Prema rezultatima koje je objavila američkog grupacije NPD, koja se bavi istraživanjem tržišta, štikle s potpeticom od 1.2 do 8 cm, samo u srpnju ove godine u Sjedinjenim Američkim Državama prodale su se 3% više nego one s potpeticom više od 8 cm. Čini se malo, no kada se pogledaju podaci od prethodne dvije godine, kada su se štikle više od 8 cm prodavale 8, odnosno 14% više od onih srednje visine, vidljiva je znatna razlika. U cijelom svijetu broj cipela sa srednjom potpeticom, koje se rasprodaju i bez sniženja, povećava se iz godine u godinu, a do trećeg kvartala 2017. godine taj je postotak iznosio čak 71%. U istom razdoblju, broj prodanih štikli s visokom petom smanjio se za 36%.
Modni stručnjaci početak popularnosti potpetica srednje visina povezuju s trendom nošenja tenisica, koje su u modnom svijetu postale 'in' 2014. godine nakon što su ih manekenke prošetale na revijama Alexander Wanga i Chanela, no ubrzo je došlo do zasićenja i tražila se nova hit cipela za dan.
"Nije teško napraviti visoke štikle da budu seksi i poželjne" izjavila je britanska dizajnerica Sophia Webster, koja je svoj brend cipela osnovala 2013. godine - za vrijeme vladavine stiletto potpetica. Želje svojih klijentica pomno prati na Instagramu pa kad je primijetila da se sve više traže deblje potpetice srednje visine u svojoj je jesenskoj kolekciji povećala udio takvih modela za čak 14%.
Dizajner Paul Andrew, koji kreira cipele za talijansku modnu marku Salvatore Ferragamo, sličnog je mišljenja. "Zadnjih nekoliko mjeseci toliko vremena i pažnje posvećujem peti srednje visine pokušavajući ju učini jednako privlačnom kakve su nekad bile stiletto štikle". A to mu je i uspjelo - u posljednjih 6 mjeseci kitten heel cipele prodaju se više nego balerinke bez obzira na to što se radi o gotovo istom modelu.
Špic cipele s niskom potpeticom nisu nikakva novost, nosile su se u devedesetima i početkom milenija prije nego što su postale tabu tema u modnim krugovima. Takve cipele nosila je i stilska ikona tog razdoblja, nikad prežaljena princeza Diana. "Nevjerojatno je kako moderno izgleda na većini tih fotografija. Sjećam se da su se u to doba mogle kupiti samo takve cipele." tvrdi dizajner.
Direktorica prodaje portala matchesfashion.com Natalie Kingham tvrdi kako će se vladavina kitten heel i slingback modela nastaviti još nekoliko mjeseci. "Sve se vrti oko kitten cipela, pogotovo zato što su dizajneri poput Miu Miu, Prada, Gucci i Balenciaga ponudili svoje verzije ovog trenda. A sudeći po prikazanim resort i kolekcijama za jesen/zimu 2018. čini se da će se to i nastaviti". Ovdje pogledajte špic cipele s niskom potpeticom koje se mogu pronaći u ponudi high street dućana.