Matej Dokić Cropix / Press
Svjetlo u nesigurnim vremenima

'Feel good' kozmetika: Podiže energiju i pruža osjećaj ugode, a obožava je i Nika Turković

U inat mračnom dobu pandemije stižu ‘antidepresivi’ iz kozmetičke industrije - duhovitog dizajna, izražajnih boja, sa sastojcima koji dižu energiju i pružaju osjećaj ugode. A domaća pjevačica otkriva koliko joj utjehe pruža ‘zagrljaj’ mirisnih nota.

Otkako nas je po godila pandemija, istraživanja potrošačkih navika pokazuju da se još više cijeni uživanje u sitnim - ali ženama bitnim - zadovoljstvima, poput kozmetike i parfema. Kako mirisi snažno utječu na emocije, upravo su oni predvodnici novog vala eskapizma, odnosno bijega od svakodnevice ispunjene brigama.

Parfumeri nude utješan “zagrljaj” mirisnih nota koje podižu raspoloženje, poput citrusa, bijelog cvijeća (npr. narančin cvijet, jasmin, tuberoza), orisa (korijena irisa), slatkog voća...

Vrlo su popularni i takozvani zeleni mirisi s izraženom biljnom svježinom što pruža osjećaj lakoće i bistrine.

Press
PUREDISTANCE White osmišljen je da ‘izmami osmijeh i trenutno pruži osjećaj sreće’, 17,5 ml parfemskog ekstrakta 1348 kn
 

Press
MARC JACOBS Perfect ‘odaje počast optimizmu’, Edp. 50 ml, 757 kn
 

Press
ELEMIS Life Elixirs Clarity parfemsko ulje nanosi se na pulsne točke zglobova ‘za razbistrivanje uma kad život postane preglasan’, 8,5 ml, 259 kn
 

Ovisna o mirisima

Upravo takvi parfemi najdraži su pjevačici Niki Turković (25) jer joj olakšavaju da “projuri” kroz svoju užurbanu svakodnevicu, u ko joj usporedno gradi više karijera - glazbenu, marketinšku (radi u promidžbenoj agenciji) te influencersku na društvenim mrežama.

- Obožavam kreacije parfemske kuće Diptyque, osobito Philosykos s notama lišća, drva i smokve, i L’Eau des Hespérides što odiše citrusima i smiljem. Volim i njegujuće proizvode osvježavajućih mirisa, poput ulja za tijelo od lavande 757 Natural Cosmetics što sam ga kupila na Visu, pa me uvijek iznova podsjeti na taj divan otok - otkriva Nika koja baš zbog svoga gustog rasporeda iznimno cijeni svaki trenutak koji može izdvojiti za “beauty rutinu”.

Nika Turkovic 
Zagreb
Fotograf Matej Dokic 020920
Matej Dokić/CROPIX
Niki Turković parfemi olakšavaju da 'projuri' kroz svoju užurbanu svakodnevicu.

- Čisti je užitak istuširati se, oprati kosu revitalizirajućim šamponom, odjenuti kućni ogrtač i staviti masku na lice. Pažljivo biram kozmetiku jer mi je najvažnije da koža bude zdrava i njegovana. Volim izgledati svježe i prirodno, sa što manje šminke. Puno se može učiniti već s daškom bronzera, rumenila i highlightera - kaže Nika.

Kozmetika kao antidepresiv

Upravo je takav make-up najzahvalniji (a stoga i najpopularniji) jer omogućuje suptilno usavršavanje tena. S druge strane, sve je traženija i šminka izražajnih boja i duhovitog dizajna, osmišljena u inat “mračnom” dobu pandemije.

Posebno su dražesni proizvodi iza kojih stoji SmileyWorld, tvrtka koja je brendirala žuti znak “smajlića”. SmileyWorld je u suradnji s londonskom kozmetičkom kućom Ciaté lansirao “feel good” kolekciju za dobro raspoloženje, koja osim poticajnih boja sadrži i takve sastojke - obogaćena je ekstraktima maka i kakaa jer oni podižu energiju i pružaju osjećaj ugode.

