Nakit s dozom sreće

Lykke mirisni medaljoni osvojit će vas na prvi pogled: Razgovarali smo s kreatorima ovog jedinstvenog nakita

Hrvatski brend Lykke na našu modnu scenu donio je zaista impresivan i inovativan koncept mirisnog nakita koji je u vrlo kratkom roku osvojio mnoge simpatije. Kreativci iza brenda, Darija Kovačević i Krešimir Petrić, osmislili su dvije vrste ogrlica -Talismane sreće i Mirisne medaljone koji su zbog mogućnosti personalizacije zaista originalan dar. Darija nam je otkrila što joj je bila glavna motivacija za pokretanje brenda, kako uopće funkcioniraju medaljoni i planira li se s partnerom okušati u izradi nekih novih modela.

1. Za početak, kako ste uopće došli na ideju izrade ovih unikatnih modnih dodataka?

Lykke je naš zajednički projekt koji je nastao vrlo spontano, krenulo je sve od ideje da spojimo ono što najviše volimo. Prošle godine smo se prvi put susreli s blagodatima eteričnih ulja i počeli smo ih primjenjivati u svakodnevnom životu. Poznavajući važnost osjetila njuha, shvatili smo da se od pojedinih mirisa osjećamo mnogo bolje i krenuli smo malo detaljnije istraživati tu temu. Na tom putu otvorile su nam se mnoge spoznaje i otkrili smo sasvim novi svijet u kojem smo saznali i za mirisni nakit. Nakon toga smo proveli godinu dana istražujući i razvijajući projekt Lykke sa željom da tržištu ponudimo nešto drugačije od dosad viđenog, pri tome misleći prvenstveno na kvalitetu, a tek onda na inovativnost. Ovim nakitom željeli smo prenijeti emociju koja i nas same veže, a to je ljubav.

Lykke

2. Kako teče proces izrade mirisnog medaljona?

Proizvodnja se vrši u nekoliko faza; kreće od odabira motiva, laserske obrade, vakuumske pozlate, poliranja, naknadne dorade brušenjem i naposljetku se vrši kontrola kvalitete. U izradi mirisnih medaljona koristi se takozvani kirurški čelik, oznake 316L. U sastavu je manji postotak ugljika (do 0,03%), zatim krom, silicij, molibden... Tako dobiven medaljon je izuzetne čvrstoće i, što je najbitnije, hipoalergen je i antikorozivan zbog udjela molibdena i drugih sličnih metala. Medaljon je također presvučen i slojem 18 karatne pozlate, koja je rađena u vakuum komori i kao takva je kvalitetnija, jer se nanosi deblji sloj pozlate (do 0,6 mm). Sama pozlata mu daje dodatan sjaj i čvrstoću.

3. Kako funkcioniraju ovi medaljoni?

Lykke mirisni medaljoni otvaraju se i zatvaraju na magnetić, a unutar medaljona se mogu staviti spužvice koje su posebno kreirane od materijala koji odlično upija eterično ulje ili odabrani parfem i otpušta miris danima. Budući da se u dodiru s kožom miris parfema malo promijeni zbog kiselosti kože, sa spužvicama to nije slučaj jer one otpuštaju miris u svom punom sastavu. Medaljoni se mogu nositi i bez spužvica, kao statement komad nakita. Idealni su za osobe koje izbjegavaju stavljati parfem na odjeću, ali i za osobe koje imaju osjetljivu kožu.

4. Motivi koje koristite u izradi nakita najčešće su drveće, sunce ili cvijeće. Možemo li reći da vas priroda najviše inspirira?

Definitivno, priroda je moja najveća inspiracija. Odrasla sam uz majku koja je velika ljubiteljica cvijeća te je tu ljubav prenijela i na mene. Od malih nogu pamtim da nam je kuća uvijek bila puna zasađenog cvijeća, a imali smo čak i vrt. Vikendima smo često odlazili u prirodu jer smo živjeli u gradu, a moj je otac bio stara škola te smo majka i ja često dobivale cvijeće na poklon. Još od malena pamtim da su me mirisi mogli vratiti u trenutak nekog drugog vremena, oživjeti stare emocije i pobuditi neki poseban osjećaj. Tako smo Krešimir i ja zajedno odlučili da Lykke mora biti brend koji odiše cvijećem i kojim prenosimo sve ono što i sami volimo.

5. Radite li sve sami ili imate tim koji je zaslužen za realizaciju?

Imamo tim koji smo pomno odabrali i kojem u potpunosti vjerujemo jer nam je kvaliteta materijala bila iznimno bitna kao i povjerenje. Za suradnju smo odlučili odabrati bliže poznanike i lokalne partnere koji su stručnjaci u svom području. Primjerice, za gravuru biramo lokalnog partnera koji koristi tradicionalnu ručnu gravuru, iako za zahtjevnije gravure možemo ponuditi i laser. No, većina poslovnih zadataka je na nama samima pa s puno pažnje i ljubavi pakiramo i šaljemo svojim kupcima svaki kupljeni proizvod.

