Etna Maar

Cjepivo protiv pesimizma: Za 15. rođendan i sezonu punu neizvjesnosti stvorena je posebna kolekcija

U povodu petnaestog rođendana svog brenda etna maar dizajnerica je za magazin Gloria predstavila modele za sljedeće proljeće i ljeto inspirirane kubizmom i njegovim najpoznatijim predstavnikom - Pablom Picassom.

U normalnim oko­­lnostima bi petnaesta obljetnica osnivanja vlastitog modnog brenda bila prilika za veliku proslavu i opsežne planove za budućnost. No, došla su vremena kad je luksuz planirati događaje i tjedan dana unaprijed pa je slavljenička godina dizajnerici Andrijani Subotić Pjajčik (47) najizazovnija u cijeloj dosadašnjoj karijeri.

- Pandemija koronavirusa je preko noći preokrenula modni biznis. Nitko ne zna što donosi sljedeća sezona i dosadašnji način predstavljanja kolekcija šest mjeseci unaprijed postao je besmislen. Recimo, ja bih uskoro, da je sve po starom, počela pripreme za kolekciju za sljedeću zimsku sezonu, no sada je to rizik. Teško je planirati proizvodnju kad se ne zna kako će i u kojem obimu funkcionirati tržište - kaže vlasnica brenda Etna Maar, koja se s izazovima u karijeri modne dizajnerice susreće od samog početka: Tekstilno-tehnološki fakultet upisala je ratne 1992., došavši u Zagreb iz rodnih Vinkovaca.

image
Kreacije za proljeće/ljeto 2021. napravljene su od krojačkog papira, čija krutost naglašava geometrijski oblik odjevnih predmeta
MATEJ DOKIC/CROPIX

No, kolekcijom “Cijepljenje duha” za proljeće i ljeto 2021., koju predstavlja ekskluzivno za Gloriju, a napravila ju je od krojačkog papira, čija krutost naglašava geometrijski oblik odjevnih predmeta čistih, ravnih ploha pa kreacije izgledaju poput kubističkih skulptura, pokušat će odoljeti izazovima koji su trenutačno nametnuti našem duhu.

Omiljeni umjetnički pravac

- Nitko ne zna kakva će biti proljetna sezona pa ni ja nisam dovršila svoje kreacije. Zbog neizvjesne situacije nema smisla bilo što strogo definirati. A kako je pandemija ogolila mnoge stvari, tako sam i ja odlučila odjevni predmet ogoliti do osnove, a to su krojni dijelovi - objasnila je dizajnerica.

image
Preko trnja do zvijezda: Dizajnerici je ovo najizazovnija godina u karijeri
MATEJ DOKIC/CROPIX

Kubizam joj je omiljeni umjetnički pravac - nadahnjuju je djela španjolskog slikara Pabla Picassa, a u nazivu njenog brenda je prezime njegove družice Dore Maar, francuske nadrealističke umjetnice i kćeri hrvatskog arhitekta Josipa Markovića. Etna, ime vulkana na Siciliji, simbolizira pak nezaustavljivu lavu kreativne energije.

Posljednjih pet godina Andrijana s poslovnom partnericom Anitom Tole Levenski posluje na američkom i europskom tržištu.

No zbog neizvjesnosti nabave materijala te distribucije gotovih kolekcija ready-to-wear odjeće dizajnerica se sada okreće kreiranju odjeće za pojedinačne klijentice, kao što je običaj u ateljeima visoke mode. Za početak - vjenčanice, čiju je kolekciju predstavila ovog ljeta.

image
Kreacija Etna Maar za jesensku sezonu.
ALEKSANDAR SELAK

Smjer unikata

- Smatram da će moda, zbog pandemije, ali i ekološke krize, ići u smjeru unikata. No, to ne znači nužno ekskluziviranje, već, u mom slučaju, demokratizaciju. Kreacije osmišljene posebno za svakog klijenta neće biti skupe - kaže dizajnerica koja kao pravi horoskopski Vodenjak ima dovoljno kreativne energije da paralelno radi na nekoliko projekata: u planu je pokretanje linije muške odjeće, a za marku trikotaže Valens u vlasništvu svojih roditelja kreira mini kolekcije pletenine za djecu.

image
Kći Irina kao model za kampanju vjenčanica.
SUNčANA JOZIĆ

A kako joj zbog obaveza ne bi trpjela obitelj, svoje je dvije kćeri od malih nogu uključila u posao - starija Irina (13) pozira u kampanjama, dok mlađa Erna (8) voli provoditi vrijeme u ateljeu pa je nedavno sama sašila kolekciju odjeće za lutke. - Pozitivna stvar u cijeloj ovoj situaciji je mogućnost resetiranja. Modna industrija je bila prenapregnuta i vrijeme je da usporimo ako želimo biti održivi - zaključila je dizajnerica.

Linker
24. travanj 2024 16:44