Retrospektiva obuhvaća preko dvjesto fotografija, u rasponu od ranih radova pa sve do rijetkih primjeraka s potpisom Helmuta Newtona koji su dosad bili skriveni od javnih pogleda, a tu su i ikonični primjerci fotografija koje su postale sastavni dio moderne vizualne kulture. Visoke potpetice, duge noge, senzualna nagost i oskudno odjevene žene – prve su asocijacije na ostavštinu Helmuta Newtona, a ujedno i odrednice specifičnog erotizma kojim zrače njegove fotografije. Žene su uvijek bile u njegovom fokusu, a erotičnost imperativ kojim je želio svijetu pokazati sve ono što se krije iza vidljivog i očitog.
Newton je fotoaparat prvi put uzeo u ruke pedesetih godina prošlog stoljeća, ali ga je tržište prepoznalo tek u sedamdesetim godinama, prvenstveno zahvaljujući zapanjujuće dobrim fotografijama koje je objavio francuski Vogue. Kraj sedamdesetih i početak osamdesetih obilježile su brojne društvene promjene.
Došlo je do pomaka u poimanju tradicionalnih ljudskih odnosa te do vatrene ženske emancipacije koja je dovela do opće prihvaćene i iznimno naglašene seksualnosti. Sve se to izravno odrazilo na Newtonove fotografije. I nije slučajnost da je Newton bio usko povezan s modnim dizajnerskim velikanima poput Yvesa Sainta Laurenta i Karla Lagerfelda s kojima je često surađivao i koji su uvjerljivo igrali na kartu muško-ženskih odnosa i žudili za novom, suvremenom percepcijom žene.