zahtjevna regata

Velika drama Ivice Kostelića na Atlantskom oceanu: ‘Ja sam dobro, ali brod nije‘

Nakon šest dana borbe s olujnim vjetrom i ogromnim valovima te brojnim kvarovima na brodu, naš olimpijac odustao je od zahtjevne prekooceanske regate za samce koja se plovi od Francuske do meksičkog otoka Guadalupea.

Dok za koji dan počinje Svjetski skijaški kup, naš olimpijac Ivica Kostelić koji je snježne padine zamijenio morem, ulovio se u koštac s jednom od najtežih samačkih regata La Route du Rhum-Destination Guadeloupe. Nekoliko godina pripremao se za ovu zahtjevnu prekooceansku regatu dugu 3542 milja, od Saint-Maloa u Bretanji do Pointe-à-Pitreoma na Guadeloupeu koja se održava svake četiri godine u studenom. Nažalost njegov prvi pokušaja solo jedrenja preko Atlantika jučer je završen zbog višestrukih kvarova i oštećenja na brodu.

Neustrašivi Kostelić koji probija granice izdržljivosti tako se ipak morao vratiti u sigurnu luku i utrku koja se plovi već 44 godine pratiti s kopna. Radi se o "kraljici" transatlantskih regata, najvećoj na svijetu jer se na njoj mogu natjecati svi oni koji su dovoljno spremni za takvu avanturu, od profesionalaca do amatera. Ove godine zimska fronta osim što im je odgodila start utrke, nije im priredila niti dobrodošlicu na ulazu u Atlantik.

"Nakon borbe s teškom frontom sinoć, kao i niza tehničkih problema koji su se nagomilali u zadnjih nekoliko dana, morao sam donijeti odluku i odustati od utrke. Ja sam dobro, ali brod nije. Naprosto je previše oštećen, što se tiče trkaće strukture, a da bih se mogao odvažiti za put preko Atlantika na njemu. Trenutno se nalazim 120 nautičkih milja zapadno od Porta te sam na putu prema luci Cascais, koja će za mene nažalost označiti i kraj Route du Rhum", napisao je Ivica na svom Facebooku.

Dva dana ranije opisao je i kroz kakvu golgotu prolazio s obzirom na to da mu je uz borbu s lošim vremenom pukao štraj i otkazao autopilot bez kojeg je nemoguće ploviti.

"Kada sam startao regatu, nisam mislio da će se tako brzo pretvoriti u neželjenu odiseju. Počelo je prve noći. Nakon što sam nekoliko sati bio zaokupljen utrkivanjem uzeo sam 20 minuta za spavanje. Probudim se uz neugodno bućkanje vode u kabini, a u zavjetrinskoj strani broda imam što za vidjeti: sve pliva u vodi. Propuštao je čep stražnjeg balasta koji nosi oko 400 litara mora i najmanje pola od toga je iscurilo u kabinu. Počinje akcija ispumpavanja koja mi je uzela puno energije."

No nije on jedini koji je morao odustati od ove utrke. Jednom je pao jarbol, drugi se nasukao i morao ga je spašavati helikopter, neki su se prevrnuli, neke su kao i Ivicu kvarovi natjerala na odustajanje…

Jer zimske fronte koje nije lako podnijeti ni na kopnu, na otvorenim morima pokazuju svu svoju žestinu pa je ponekad pametno poslušati onu staru narodnu - hvali more, drž‘ se kraja.

A kako zimske oluje izgledaju na moru, najbolje govori Ivičino svjedočanstvo od prije nekoliko dana.

image

Posljednjih godina Ivici je jedrenje postao strast i ne propušta niti jednu domaću regatu pa je tako sudjelovao i na 91.Mrdujskoj regati.

BOZIDAR VUKICEVIC CROPIX

"Vidim ogromnu lomljavu valova 50 metara od mene. Neugodan prizor u noći, ali treba ostati pribran. Brod ide dobro. Ubrzo vidim da je netko nastradao u plićini. To je brod ‘Leclerc‘, a na njemu je moj prijatelj Antoine Magre. Užasno je vidjeti prijatelja u takvoj nevolji! Nasukan, prepušten na milost i nemilost valovima i struji. Zovem ga na VHF, ne javlja se. Sigurno ima važnijeg posla. Kasnije sam čuo da su ga evakuirali s broda pomoću helikoptera. Plovilom se vjerojatno nije moglo doći do njega od lomljave valova.U praskozorje se približavam Ouessantu, vrhu Bretanje koji označava ulaz u ocean. Vjetar pojačava na 20-25 čvorova, orca i veliki val. Vrijeme je za prelazak na manje jedro. Postavljam štraj, podižem trinketu, ali štraj pukne pod pritiskom. Jedro lupeta na vjetru i skupljam ga s puno muke jer ima puno vjetra, a brod strašno poskakuje na valovima. Morao sam otpasti od vjetra i tu počinjem gubiti svaku prednost nad konkurentima koju sam strpljivo gradio kroz noć. Bez štraja se ne mogu utrkivati, pa što ću sad? Calliste mi daje ideju preko telefona i idem isprobati. Rekao mi je da pomoću dyneeme nadomjestim puknuti dio, ali ja sam smislio nešto još čvršće. Odrezao sam kraj rezervnog podigača i vezao ga na duplo. Sada štraj može podnijeti veliku silu. Sve to vrijeme morao sam jedriti niz vjetar i prešla me je cijela flota. Ali uspio sam izimprovizirati štraj i nastaviti regatu", napisao je.

Nažalost ne zadugo. No draže nam je da je naš Ivica na sigurnom nego u borbi s olujama i valovima od osam metara, ali poznavajući njegovu upornosti i avanturistički duh ovo je za njega tek prvi pokušaj.

Linker
24. travanj 2024 13:28