Naša dizajnerica debitirala je u Dubaiju s couture kolekcijom svog brenda za koju je inspiracija pronašla u Kintsugi filozofiji, koja nas uči da nesavršenosti i pukotine nisu mana, već ljepota i snaga.
Zagrebački modni brend XD Xenia Design prvi je put predstavio svoju novu SS26 Couture kolekciju na reviji u Dubaiju, gradu poznatom po luksuzu i ekstravaganciji, u koji se ova modna priča savršeno uklopila.
"XD Couture kolekcija nosi snažan, arhitektonski potpis, ali istovremeno ostaje profinjena i tiha, to je luksuz u formi koja nije glasna, već ostavlja dubok dojam. Upravo ta ravnoteža između avangarde i elegancije omogućila je da kolekcija pronađe svoje mjesto i na ovoj novoj sceni, gdje se cijeni i tradicija i hrabrost novog", pojasnila nam je vlasnica brenda i modna dizajnerica Ksenija Vrbanić.
Inspiraciju za novu kolekciju pronašla je u Kintsugi filozofiji, koja nas uči da nesavršenosti i pukotine nisu mana, već ljepota i snaga. "Sastoji se od 32 outfita izrađenih od custom made tkanina, među kojima bih istaknula transparentne organdi podloge s apstraktnim i žakard motivima u vibrantnim bojama. U ovim komadima postoji tiha snaga. Kolekcija govori jezikom nove elegancije - to je arhitektura za tijelo - oblici dizajnirani da se kreću, da traju, da osnažuju. Željela sam stvoriti kolekciju koja se osjeća dragocjeno poput finog nakita", govori Ksenija.
Njezin osobni favorit je jakna koja joj je bila i najzahtjevniji komad za izradu. "Trebalo je uklopiti raport na tkanini dugoj četiri metra u potpuno asimetričnu konstrukciju, a da se sve skladno spoji u cjelinu. Osjećala sam se kao da sastavljam razbijenu sliku i ponovno je spajam - pravi Kintsugi", zaključuje.
Očuvane vrijednosti
Publika na revijama u Dubaiju izrazito je raznolika, internacionalna i navikla nositi visoku modu. U prvim redovima sjedile su poznate bollywoodske glumice, buyeri i modni kritičari s različitih strana svijeta, a interes je bio toliko velik da dio gostiju nije ni uspio ući u dvoranu, već je pratio reviju putem live streama. "Upravo ta energija i snažan odaziv publike pokazali su nam koliko je ovo tržište dinamično i koliko cijeni inovaciju i kvalitetu koju razvijamo u XD dizajn centru", govori Ksenija.
S obzirom na to da je XD internacionalni brend, prilagođavanje dizajna i estetike globalnoj publici ne predstavlja im izazov. "Naša estetika ostaje vjerna XD identitetu - inovativna, arhitektonska i pomalo avangardna, no u različitim kulturama i tržištima naglasci se mogu mijenjati. Ono što se pokazalo univerzalnim jest snaga dobrog kroja, kvaliteta izrade i autentičnost. Kada te vrijednosti ostanu dosljedne, kolekcija se lako prepoznaje i prihvaća, bez obzira na granice", zaključuje dizajnerica.
Ovakvi međunarodni nastupi za brend znače potvrdu njegove prepoznatljivosti i vrijednosti i izvan granica Hrvatske. Oni otvaraju vrata novim tržištima, partnerstvima i kupcima te im omogućuju da grade globalnu prisutnost na modnoj sceni.
Sloboda u coutureu
"Pripreme su uvijek zahtjevne - profesionalno podrazumijevaju preciznu organizaciju, suradnju tima i usklađivanje svih segmenata kolekcije i produkcije. Emotivno, to je jednako intenzivno iskustvo jer odgovornost i očekivanja rastu, ali upravo ta napetost i uzbuđenje daju dodatnu energiju i inspiraciju", kaže Ksenija.
Na trenutne trendove u visokoj modi gleda kao na pokazatelj snažnog zaokreta prema individualnosti i održivosti, ali i ideje da odjeća nosi priču, emociju i iskustvo. "Volim imati slobodu u kreiranju i ova kolekcija bila je prilika za to. Couture mi omogućuje da kroz formu, konstrukciju i detalje prenesem osobni potpis i viziju, a svaki komad postaje svojevrsna skulptura za tijelo. Za mene je couture spoj svega navedenog - on jest estetika, ali istovremeno i umjetnički izraz te odraz određenog načina života. U njemu vidim i luksuz i trajnost, i najvišu formu izražavanja koju imam priliku raditi i, srećom, na ovako visokoj razini", zaključuje Ksenija Vrbanić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....