Ciate
Mnogim ženama osmijeh na lice donosi upravo kozmetika.

Pri stvaranju kolekcije Ciaté je proveo istraživanje o tome što u današnje vrijeme ljudima donosi osmijeh na lice. Većina ispitanika rekla je da ih posebno veseli biti u društvu dragih osoba, čuti dobre vijesti, doživjeti ugodno iznenađenje (primjerice neočekivani znak pažnje), ostati ujutro dulje u krevetu, prošetati kad je sunčan dan, dobivati komplimente (uključujući lajkove na društvenim mrežama) i - lijepo se dotjerati.

Mnoge žene izjavile su da se osjećaju mnogo poletnije i samopouzdanije s uređenom kosom i malo šminke, osobito ako su to “ključni komadi”, poput maskare i ruža. Tako je ponovno potvrđeno ono što je već poznato iz raznih prijašnjih istraživanja - da naizgled banalna stvar poput kozmetike može biti “antidepresiv” u nesigurnim vremenima.

Press
DIOR Joy by Dior Pearly Bath mirisni sapun, 237 kn
 

I to ne samo kupovna kozmetika, nego i ona koju možemo pripraviti u sigurnosti vlastitog doma. U proteklim mjesecima izolacije mnogi su imali više vremena za “uradi sam(a)” njegujuće pripravke, eksperimentirajući sa sastojcima iz kuhinje i smočnice.

Nika Turković već odavno pilinge priprema kod kuće jer, kaže, doista nije potrebno kupovati ih kad sve već imamo pri ruci. Najdraži joj je piling za tijelo od kave, šećera i kokosova ulja. I zobene pahuljice pretvara u kozmetiku - tako da ih samelje i pomiješa s vodom u masku za lice koja odlično smiruje crvenilo.

Zagrli me nježno

U koronakrizi bilježi se veliki porast potražnje za njegujućim preparatima s kojima se instinktivno želimo osjećati ‘zagrljeno’, poput losiona za tijelo, maglica i drugih proizvoda što ‘obavijaju’ kožu. Također se pokazalo da (ne)svjesno težimo njezi s kojom se osjećamo pročišćeno, npr. u obliku gelova za tuširanje, kupki, pilinga, maski...

Nika Turkovic 
Zagreb
Fotograf Matej Dokic 020920
Matej Dokić/Cropix
Osim parfema, Nika obožava njegujuće proizvode osvježavajućih mirisa.
 

Često takvi proizvodi sadrže esencije sočnih plodova koji su poznati po energizirajućem učinku: bobičastog voća, citrusa, nara, lubenice, dinje, kokosa, ananasa... S druge strane, tu su proizvodi sa sastojcima koji obećavaju smirenje i lakši san nakon užurbanog dana, poput lavande, konoplje, čaja.

Press
AFRODITA Shower Moments Happy gel za tuširanje s eteričnim uljem naranče, 18,99 kn
 

Press
AVON Foot Works maska za stopala s ekstraktima ananasa i čajevca, 21,90 kn
 

Press
RITUALS The Ritual of Happy Buddha piling za tijelo s ekstraktom naranče, 159 kn
 

Press
TEALOGY Happy Skin All-In-One maska i balzam za lice, 259 kn
 

Press
CIATÉ Wink On paleta sjenila s motivom smajlića, ciatelondon.com
 

Press
ESSENCE Hey, Be Happy ukrasne naljepnice za nokte, 10,90 kn
 

Čitajte i:

Slavne dame iz 'Prijatelja' inspiracija su za novu kolekciju popularnog make-up brenda

Rješenje za gladak i ujednačen ten: Čarobni koktel zaglađuje bore i idealna je podloga za šminku

Stigla je kozmetička kolekcija Selene Gomez: Za oko nam je zapelo nekoliko obećavajućih proizvoda

Linker
22. listopad 2020 01:03