Trendu posve prirodnog izgleda - po čemu se među slavnim osobama posebno ističe američka pjevačica Alicia Keys, a slijedi ga i 16 milijuna žena koje su svoje fotografije bez šminke objavile na Instagramu - kozmetičke kuće 'odgovorile' su kolekcijama dekorativnih proizvoda u boji kože i gotovo transparentnim puderima. I mnogi dizajneri iz svijeta visoke mode podržavaju svojevrsni ‘no make-up’ pokret: manekenke na proljetnim revijama kuća Tod’s, Louis Vuitton i Bottega Veneta bile su, doduše, našminkane, ali diskretno, propagirajući stav da se samouvjerena žena ne želi (i ne treba) skrivati ispod ‘teške’ šminke.
Slično misli i Meghan Markle, vojvotkinja od Sussexa, koja je na vjenčanju s princem Harryjem cijelom svijetu pokazala svoje pjegice - i dokazala da su sitne nesavršenosti vrlo šarmantne. U novim kolekcijama šminke sve je, stoga, podređeno postizanju što prirodnijeg izgleda: teksture podloga za lice nikad nisu bile prozračnije, s formulom na bazi vode i hlapljivih ulja, koja pružaju cjelodnevnu hidrataciju i njegu, dok pogled otvaraju sjajna i mat sjenila u neutralnim nijansama (od bež do svijetlosmeđe). No treba znati da je za odabir idealne ‘nude’ nijanse važan - podton kože.
- Ako nismo sigurni koji je podton naše kože, univerzalno rješenje je puderasto-bež nijansa, i to dva do tri tona tamnija od boje kože. A pogrešan odabir stvara posve suprotan efekt: umjesto svježeg, dobivamo umoran i beživotan ten – kaže zagrebačka vizažistica Petra Sever. I za idealan ruž u boji kože važan je podton - načelno, svjetlijoj puti pristaje boja lososa, a maslinastoj i tamnoj nijansa karamele ili pijeska.