jednom novom granom brandinga u kojoj su u centru pozornosti ljudi, odnosno osobnim branding.

Voljela bih kroz vrijeme se sve više posvetiti i toj grani jer me jako vesele promjene i rezultati koji su vrlo brzo vidljivi na osobama.

Čitajte i:

Katarina Baban je pronašla formulu za sreću: 'Ponekad se dogode veće stvari, pa planovi padnu u vodu'

Domaća dizajnerica izvan sebe od sreće: 'Dobrodošao na svijet, sunce moje'

Monika Sablić savjete o stilu dobiva od kćeri: 'Ne mari za modu, ali jako dobro zna što mi pristaje'

Linker
15. listopad 2020 14:03