Lykke

6. Zašto baš ime 'Lykke', odnosno 'sreća' na danskom? Jeste li odmah znali kako će se brend zvati ili ste na ideju došli tek kasnije?

Kod nas je odabir imena išao obrnutim putem. Znali smo kako će izgledati logo i željeli smo da simbol lotosa bude zaštitni znak brenda, prvenstveno zato što lotos u sebi nosi esenciju života, a uz to simbolizira ljepotu i ljubav, emociju koju smo željeli prenijeti ovim nakitom. Nakon što smo od ilustratorice dobili skicu lotosa, ime brenda se nedugo nakon toga nametnulo samo jer je u to vrijeme izašla knjiga istoimenog naziva. Nakon što nam je ilustratorica spojila lotos i Lykke, odmah smo znali da je to ono što tražimo.

7. Kakva je reakcija obitelji, prijatelja i publike? Sviđa li im se koncept mirisnog nakita?

Reakcija obitelji i prijatelja je bila izuzetno pozitivna, pružali su nam nevjerojatno podršku i vjerovali u projekt koji je bio još u povojima. Prodaja je krenula mnogo prije objave prve slike na Instagramu i Facebooku i to prvenstveno usmenom predajom naših bližnjih. Svi su željeli pokloniti nekome nešto novo, personalizirano, a opet dragocjeno jer se ovaj nakit može prenositi generacijama. I dalje su nam prijatelji i rodbina najveći ambasadori brenda.

Lykke
Lykke komplet - personalizirani medaljon i dva eterična ulja

8. Što mislite kakva je domaća dizajnerska scena nakita? Ima li puno konkurencije i koliko je teško uspjeti?

Smatramo da hrvatska dizajnerska scena sve više napreduje iz godine u godinu. Imamo zaista imena koja mogu parirati dizajnerima svjetskog nivoa. Lykke je vrlo kratko prisutan na tržištu pa je teško govoriti o konkurenciji, ali dosad smo imali pozitivna iskustva od ljudi iz iste branše. Kao i u svakom poslu, uspjeh dolazi kao rezultat rada, discipline, ali i vizije i konkretno postavljenih ciljeva. Dosad smo išli vrlo promišljeno korak po korak i zadovoljni smo rezultatima koje smo postigli u relativno kratkom roku. Vjerujemo da ćemo ponuđenom kvalitetom i sustavnim radom pronaći svoje mjesto pod suncem na našem i inozemnom tržištu.

9. Vaš Instagram profil zaista je impresivan. Jesu li po vama društvene mreže najvažnije u ovom poslu ili je dobar glas ipak presudan?

Društvene mreže su itekako bitne za prezentaciju brenda, no dobar glas ovisi o mnogo faktora koji nisu usko vezani uz društvene mreže. Ljudi vole imati osobni kontakt i žele znati tko stoji iza brenda. Za dobar glas je važno imati kvalitetan proizvod, ali i ažurnu isporuku te biti dostupan kupcima i pomoći im u odabiru nakita i personalizacije. Imamo mnogo upita u kojima kupci traže savjete i to im na kraju uvelike olakša samu kupnju. Nije dovoljno imati webshop i lijepe fotografije na Instagramu, važan je kvalitetan sadržaj i da kupci dobiju dodatnu vrijednost kada dođu na profil vaših društvenih mreža. Zato razmišljamo i o pokretanju bloga kako bi educirali tržište o važnosti kvalitete materijala nakita koji je svakodnevno u dodiru s vašom kožom. Na Instagramu smo već pokrenuli mini kampanju #briniteosvojojkoži.

Lykke

10. Kakvi su Vaši planovi za budućnost? Hoćete se okušati u izradi i nekog drugog tipa nakita?

Trenutno u svojoj ponudi imamo mirisne medaljone i talismane sreće od nehrđajućeg čelika, oznake 316l s 18 karatnom pozlatom i nakit od srebra 925 s 14 karatnom pozlatom. Uskoro ćemo u postojećoj kolekciji plasirati nekoliko novih mirisnih medaljona, ali i limited edition kolekciju od srebra 925 kojoj će naglasak biti na personalizaciji. U skoroj budućnosti plan je proširiti i ponudu na drugu vrstu nakita i to za vrlo određen target, no sve ćemo obznaniti uskoro.

11. Planirate li otvoriti fizičku trgovinu i proširiti se na inozemno tržište?

Od nedavno smo prisutni sa svojim proizvodima u ekskluzivnom butiku brenda Skinfinity u Zagrebu, a što se tiče stranog tržišta, plan je u dogledno vrijeme plasirati proizvode u inozemstvo. Ta ideja postoji još od samog osnutka brenda. Imali smo već dosta upita iz susjednih zemalja, kako od samih kupaca, tako i od određenih concept store-ova koji su pokazali interes za suradnju. Otvaranje Lykke dućana je također u našem dugoročnom planu.

Linker
18. travanj 2024 19:44