Putopis iz Portugala

Domaći ljepotan na putovanju: 'Ova zemlja je čudo, cure me i na cesti pitaju broj telefona'

Dean Pelić, hrvatski bloger i pisac koji stoji iza bestselera "Njegova strana priče: Tebi", veliki je zaljubljenik u putovanja, a za svoju je posljednju avanturu odabrao čarobni Portugal. Za portal Gloria.hr otkriva kako je proveo deset dana u zapadnoj Europi i što ga je oduševilo, a što iznenadilo.

Putovanje kao rođendanski poklon

Već dugo sanjam o putovanju u Portugal, no nikako nisam uspijevao uskladiti slobodno vrijeme s povoljnim kartama koje tek tu i tamo iskaču u ponudi aviokompanija. Kako mi je rođendan bio nedavno, odlučio sam se napokon počastiti putovanjem u Lisabon, što mi je nova tradicija. Prošle sam godine slavio u Rimu, a ove u Portugalu i to punih 10 dana.

Iz Zagreba sad postoji direktan let pa sam na destinaciji svojih snova bio za samo tri sata. Milina!

Doživjeti Portugal je posebno iskustvo

Već je prvi dojam bio prva liga. Fantastično. U trenutku kada sam izašao iz hotela i stigao na glavni trg, to je bilo to. Ljudi iz turističke zajednice primili su me odlično, organizirali mi izlete, smještaj i upoznali sa svojom zemljom odnosno gradovima. Posjetio sam i Sintru, Cabo da Roca - najzapadniju točku Europe, Cascais i Porto pa mi je godišnji bio pun mini putovanja.

Uz sve ljepote Portugala, poseban dojam na mene su ostavili ljudi koji su fantastični. Imaju neku odličnu, pozitivnu energiju koja mi jako odgovara pa sam se više puta ulovio kako prijateljima šaljem poruke: "Ova zemlja je čudo!". Uz to, portugalski mi je oduvijek jedan od najdražih jezika pa mi je bio pravi gušt slušati stanovnike gradova kako čavrljaju.

Privatna fotografija

Žene su simpatične i opuštene, na nekoliko mjesta djevojke su me pitale za broj telefona bez imalo ustručavanja.

Moram priznati da me na samom početku iznenadila atmosfera koja je nekako usporena, sve je laganini, ali na pozitivan način. Sve je opušteno, easy going... baš kao stvoreno za uživanje.

Iznenadile su me i cijene, koje su slične kao kod nas pa se zaista možeš opustiti.

Plodovi mora i neodoljive street food slastice

Kuhinja im se bazira uglavnom na morskoj hrani, restorani su puni ribe i plodova mora, a najpopularniji je bakalar. Volim ribu, ali nakon deset dana na kraju sam otišao i na hamburgere.

Privatna fotografija

Najviše me oduševio njihov nacionalni desert Pasteis de Belem. To obavezno mora svatko probati kad dođe u Lisabon. Originalna receptura, recept je tajna, a dnevno ih prodaju i do 14.000 komada. Nevjerojatno je dobar, pojeo sam ih nekoliko u kratkom roku, a onda svaki dan po malo...

Šećer za kraj

Nekoliko dana prije povratka, pozvali su me na festival 'Rock in Rio Lisabon'. Tako da sam početnu ideju o boravku od sedam dana produžio na deset što je bila odlična odluka i najbolji završetak putovanja u Portugal. Neopisivo iskustvo, odlični bendovi, super ekipa. Nešto najbolje što sam doživio.

Press foto

Posao i zadovoljstvo

Privatna fotografija

U Portugalu sam odradio i nekoliko poslovnih sastanaka, a ona krenuo na razgledavanje gradova i upoznavanja kulture, ljudi, načina života... Naravno, o svemu sam izvještavao i sljedbenike na Instagram profilu, napisao postove za blog deanpelic.com, a snimao sam i video za YouTube kanal, koji ću s veseljem montirati narednih nekoliko dana.

Išao sam s bratom kojem sam odmah naglasio da će biti više umoran nego odmoran, jer putovanje uključuje poslovne sastanke i snimanja koja moram odraditi za blog, a on je, ne znajući što ga čeka, pristao. Šalim se, svako putovanje se isplati jer koliko god potrošio, ujedno postaješ i bogatiji.

Često me pitaju s kim inače putujem i tko me fotografira za blog, no ne postoji samo jedan odgovor. Nekad idem s prijateljima, nekad s prijateljicom, a ponekad i sam! Nije lako naći nekoga za putovanja, a meni se već odavno ne da čekati i tragati. Kreneš solo. I bude odlično!

Najviše me oduševio...

Cijeli Lisabon. To je nevjerojatan grad. Brdovit, ali prekrasan, s odličnom energijom. Oduševili su me vidikovci. Piješ pivo, gledaš zalazak sunca iznad lisabonskih krovova, u pozadini svira neka glazba, hrpa ljudi, svi dobre volje...fantastično. Lisabon je grad mladih. Nikad nigdje nisam vidio toliko mladih ljudi ni u jednom gradu u koji sam putovao. Zabava je zagarantirana. Rooftopovi su im top. Otiđite u Belem, a onda i u Pasteis de Belem. Svakako posjetite i najzapadniju točku Europe. Poseban je feeling stajati pred Atlantskim oceanom. I naravno Porto. Barem na nekoliko dana. Čudo koliko je lijep taj grad. Vlada potpuno drugačija energija od Lisabona, smireniji je, ali jako lijep.

Savjeti za putovanje u Portugal

Samo se opustite. Nema žurbe, nema živciranja, samo lagano. Zna puhati hladan vjetar iako je vani skoro trideset stupnjeva pa nije sparno i vrućina se ne osjeća. Navečer zna biti malo hladnije pa se treba pripremiti i za to. Naročito na Cabo da Roca gdje je u prosjeku 16 stupnjeva u sredina lipnja. Porto obavezno uvrstite na popis mjesta koje ćete posjetiti. Pijte vino, isprobajte njihove deserte i prepustite se čarima Portugala.

Kamo dalje?

Jedva čekam da posjetim svoje u Istri, a tijekom ljeta možda ću skoknuti i do Grčke ili Italije. Jesen je najbolja za putovanja pa se bacam na planiranje nove avanture.

Planovi "za novu školsku godinu”

Postoje neke zanimljive ponude, ali o tom potom. Pišem i drugu knjigu. U modelingu sam i dalje, zapravo tek sad se vraćam nakon manje pauze, znojim se zadnjih par mjeseci u teretani samo radi toga! Ma dobro je sve. Sve je baš onako kako treba biti.