Ljepota i ekologija idu zajedno

 SHUTTERSTOCK
Budućnost planeta

Što je karbonski negativna ljepota

Karbonski negativci su pozitivci, to su kozmetički brendovi koji su otišli najdalje u borbi za spas našeg planeta

Karbonski negativci su pozitivci, to su kozmetički brendovi koji su otišli najdalje u borbi za spas našeg planeta

Klimatske promjene u žiži su svjetskog interesa, jer sada je gotovo svima jasno da je potrebno uprijeti na svim životnim područjima kako bismo spasili naš jedini planet od njihovog razarajućeg utjecaja, u prvom redu smanjenjem emisije ugljika. Ugljični dioksid i drugi staklenički plinovi koje proizvodimo zarobljavaju zračenje u Zemljinoj atmosferi podižući time njenu temperaturu i uzrokujući klimatske promjene.

I beauty industrija poduzima neke korake kako bi smanjila otpad i onečišćenje (recikliranje, smanjenje ambalaže, ponovna upotreba pakiranja) i to je pohvalno, no s UN-ove Konferencije o klimatskim promjenama koja se upravo održava u Glasgowu stižu alarmantna upozorenja kako bi uskoro moglo biti prekasno, a znanstvenici naglašavaju kako više nemamo luksuz postupno smanjivati emisiju štetnih tvari, nego je moramo u bliskoj budućnosti drastično smanjiti.

Svake godine 120 milijardi kutijica, tubica, ampulica...

Statistike pokazuju da se svake godine diljem svijeta proizvede 120 milijardi pojedinačnih kozmetičkih proizvoda, pa je jasno da i kozmetička industrija može mnogo učiniti za brže ostvarenje tog cilja. No, problem je što je potražnja za ekološki prijateljskom i održivom kozmetikom trenutno veća nego ponuda, uz to, velik dio takvih proizvoda do kupaca stiže s velikih udaljenosti. Pitanje je koliko održiva ambalaža mora biti kako bi opravdala emisiju štetnih tvari koja nastaje transportom?

Nemoguće je živjeti, pogotovo na suvremen način, a ne pridonositi emisiji ugljika – svaki puta kad upalimo žarulju ili računalo stvaramo ugljični trag, pa i kada ispiremo ambalažu kako bismo je reciklirali, energija potrebna za dovođenje vode do slavine stvara emisiju ugljika. Zbog toga se danas inzistira na „ugljičnoj neutralnosti”, odnosno konceptu prema kojem se iz atmosfere uklanja jednaka količina ugljika koja je proizvedena. Dobra je vijest da su neki kozmetički brendovi već certificirani kao ugljično neutralni – okreću se čistim energijama ili „brišu” svoj karbonski otisak surađujući s programima koji rade na sadnji drveća i „upijanju” ugljičnog dioksida iz atmosfere. No, to je šokantno malen broj brendova, piše Glamour, i to onih neovisnih koji pokrivaju tek malen komadić kolača ukupne industrije ljepote.

Tko je ugljično negativan

Znanost će neizbježno diktirati smjer borbe protiv klimatskih promjena i ugljična neutralnost siguran je sljedeći korak za većinu kozmetičkih brendova. No, ima i onih koji su već otišli dalje i koji rade na ugljičnoj negativnosti, a upravo to bi mogla biti promjena potrebna za ostvarenje cilja – nulte emisije ugljika.

Ugljično negativni brendovi obvezuju se nadoknaditi više emisije ugljika nego što su stvorili tijekom proizvodnje, a neki idu tako daleko da nadoknađuju i dvostruko više. Glamour navodi neke brendove koji su već ugljično negativni ili se kreću prema tom cilju.

Ugljično negativni su Ethique (nadoknađuje 120 posto emisije ugljika, ne koristi plastiku, ambalaža je svedena na minimum); Neighbourhood Botanicals (dvostruko nadoknađuje emisiju ugljika i potpuno nadzire lanac proizvodnje i transporta); Tropic (utire put za veće brendove – dvostruko nadoknađuje emisiju ugljika i štiti prašume); Dame (između ostaloga, proizvode higijenske uloške za višekratnu upotrebu kojima se može uštedjeti više od 2000 jednokratnih plastičnih uložaka).

Kao brendove koji se kreću prema ugljičnoj negativnosti navode BYBI Beauty (zacrtali su si postići taj status do 2025. godine), Azure, LOOPECO, Fussy, Forgo, Bramley, HIGHR i Bolt.

Linker
29. travanj 2024 07:28