Pravi osjećaj za biznis

Vlasnik riječkog Hiltona ostvario je san u Hrvatskoj: Kad su mu ukrali odjeću, nije ni slutio da će mu to donijeti milijune

Češki biznismen otkriva kako je od mladića koji je do dvadesete godine bio dvaput na moru postao jedan od najbogatijih Čeha i sa suprugom Lenkom otvorio luksuzni hotel u Kvarnerskom zaljevu.

Jaroslav Trešnak (58) javlja se na svaki poziv na mobitelu, čak i kad je u društvu. Ne zato što je nepri stojan nego zato što svoj posao shvaća vrlo ozbiljno. Jednim je uhom “uključen” u telefonski razgovor, a drugim osluškuje što se događa oko njega, u kompleksu Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa, vrijednom 105 milijuna eura, čiji je ponosni vlasnik. Jedan od najbogatijih Čeha naviknut je na multitasking.

- Sve vidim, sve čujem i ponekad mislim da mi je u glavi kompjutor, jer bez problema radim deset stvari odjednom. Uz moju obitelj, posao mi je oduvijek bio na prvom mjestu. Detaljan sam i pedantan, a greške se moraju ispraviti odmah - kaže Jaroslav Trešnak, čija je životna priča poput američkog sna, ali ostvarenog u Češkoj i Hrvatskoj.

Hotelski kompleks Hilton proteže se na 18 tisuća četvornih metara, a vrijednost mu je 105 milijuna eura.
HILTON RIJEKA

Do svoje dvadesete godine češki je biznismen jedini put bio na moru kao školarac, s roditeljima, u kampu u uvali Preluk, između Rijeke i Opatije. Tada su bila teška vremena, iz Čehoslovačke su uz dozvolu smjeli u inozemstvo svakih pet godina.

Kao student građevinarstva odlučio je ponovno ljetovati na tom mjestu. Radio je različite poslove kako bi uštedio tadašnjih 150 maraka, koliko mu je trebalo za dvotjedni boravak u kampu te za hranu i put, a jedini “luksuz” bile su nove bermude i majica. Na putu za Kvarner iz autobusa je zabunom izišao u Karlovcu. Na karti mu se, naime, učinilo da je Rijeka blizu pa je krenuo pješice. No kad je ugledao znak “Rijeka 110 km”, vratio se i kupio novu autobusnu kartu.

Jaroslavu Trešnaku desna ruka u poslu je
Borjan Brnčić, njegov najbliži prijatelj...
MATIJA DJANJESIC/CROPIX

Čitajte i: Skok u ljeto! Zavirite u tajne oaze zvijezda i otkrijte tko ima najljepši bazen u Hollywoodu

Sreća u nesreći

U Preluku je podigao šator, uživao u suncu i moru i lakovjerno prihvatio prijedlog bračnog para, poznanika s plaže, da mu operu njegove jedine bermude i majicu. Prevaranti su mu uzeli odjeću i nakon toga više ih nije vidio. U tom trenutku, izgubljen i sam, 20-godišnji Jaroslav nije ni slutio da će već idući dan upoznati ljude koji će potpuno promijeniti njegove planove za to ljeto. Bili su to Miljenko Brnčić iz Kastva i njegov sin Borjan, Jaroslavov vršnjak, koji su baš kretali u ribolov kad su ugledali utučenog mladića i ponudili mu rakiju za utjehu.

- Jedva smo se sporazumjeli, a kako je čaša bila obična, velika, onako bunovan i žedan, mislio sam da je voda i popio na eks! Ajme, jedva sam došao do daha, a Borjanov tata je umirao od smijeha. Otišao sam s njima u ribe i poslije su mi rekli da sam im donio sreću - nikada prije, i nikada poslije, nisu ulovili 38 kilograma na četiri parangala - prisjeća se biznismen, kojem su Brnčići odmah ponudili da umjesto u kampu spava u njihovoj ribarskoj kućici.

... s kojim se upoznao 1983. na ljetovanju u Hrvatskoj.
FOTOGRAFIJE: PRIVATNI ALBUM

- Nagovarali smo ga skoro pola sata, kao da mu nudimo smještaj u sobi punoj zlata, a ne skroman, pomoćni prostor. Svejedno, inzistirao je da uzmemo njegove podatke da bismo znali koga puštamo u kućicu - govori Borjan Brnčić (57), danas direktor svih Jaroslavovih tvrtki u Hrvatskoj, njegova desna ruka i najbliži prijatelj.

Jaroslav Trešnak toliko je zavolio Kvarner i ribarsku kućicu Brnčićevih da je onamo četiri godine poslije doveo i suprugu Lenku - na medeni mjesec.

- Lenku sam upoznao 1986. kad je završavala studij modnog dizajna. Došli smo na ples u Teplicama, ona s prijateljem, ja s prijateljicom. No, kad smo se ugledali, više se nismo razdvajali, a s plesa smo otišli zajedno. Vjenčali smo se nakon godinu dana. Moja Lenka do tada nije bila izvan Čehoslovačke i želio sam je odvesti na bračno putovanje na Kvarner - govori Jaroslav Trešnak.

