LANDMARK MEDIA/ALAMY/ALAMY/PROFIMEDIA
Tko su one?

‘Posao za lijene djevojke‘ samo je još jedan toksični trend koji se odnosi (samo) na žene

Društvene mreže iznjedrile su novi trend koji se tiče izbora posla i čini nam se da mu treba pristupiti s oprezom.

Društvene mreže iznjedrile su novi trend koji se tiče izbora posla i čini nam se da mu treba pristupiti s oprezom.

Ako se trenutno nalazite u uredu, vjerojatno sjedite u polupraznoj prostoriji jer se većina kolega krajem srpnja voli uputiti na godišnji odmor. Oni koji su ga već odradili ili ga tek čekaju, na poslu su se vjerojatno ulijenili jer ljeto je, sparno je i sve je usporeno - vlada poslovna fjaka.

U isto vrijeme, na TikToku se pokrenuo novi pokret koji se odnosi na radnu kulturu (točnije, samo na žene), a riječ je o "poslovima za lijene djevojke". Lazy-girl jobs su poslovi na kojima se treba minimalno truditi, a zarada je pritom pristojna. Generacija Z navodno se pomamila za ovim trendom jer - tko ne želi raditi malo, a zaraditi dovoljno? Ovakvi poslovi uključuju barem povremeni rad od doma, klizno radno vrijeme koje se ne odnosi na onih klasičnih 9-17, malo odgovornosti i česte pauze na poslu. Trend se pojavio na TikToku oko svibnja ove godine, a pojam je skovala Gabrielle Judge koja sebe opisuje kao "anti work girl boss". Njezin video pregledan je oko 3,5 milijuna puta i mnogi se slažu da su ovakvi poslovi - koji ne zahtijevaju puno truda, a ostavljaju više slobodnog vremena sasvim u redu - jer u nestabilnoj situaciji u kojoj se svijet nalazi, a u kojoj generacija Z tek ulazi na poslovno tržište postavlja se pitanje imali li smisla "ubijati" se od rada, ostajati prekovremeno i dovoditi se do burn outa?

@gabrielle_judge Career advice for women who don’t know what remote job to apply to. You can bay your bills at not feel tired at the end of the day. Women are here to collect those pay checks and move on from the work day. We have so much more fun stuff happeneing in our 5-9 that is way more important than a boss that you hate. #corporatejobs #jobsearchhacks #remoteworking #antihustleculture #9to5 ♬ original sound - Gabrielle??

Lazy-girl job antiteza je donedavno aktualnom Girlboss pokretu, koji je bio snažan kroz 2010. godine. Riječ je o milenijalki koja je ambiciozna i želi uspjeti, koja ostaje prekovremeno i može odraditi sve što je potrebno. Dobro zarađuje, no posao joj je na prvom mjestu - ova figura posljednjih godina postala je omražena i proglašena je toksičnom, a naglasak se prebacio na mentalno zdravlje i važnost korištenja slobodnog vremena. Pojavio se tada hashtag Girlfailure, kojim je generacija Z pokušala promijeniti postavke po kojima je poslovni svijet funkcionirao te zakopati Girlboss. Poruka je bila: ne morate biti savršene niti u svemu uspješne. Ipak, sada dolazi novi trenutak kroz pokret "lijenih djevojaka".

Za početak, sam pojam "lijena djevojka" nosi negativnu konotaciju koja se može krivo protumačiti, iako je smisao ovog trenda pozitivno utjecati na odnos prema poslu. Trendovi s društvenih mreža jesu preslika trenutnih društvenih kretanja i promjena u načinu razmišljanja, odnosa prema poslu i karijeri, međutim, treba imati na umu da ovakav trend reflektira izbore tek nekih žena koje o tome progovore na društvenim mrežama. Radi se o hashtag trendu prema kojem nema nikakvog smisla oblikovati svoje karijerne odluke i poteze jer se nečije težnje, ambicije i situacija na poslu ne mogu promatrati kao univerzalna postavka koja se odnosi na sve u okviru "trenda". Naravno da svi želimo raditi manje i ne biti pod stalnim stresom, no ne uživaju svi u besposličarenju niti to smatraju savršenim poslovnim odabirom.

A kao i posljednjih deset godina, od girlboss trenda do lijenih djevojaka, trendovi se odnose samo na ženski dio populacije, kao da anksioznost i nesigurnost vezana za posao kod muškaraca uopće nije prisutna. Poslovni trendovi fokusirani na žene zapravo malo govore o tome što one žele od posla već ih stavljaju u infantilnu poziciju i zahtijevaju stalne promjene i nove obrasce ponašanja u koje ćete se ili uklopiti ili ćete postati "omražena" ili "luda". Ono što bi bilo idealno jest - prestati komunicirati o ženama na poslu kroz prizmu girly trendova i preusmjeriti pažnju na to kako bolje uskladiti privatni i poslovni život, kako izbjeći burn out, kako naučiti postavljati zdrave granice u poslovnom okruženju, educirati se o svojim pravima... Kako žene, tako i muškarci.

Linker
28. travanj 2024 15:31