Vesele i šarene

Hypersocks - domaći brend s pričom: Nude inovativan način kupovine čarapa, idealan za one koji uvijek izgube jednu

Dvoje prijatelja, koji inače nisu u modnom svijetu, pokrenuli su domaći brend specijaliziran za dizajn i proizvodnju kvalitetnih čarapa - ta je suradnja niknula iz ljubavi prema tom predmetu, ali i iz velikog prijateljstva ovih kreativaca.

Dugogodišnje prijateljstvo dvoje kreativaca i ogromna ljubav prema šarenim čarapama urodila su poslovnom suradnjom i vrlo originalnim domaćim proizvodom - ukratko bi se mogao napraviti opis za HYPERsocks - no iza tog mladog domaćeg brenda stoji i mnogo više od toga.

Dorja Horvatić i Filip Eterović pokrenuli su modnu marku visoko kvlitetnih, dizajnerskih čarapa, kako su rekli u razgovoru za Gloria.hr - dugi niz godina najbolji su prijatelji, zajedno izlaze, igraju badminton, putuju i pričaju o svemu. Imali su ideju pokrenuti zajednički projekt, jer iako neki kažu da posao može pokvariti prijateljski odnos, oni su bili sigurni u suprotno.

Pošto je Filip strastveni zaljubljenik u čarape, a Dorja svestrana u kreativnom i vizualnom polju, čarape i dizajn čarapa su nekako ispali kao zajednički nazivnik.

image
Filip je zaljubljenik u neobične i šarene čarape, a Dorja je majstorica dizajna.
HYPERSOCKS

"Mislim da su šarene čarape odraz pozitivnog stava pojedinca, njegove otvorenosti te ljudskih sloboda općenito. Moja zaluđenost šarenim čarapama traje već jako dugo. Kako ih je kod nas bilo teško za naći, čarape sam kupovao na putovanjima, nekada naručivao i online. Imam očigledno poriv kad vidim da nešto kod nas nedostaje, pokušavam to ispraviti", ispričao nam je Filip odakle tolika ljubav za čarapama. Dodao je i kako je oduvijek želio s Dorjom pokrenuti zajednički projekt ili posao. "Dorju smatram savršenim partnerom. Osim što je izvrsna dizajnerica, vrlo sposobna, organizirana i pažljiva, bolju prijateljicu nisam mogao zamisliti", opisuje Filip prijateljicu i poslovnu partnericu.

Kreativci u akciji

Filip je osim dugogodišnje ljubavi prema čarapama marljivo gradio i glazbenu karijeru, kao DJ Phillipe gostovao je u mnogim klubovima i festivalima diljem Europe, a također je organizirao i mnogo umjetničkih festivala i producirao glazbu. Prije desetak godina pokrenuo je i originalne ugostiteljske projekte - smoothie bar Smootch te Munchy prikolicu koja nudi originalnu kombinaciju azijsko-mediteranske hrane.

Dorja je grafička dizajnerica po struci, ali se bavi mnogo širim spektrom dizajna - od grafičkog oblikovanja, ilustracije, produkta, fotografije, scenografije do osmišljavanja društvenih igara. No, ljeti dizajn stavlja na pauzu dok se bavim logistikom i organizacijom stranih glazbenih festivala.

image
Dorja Horvatić i Filip Eterović pokrenuli su modnu marku HYPERsocks.
DORIS FATUR

"Filip je entuzijastičan oko čarapa, a ja sam entuzijastična oko dizajna i evo recepta za HYPERsocks! Filip je godinama pričao kako želi pokrenuti vlastitu proizvodnju, što je meni na prvu zvučalo zanimljivo i izazovno - ideja da zajedno gradimo priču oko toliko uobičajenog modnog dodatka ili čak zapravo, bazičnog predmeta svakodnevnog odijevanja - čarape. Filipova energija je zarazna, tako da sam i ja sad ljubitelj lijepih kvalitetnih čarapa, a pogotovo me veseli vidjeti i druge bliske prijatelje, ali i nepoznate ljude kako ih nose", objasnila je Dorja.

Ona sama, priznaje, nije bila toliko zaluđena tim odjevnim predmetom te je u svojoj garderobi imala prilično jednostavnu situaciju. "Našlo se svakakvih u ladici, pogotovo jednobojnih, a bome i rasparanih s rupama. Kroz višegodišnje druženje sa Filipom shvatila sam da je stvarno zabavnije u outfit ubaciti čarape koje imaju ilustracije ili uzorke na sebi”, našalila se i dodala da sada osim vlastitih nogu i svoje bližnje obasipaju ovim veselim komadima.

U svijet mode su prvi put zagazili kada su napravili svoju prvu kolekciju - u prosincu 2019. te iako im se to sada čini kao daleka prošlost, priznaju na početku nije bilo lako. Za sve one koje zanima kako pokrenuti proizvodnju čarapa u Hrvatskoj, Dorja i Filip ukratko su objasnili svoj put.

