Gruzijski dizajner je transfer u talijansku modnu kuću napravio u ožujku ove godine, a njegova se prva kolekcija s nestrpljenjem iščekivala.
Gruzijski dizajner Demna Gvasalia (44) posljednjih je deset godina proveo u Balenciagi čiji je imidž u potpunosti transformirao, a onda donio odluku kojom je šokirao modnotez i svijet – prešao je u Gucci gdje je postao novi umjetnički direktor zadužen za žensku i mušku odjeću te modne dodatke, a sada je napravio prvi pu toj talijanskoj luksuznoj modnoj kući koji su svi dočekali.
Kolekcija je predstavljena na Instagramu – točnije, 37 odjevnih komada pod nazivom "La Famiglia", upravo uoči Milanskog tjedna mode i dugo iščekivane Gucci prezentacije, koja će se ovog puta održati u formatu filma "The Tiger", redatelja Spikea Jonzea i Haline Reijn, u kojem glavnu ulogu tumači Demi Moore. Spoj je seksepila, ekstravagancije i odvažnosti s ironijom, zavođenjem i dozom teatralnosti.
Kolekciju prate fotografije autorice Catherine Opie koja je snimila "nesvakidašnji" obiteljski album Guccijevih likova – od L’Archetipo putne torbe, preko vatreno crvenog kaputa Incazzata, do bunde leopard uzorka La Bomba. Svaki komad i lik odražava duh današnjeg, novog Gucci identiteta, dok ikone poput torbe Bamboo 1947 i loafera Horsebit dobivaju suvremeni zaokret.
Gucci kolekciju opisuje pojmom "odijevanje radi užitka“, za kupnju će biti dostupna od 25. rujna do 12. listopada, u deset ekskluzivnih butika širom svijeta, a modni stručnjaci su zasad reagirali pozitivno. Među njima je i modni konzultant Dryce Lahssan.
"Ovo je verzija talijanske plemićke obitelji Borghese u izvedbi Demne, s vrlo jasnim siluetama“, ističe modni konzultant Dryce Lahssan u razgovoru za talijanski Vogue.
"Demna je majstor pripovijedanja. Svatko se može pronaći u nekom od likova Guccijeve obitelji. S ovom prvom kolekcijom preuzima naslijeđe Guccija, dok prava reinvencija tek slijedi. Ipak, ovo je uzbudljiv trenutak za kuću", zaključio je.
Velika očekivanja
Demna je na mjesto kreativnog direktora Balenciage došao 2015. godine, nakon što je stekao slavu kao osnivač Vetementsa, brenda poznatog po postmodernoj uličnoj modi i antiestablišmentskom stavu. U Balenciagi se istaknuo transformacijom luksuza u streetwear, popularizirao je oversized siluete, hoodice i tenisice poput Triple S modela. Uveo je i hiperrealizam te neke distopijske vizije čiji su najbolji primjer "iznošene" torbe i prljave tenisice koje i danas izazivaju raspravu o vrijednosti luksuza. Svojim je reklamnim kampanjama s političkim i društvenim konotacijama izazivao kontroverze, kao i s modnim porukama kojima je zapravo komentirao kapitalizam i digitalno doba u kojem živimo.
Ovaj rođeni Gruzijac može se pohvaliti završenim magisterijem na Kraljevskoj akademiji likovnih umjetnosti u belgijskom Antwerpenu, usavršavao se u modnim studijima Martina Margiele i Louisa Vuittona, a njegov Vetements je gotovo preko noći postao modna senzacija zbog svoje antimodne estetike koja je upadala svima u oči. Balenciagine prihode je tijekom posljednjih deset godina uvećao s 400 milijuna eura na gotovo 2 milijarde, dovodeći u pitanje značenje luksuza, vrijednosti i autentičnosti u modnom procesu.
Inspiraciju je pronalazio u svakodnevici i stvarima poput Crocsica, IKEA torbe za kupovinu i crnih vreća za smeće, te je započeo trend odašiljanja kritički nastrojenih poruka o klimatskoj krizi, ratu u Ukrajini, slavnim osobama i vladavini kapitalizma, istovremeno šokirajući i oduševljavajući modni svijet. S radom u Gucciju počeo je početkom srpnja nakon posljednje Balenciaga couture revije, a živi na relaciji Švicarske, gdje se nalazi njegov dom, i Italije, gdje se nalazi sjedište njegova novog modnog doma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....