MICRODIA
MiCrodia

Mirisan posao mame i kćeri: Od sna do bronce u godinu dana

Da im je prije godinu dana netko rekao kako će u ovo vrijeme njihov proizvod biti nagrađen za inovaciju, vjerojatno ne bi vjerovale. Upoznajte brend koji su pokrenule mama i kći, a koji nas vodi na mirisno putovanje hrvatskim gradovima, ali je i mnogo više od toga...

Da im je prije godinu dana netko rekao kako će u ovo vrijeme njihov proizvod biti nagrađen za inovaciju, vjerojatno ne bi vjerovale. Upoznajte brend koji su pokrenule mama i kći, a koji nas vodi na mirisno putovanje hrvatskim gradovima, ali je i mnogo više od toga...

Miris ima posebnu moć da nas barem na trenutak odvede na druga mjesta i vremena, da probudi uspomene, smiri nas i podigne raspoloženje. Vodeći se tom idejom, na jedinstveno putovanje vodi nas brend mirisnih svijeća MiCrodia koji kroz specifične mirise povezuje povijest i ljepote Hrvatske te njezinih gradova. Svijeće su ručno izrađene od stopostotno prirodnog sojinog voska s prirodnim aromama cvijeća te fitiljima od pamuka. Vizualni identitet prati mirisni element, pa su etikete osmišljene s prepoznatljivim vizurama svakog grada.

Karla Kuleš, osnivačica brenda objasnila je da je ideju sanjala još prije dvije godine. "Naravno, to je bio san kako izrađujem mirisne svijeće koje podsjećaju na Hrvatsku. Prepričavajući san svojoj majci, zaključile smo kako to uistinu ne bi bila loša ideja i odlučile razraditi cijeli plan”, objasnila je Karla, a da se ostvarivanje sna isplatilo pokazala im je i nedavno osvojena bronca na 21. međunarodnoj izložbi inovacija.

image

Dinka i Karla Kuleš na 21. međunarodnoj izložbi inovacija na kojoj su osvojile broncu

PRIVATNI ALBUM

Iako postoje brendovi koji spajaju lokacije i mirise, MiCrodia je specifična jer polazi iz drugačijeg pristupa.

"Neki brendovi su se odlučili za određena mjesta nekog grada ili za neki otok, ali nitko nije spojio povijest mirisa, cvijeća određenog područja te povijesnih činjenica vezanih upravo za te mirise. Upravo je to novitet kojem želimo jedan naizgled komercijalan proizvod kao što je mirisna svijeća pretvoriti u kulturni suvenir Hrvatske zbog čega smo predstavile svijeće posvećene 10 hrvatskih gradova”, objasnila je Karla koja je s majkom Dinkom u razrađivanje ideje krenula na proljeće 2022., a samo šest mjeseci nakon lansirane su svijeće, u predbožićnom razdoblju što se pokazalo kao odličan tajming.

image
MICRODIA

U izradi svijeća sudjeluje cijela obitelj i, iako zvuči idilično, Karla priznaje kako ima izazova i to prvenstveno zbog razlike u godinama, odnosno generacijskog jaza - što nam je svima poprilično poznato.

"Ono što je meni moderno, poput snimanja reelsa, mojoj mami nije najshvatljivije pa propitkuje sve što radim. No, uz malo stresa u procesu, finalni reels uvijek pohvali", smije se Karla, ali i dodaje da su si njih dvije ipak posao jasno podijelile i da svaka ima svoju ulogu. Mama Dinka zadužena je za proizvodnju svijeća, dok je Karla posvećena logistici, sastancima s klijentima i društvenim mrežama.

image

Dinka i Karla Kuleš

PRIVATNI ALBUM

"Međusobna podrška je uvijek najvažnija, isto kao i postavljanje granica. U slobodno vrijeme trudimo se ne pričati o poslu nego o privatnim stvarima", zaključila je poduzetnica koja otkriva i da posao oko svijeća puno olakšava i činjenica da su njih dvije složne čak i po pitanju omiljenih mirisa - preferiraju nježne, cvjetne i biljne note.

