Getty Images/iStockphoto
POSAO KOJI SVI ŽELE

NOVI IZAZOVI: 5 trendova kojima će se influenceri morati prilagoditi

Influenceri su postali neizostavan dio učinkovitih marketinških kampanja pa nimalo ne čudi što je interes za taj posao sve veći i veći. I dok se često mogu čuti komentari da objavljivanje fotografija nije posao, potražnja za influencerima je sve veća - a s njom dolaze i novi izazovi, o kojima nam je sve otkrila Nataša Blagojević iz agencije Dialog komunikacije.

Nametnuvši se kao jedan od najvažnijih trendova u komunikaciji u posljednje dvije godine, influencers marketing postao je nezaobilazan dio učinkovitih kampanja. Ključan razlog za to je mogućnost dosezanja velikog broja korisnika i različitih ciljnih skupina kroz poruke koje su uklapaju u prirodno okruženje društvenih mreža i kroz prizmu influencera brže pronalaze put do srca korisnika. Osim što postaje mainstream, još je nekoliko trendova važno spomenuti kada je u pitanju influencers marketing.

1. Ulaganja u influencers marketing su u porastu

Istraživanja potvrđuju zadovoljstvo komunikacijskih stručnjaka rezultatima ostvarenim u suradnji s influencerima. U 2017., više od 90% ih je influencers marketing ocijenilo pozitivnim, a 39% isplaniralo povećati ulaganja u ovaj oblik komunikacije u 2018. Naime, pokazalo se kako influencers marketing ostvaruje 11 puta veći ROI (Return On Investment) u odnosu na tradicionalne oblike komunikacije.

2. Jačanje uloge kreatora sadržaja

Zbog rastućeg broja influencera s kojima brendovi surađuju i složenijih projekata, raste i broj uključenih strana. Influencers marketing s jedne je strane dio PR kampanja s fokusom na brand awareness, a s druge sve češće kanal za digitalno oglašavanje gdje glavnu riječ preuzimaju medijski timovi. Istovremeno, uslijed zasićenja sve većim brojem samo prozvanih influencera i hiperprodukcijom promotivnih poruka, influenceri moraju sve više ulagati u kreiranje kvalitetnog sadržaja kako bi održali zanimanje publike koja ih prati na društvenim mrežama. Time ponovno do izražaja dolazi njihova uloga kao kreatora sadržaja edukativne ili zabavne prirode. Instagram Stories i IGTV samo su neki od formata koji su donijeli novi kreativni zamah na omiljenoj mreži influencera.

Vlogger explaining her daily activities
Getty Images

3. Dugoročna partnerstva kao rezultat autentičnosti

Kvalitetniji sadržaj podrazumijeva autentičnost, originalan pristup te sposobnost da zaintrigira, zabavi ili educira. Influenceri koji u sadržaj koji kreiraju unose vlastite stavove, uz dozu kreativnosti i prepoznatljiv ton i stil komunikacije, te ga pritom prilagode trendovima i pravilima komunikacije na konkretnim kanalima, imaju znatno veće izglede učvrstiti svoj utjecaj. Prepoznajući potencijal i rezultate suradnje s influencerima, brendovi sve više naglasak stavljaju na dugoročna partnerstva s osobama koje su relevantne za njih, s kojima dijele iste vrijednosti i čija će poruka pozitivno odjeknuti kod publike koja ih prati na društvenim mrežama.

4. Micro vs macro influenceri

Nasuprot influencerima s vrlo velikim brojem pratitelja na društvenim mrežama, pojavili su se influenceri koji možda nisu poznati u širokim krugovima, ali među svojim pratiteljima imaju autoritet u području njihova interesa. Sve češće se postavlja pitanje jesu li upravo oni budućnost influencers marketinga. U praksi, kada je u pitanju engagement, pokazalo se kako su kampanje s micro-influencerima učinkovitije. Kada je najvažniji cilj komunikacije visoki doseg, macro-influenceri se nameću kao prvi izbor. Kako bi pomirile različite ciljeve, za očekivati je kako će velik broj kampanja uključivati suradnje s obje vrste influencera.

5. Multipliciranje sadržaja na više kanala

Kada su u pitanju kanali komunikacije koje influenceri koriste, najomiljeniji im je Instagram. Ovaj kanal ističu i komunikacijski stručnjaci, koji su također u svojim budžetima predvidjeli upravo Instagram kao središnju točku u influencers marketing kampanjama. U praksi se pokazalo kako sadržaj influencera odlično prolazi i na drugim društvenim mrežama, a potrebu za multipliciranjem sadržaja na više kanala dodatno će naglasiti potreba za pravdanjem većih produkcijskih budžeta. Također, korisnici društvenih mreža bolje reagiraju na sadržaj influencera u odnosu na sadržaj koji brendovi redovno objavljuju na svojim kanalima.

Obzirom na dosadašnju dinamiku, za očekivati je kako će se uskoro pojaviti novi trendovi i izazovi u suradnji s influencerima. Naglasak će i dalje biti na autentičnosti influencera, ponajprije kroz originalan i kvalitetan sadržaj te organski engagement. U fokusu će sve više biti i regulacija suradnje influencera i brandova u smislu sponzoriranog sadržaja te mjerenje rezultata i čvršće povezivanje ciljeva influencers marketinga s prodajom kao rezultat većih ulaganja.

Linker
25. travanj 2024 04:03