Ida Prester i Romano Nikolić 

 DARKO TOMAŠ/CROPIX
Važna kampanja

Ida Prester: Pjesma "Štit" poziv je svima da se probude i ustanu protiv nasilja i femicida

Glazbenica je predstavila kampanju "Štit" kojom želi senzibilizirati i osvijestiti javnost o problemu nasilja nad ženama.

Glazbenica je predstavila kampanju "Štit" kojom želi senzibilizirati i osvijestiti javnost o problemu nasilja nad ženama.

Glazbenica i aktivistica Ida Prester, potaknuta porastom femicida u zemlji i regiji i nedavnim slučajem koji je zgrozio javnost – live prijenos ubojstva Nizame Hećimović na društvenim mrežama, pokrenula je kampanju "Štit" kojom želi senzibilizirati i osvijestiti javnost o problemu nasilja prema ženama.

Kampanja je službeno počela promocijom istoimene pjesme i spota koji je okupio 40 poznatih imena regije, poput Mojmire Pastorčić, Dine i Viktorije Rađe, Seke Aleksić, Aleksandra Stankovića, Gorana Bogdana, Domagoja Jakopovića Ribafisha, Natka Becka, Marijane Batinić, Jadranke Đokić, Anđelke Prpić, Andrije Miloševića, Vuka Vukašinovića, Bane Trifunovića i brojnih drugih, ujedinjenih oko iste, snažne poruke.

Kampanju su službeno predstavili: Andrea Čović Vidović, voditeljica Predstavništva EK-a u Hrvatskoj, Frances Fitzgerald, zastupnica u EP-u iz Irske, izvjestiteljica za Direktivu o suzbijanju nasilja nad ženama i nasilja u obitelji, Predrag Matić, zastupnik u Europskom parlamentu, član Odbora za prava žena i ravnopravnost spolova te Dunja Bonacci Skenderović, neovisna konzultantkinja.

image

Promocija spota i početak kampanje "Štit" protiv nasilja nad ženama

DARKO TOMAŠ/CROPIX

Ida Prester, pokretačica kampanje te autorica i izvođačica pjesme "Štit" podijelila je s nama što ju je motiviralo na ovako važan aktivistički iskorak.

"Ubojstvo Nizame Hećimović trigeriralo me na više nivoa. Vijest je odjeknula posvuda, a moment javnosti u cijeloj toj priči bio mi je stravičan. Svaki femicid je tragičan, ali činjenica da su to neki ljudi gledali, ‘lajkali‘ i bili prisutni to je toliko zastrašujuće... Užasnula me i fotografija te nedužne bebe koja sama ostaje u lokvi krvi. Sve mi je to bilo užasno i motiviralo me da dam svoj odgovor na sve to", govori Ida i dodaje da svatko ima neki svoj način na koji si pokušava olakšati privatnu ili generalnu situaciju, a njezin je to uvijek - kroz pjesme.

"Ljudi to već dobro znaju zadnjih 20 godina. Dva dana nakon što se to dogodilo na svom sam Instagramu objavila tu pjesmu koja je bila moj odgovor na situaciju jer nisam htjela da to na mene djeluje deprimirajuće već sam htjela postići da to bude "wake up call" za sve nas da se probudimo, da smo mi ti koji moramo napraviti štit za te žene. Zato pjesma i nosi naziv "Štit", pojašnjava Ida.

image

Ida Prester pokretačica je kampanje te autorica i izvođačica pjesme "Štit"

DARKO TOMAŠ/CROPIX

Zgrožena je, priznaje, i brojkama kada je u pitanju femicid ne samo u Bosni i Hercegovini, već i u Hrvatskoj i Srbiji. "Hrvatska je treća zemlja po broju femicida u Europi, prestrašno... Kontekst u kojem je žena žrtva tek kada je mrtva bio mi je posebno grozan. Kad vidim način na koji mediji obrađuju takve teme i sve te komentare ispod članaka na društvenim mrežama zaista ostanem šokirana, to je prvo što bih htjela da se promijeni i taj sklop ljudi koji se pitaju "što je ta žena prouzročila da je žrtva". To mora prestati. Nema povoda za nasilje i za njega je kriv isključivo nasilnik. Što god ona rekla, pričala ili kako se obukla nasilje je nasilje i točka. Mi tim ženama moramo pomoći da se ohrabre i da dobiju povjerenje u nas pa i u institucije i da zajedno zaštitimo dok ne bude prekasno", apelirala je glazbenica i dodala da je veliki izazov sada na ambasadorima kampanje da tu priču prenesu do što većeg broja ljudi. "Zato smo i uzeli različite ljude, različitih profesija, iz različitih zemalja, različitog dosega i različitih spolova da se ta priča proširi", napominje Ida.

Romano Nikolić, redatelj spota i umjetnički voditelj Arterarija podijelio je s nama iskustvo snimanje spota. "Za razliku od tematike kojom se bavimo bio je to kratak i bezbolan proces. Većina sudionika koje smo odlučili angažirati u ovom projektu je odmah pristala i stala na našu stranu da svi zajedno pokušamo nešto napraviti i da na tom putu ne odustajemo.Htio dam da to redateljski bude čisto, da bude jasna poruka, bez bilo kakvih umjetničkih intervencija kako bi svima bilo razumljivo. Ovo je za sve nas, ovo je za Nizamu, Klaru, ali i za Severinu koja zadnjih godina prolazi kroz bolan proces kojem svi svjedočimo i nedovoljne zaštite unutar samog sustava samo zbog toga što je Severina i može sve sama. Ne treba i ne može sve sama", zaključio je Nikolić.

Jedan od ciljeva kampanje je potaknuti institucije na značajniji angažman prilikom zaštite žena od nasilja, posebice u kontekstu prevencije, ali i ohrabriti žene da traže pravnu i psihološku pomoć.

Linker
28. travanj 2024 08:10