"Ne volimo mirise koji podsjećaju na capuccino ili čokoladu ili neki prejaki parfem. Jednostavno, volimo mirise koji ne preuzimaju cijelu prostoriju nego stvaraju opuštajuću zonu koja vas vodi kroz ljepote hrvatske prirode”, objasnila je.

Kao najveći izazov, Karla je izdvojila pokretanje samog brenda i cilj - plasiranje proizvoda prije Božića 2022. godine, što je bio vrlo kratki rok za definiranje i uspostavljanje svih procesa.

"Ono što svakako treba istaknuti je da je proizvodnja svijeća sama po sebi izazovna jer prije svega konkurencija je velika - mnogi proizvođači rade sojine svijeće. Ali, tu su i one parafinske – štetne za sve nas. Mojoj majci i meni je u interesu educirati ljude o štetnosti takvih proizvoda te objasniti da će sojine svijeće i ručni rad uvijek biti skuplji, no dugoročnije isplativiji, kako za zdravlje tako za ugođaj”, objasnila je Karla.

image
MICRODIA

Mirisi se povezuju u jednu priču povijesti, nasljeđa i ljepote gradova, pa tako, primjerice, grad Zagreb skriva zavodljivi miris magnolije u svijeći Zagrabia, a za obožavatelje lavande i Zadra, namijenjena je svijeća Jadera koja je inspirirana nepreglednim ljubičastim poljima lavande. I dok nam tvrdi kako nema najdraži miris, otkriva nam koji su najtraženiji - favoriti kupaca tako su Arupium (cedar i vetiver), Ragusa (divlja naranča) te Rovigno (svježi lan).

image
MICRODIA

"Upravo zbog toga smo te tri verzije predstavile i u većoj verziji - dolaze kao 450 gramske svijeće s tri fitilja koje gore i do 90 sati, a nakon što svijeća izgori ostaje zdjelica od eko keramike", govori Karla i otkriva nam još jednu zanimljivost brenda. Naime, osim svijeća u njihovoj ponudi nalaze se i kolekcije keramike - prva, ona ljetna, bila je inspirirana s tri hrvatska vjetra, dok su s jesenskom motive pronašle u četiri biljke - Olive (maslina), Rosa Canina (šipak), Lincura i Imela. Svaka biljka ima svoju boju, a u kolekciji se mogu pronaći vaze, pladnjevi, ringovi za salvete i svijeće u eko keramici.

image
MICRODIA
image
MICRODIA

Naravno, već su u velikim pripremama i za zimsku kolekciju u kojoj nas očekuju nove boje, ali, kako nam otkriva Karla, mirise za sada neće dopunjavati jer žele ostati vjerne svojoj inicijalnoj ideji da svaki miris mora predstavljati neki grad. Ipak, u planu je proširenje ponude, što će oduševiti i one koji traže ideje za zahvalnice. Naime, mini svijeće pokazale su se kao idealne za reći hvala na vjenčanju, krštenju, rođendanu ili nekoj drugoj prigodi. Svijeće se mogu personalizirati pa mogu biti idealan poklon i za poslovne partnere ili dio predstavljanja novog proizvoda, kao što je to bila suradnja s Cedevitom gdje su kreirale limitirano izdanje mirisne svijeće s mirisom Cedevita vitaminskih voda.

image

"Svijeće zahvalnice" pakirane su u pamučne vrećice s prigodnim ukrasom od masline ili gipsofilije.

MICRODIA
image
MICRODIA
image
MICRODIA
image
MICRODIA

Kako vide budućnost svog brenda? Cilj im je plasirati svoje proizvode u concept storove, ali i približiti se kupcima izvan Hrvatske. No, mama i kći ne planiraju stati na ovome.

"Ono što svakako možemo otkriti je da nećemo ostati na ovome: u planu nam je još jedan proizvod koji je povezan za svijećom, ali i s duhom i tijelom! Samo ćemo vam reći da nije kozmetika, a kozmetika je", otkrila nam je Karla na kraju i moramo priznati - jedva čekamo vidjeti!

Linker
26. travanj 2024 06:57