Sretni mladenci na more su došli starom škodom, a ljubav prema tom dijelu Jadranske obale ugradili su 30 godina poslije u svoj luksuzni hotelski kompleks što se prostire na 18 tisuća četvornih metara.

Sve je napravio vlastitim rukama

Trešnakovi su za radnog vijeka željeli svojoj obitelji osigurati bolji život od onog koji su oni imali. Jaroslav je nakon odsluženog vojnog roka iskoristio poticaj države za mlade bračne parove, podigao kredit i sagradio prvu stambenu kuću.

- Stalno su mi u glavi bile riječi Borjanovog tate Miljenka: “Jarda, uvijek moraš nešto stvoriti, ali tako da novac stalno kapa”. Sjetio sam se i njegovih rođaka u Voloskom: imali su veliku kuću koju su iznajmljivali, a oni su spavali u šatoru pokraj nje. I ja sam iznajmio sve stanove u kući koju sam izgradio, a Lenka i ja smo bili kod mojih roditelja. Nije bilo lako, velika obitelj, jedna kupaonica, malo prostora... - govori Trešnak, koji je novac od iznajmljivanja kuće ulagao u kupnju automobila za rent-a-car. Na kraju ih je imao 600, a zaradom od iznajmljivanja kupovao je građevinske terene i stare vile, koje je renovirao, prodavao i ulagao dalje u posao.

Trešnakovi su prvi put postali roditelji 1992., kad su dobili kćer Martinu, tri godine poslije rodio im se sin Jaroslav, a posao se tada već zahuktao.

Vilu iz 1902. s velikim vrtom u središtu Teplica, gdje žive, obnavljali su osam godina. Jaroslav je želio da se arhitektonska ljepotica, koja je desetljećima bila vrtić, vrati u izvorno stanje, sa svim ornamentima i ukrasima. No u kuću su ulagali samo od viška zarade, od onog što im je preostalo kad bi se osiguralo da posao teče glatko.

Čitajte i: Zavirite u palaču dubrovačke obitelji Kaboga: Obnovljena ljepotica s juga sad ima novo ruho

Riječki Hilton

Prvi Trešnakov i Brnčićev projekt u Hrvatskoj bio je mali trgovački centar u sklopu kojeg su bile i jaslice za stotinu djece, i to u Kastvu.

- A kad mi je Borjan javio za teren u Rijeci, znao sam da ću izgraditi hotel s najljepšim pogledom na svijetu. Na svojim sam putovanjima fotografirao sve što bi mi se svidjelo u nekom hotelu. I to je danas dio riječkog Hiltona: vanjski bar je inspiriran onim što sam vidio u Singapuru, stube pak detaljem iz Abu Dabija, prostor na šestom katu kombinacija je iz njujorških i pariških hotela, kao i recepcija - objašnjava Jaroslav, koji je dao izraditi i brončanu skulpturu svoje supruge Lenke, postavljenu u lobiju.

- Napravljena je po uzoru na kip operne pjevačice Marije Callas koji smo vidjeli na sajmu u Milanu - govori Lenka, koja hrvatski svladava brže od supruga.

Po uzoru na kip operne pjevačice Marije Callas koji je vidio na sajmu u Milanu, Jaroslav Trešnak dao je izraditi brončanu skulpturu supruge Lenke koja stoji u lobiju hotela.
MATIJA DJANJESIC/CROPIX

U završnoj fazi gradnje, kad se hotel oprema, poštovane su stroge Hiltonove norme, poput veličine soba od 30 četvornih metara, madraci za krevet su debljine 35 centimetara, a podnice se nabavljaju od samo dvije tvrtke u svijetu.

- Većinu zajedničkih interijera osmislili smo prema mojim fotografijama, a boje i materijale za zavjese, tapete i namještaj birala je Lenka. Sve iz talijanske tvrtke u Trevisu. Ista je tvornica radila i namještaj za naš dom u Teplicama. Iza mene je ukupno 300 projekata u Češkoj i Hrvatskoj, no Hilton je za sada najveći. Sve smo namještali i opremali kao za vlastitu kuću. Recimo, lusteri u lobiju su unikatni i ručno puhani u radionici stakla u Češkoj... - govori Jaroslav Trešnak, koji obožava hrvatsku kuhinju, posebno pikantnu, slavonsku, a uz ribu, najdraži mu je odojak s ražnja.

- Imate i odličan krumpir. Jednom sam u Češku vozio osam vreća, jednu za moju obitelj, a druge da podijelim prijateljima. Imao sam silne probleme na carini jer su mislili da švercam krumpir! A kako dugo dolazim u ovaj kraj, već me znaju svi slastičari jer stalno jedem sladoled od vanilije. Obožavam ga odmalena, zato i u našem hotelu znaju da ga uvijek mora biti u ponudi - kaže Jaroslav Trešnak.