Putevima proizvodnje

"Zajedno smo kroz 2019. godinu istraživali kako sam proces proizvodnje čarapa funkcionira, testirali smo čarape u nekoliko tvornica i naposljetku se odlučili na hrvatsku tvornicu čarapa Miro. Od samog početka, komunikacija s njima nam je bila odlična, mislimo da smo i mi njima bili i ostali simpatični jer i dan danas su spremni na sve naše šašave ideje. Stvarno smo sretni što postoji takva tvornica u RH, jer kvaliteta proizvoda i domaća proizvodnja su nam bili glavni kriteriji u kreiranju HYPERsocksa", kažu Dorja i Filip.

image
Dorja i Filip dugogodišnji su prijatelji, a sada i poslovni partneri.
HYPERSOCKS

Nakon finiširanja dizajna prve kolekcije, 'bacili' su se na marketing - dizajn webshopa, fotografiranje, kampanju - no ovim kreativcima to je bio lakši dio posla. Kažu veliki izazov u dizajnu samih čarapa su ograničenja koja proizvodnja ima, jer je riječ o čarapama koje se pletu, odnosno nema tiska. U početcima im je sve bilo novo, a danas su, kažu, već uhodani i kroz godinu i pol što postoje puno smo naučili kroz sve situacije, one koje su bile "pogodak" i one koje su bile "promašaj".

"Uvijek naglašavamo da je riječ o hrvatskom proizvodu, tako je od početka HYPERsocks i ne planiramo to mijenjati. Kod naših čarapa prioritet je da su kvalitetne i udobne, zato smo i odabrali fini talijanski pamuk, a kad je riječ o bojama i uzorcima - tu se trudimo biti originalni i ponuditi nove i zabavne motive i oblike za svačija stopala! Mislimo da je već previše čarapa sa avokadom, bananom i jajima na ovom svijetu pa mi svakako ne planiramo biti još jedni u nizu koji proizvode takve čarape", kazali su nam Dorja i Filip.

HYPERsocks čarape rađene su od kvalitetnog pamuka (80 posto), elastina ima unutra jer inače čarape, kažu dizajneri, ne bi mogli obuti na stopalo. Sve njihove čarape dostupne su u dva broja: 37-40 i 41-44.

"Sve HYPERsocks čarape proizvode se od finog pamuka kojeg nabavljamo u Talijanskoj tvornici Olcese", kazali su i dodali da zbog veće prihvatljivosti za okoliš, ali i krajnje korisnike, svoje poslovanje planiraju u potpunosti okrenuti u smjeru održivosti te će se njihove čarape uskoro proizvoditi od stopostotnog bio pamuka.

Inovacija u kupovini čarapa

No ovaj kreativan duo, ima još jednog asa u svojim ladicama s čarapama - jedini su koji taj odjevni predmet prodaju po komadu odnosno po jednu čarapu. "Došli smo do ideje - zar ne bi bilo kul da možeš kupiti samo jednu čarapu, a ne par?'", opisuju kako im je ideja sinula kroz prijateljsko-kreativnu ćakulu. Nakon istraživanja tržišta shvatili su da to do sada nitko nije napravio i znali su da će morati izaći s takvom kolekcijom.

"Već neko vrijeme u dućanima je moguće kupiti par čarapa koje nisu identične, već su namjerno rasparenog dizajna. Nama je ta ideja bila simpa, ali htjeli smo ostaviti prostor i za ljude koji vole i dalje nositi identične čarape na lijevoj i desnoj nozi. Tako smo došli na ideju s MIX&MATCH sistemom, odakle i naziv naše prve takve kolekcije iz 2020. Dizajn smo osmislili tako da od pet ponuđenih čarapa po komad, svaka ide sa svakom, a na čarapoljubcima je da sami odluče žele li uzeti dvije identične čarape ili dvije različite. Ideja je jednostavna, a dizajn svih 5 čarapa iz MIX&MATCH kolekcije rađen je tako da su boje i oblici kompatibilni, da si međusobno pašu", opisuju inovativni sistem kupovine čarapa.

Usput su se šalili da je to napokon rješenje svima onima koji u ladicama pronađu samo jednu čarapu, a ne znaju gdje je misteriozno nestala ona druga. "Ljudi su oduševljeni konceptom, čini se da je sve više i više onih koji ulažu trud u outfit, a pritom ne zanemaruju čarape pa su bili zadovoljni i s paletom boja koja ide uz razne odjevne kombinacije", kažu Dorja i Filip.

Jedna sasvim posebna suradnja

image
Posljednja MIX&MATCH kolekcije u suradnji s Udrugom za sindrom Down - Zagreb.
DORIS FATUR

U njihovoj malenoj firmi, kažu, uglavnom svi rade sve, poznato je to većini poduzetnika u Hrvatskoj, no ipak za dizajn je zadužena majstorica Dorja, koja je u najnovijoj kolekciji imala i pomagače - članove Udruge za sindrom Down - Zagreb.

"Napravili smo predložak čarape i zamolili članove da nam unutar nje nacrtaju na papir što god požele. Primili smo oko pedesetak genijalnih radova i na kraju se odlučili 10 crteža inkorporirati u dizajn pet novih čarapa naše druge po redu MIX&MATCH kolekcije. Ovo nam je i najdraža kolekcija do sad, a bome i prva kolaboracija. Iako je Dorja napravila pet različitih dizajnerskih čarape, prilagodila crteže i dizajn tako da tehnički može funkcionirati u samoj proizvodnji čarapa, ipak su i svi članovi udruge čije smo crteže koristili kao inspiraciju za dizajn koautori ove kolekcije", objasnili su iz HYPERsocksa.

image
Rasparene čarape simbol su sindroma Down.
DORIS FATUR

Oko nove kolekcije pomogli su im vrijedni i talentirani: Josip, Leon, Hrvoje, Vito, Jakov, Vito, Lara, Leon, Andrea, Kristina, Karlo i Mateo, a čarape su po njima dobile i imena. Sva zarada koju će HYPERsocks do 8. travnja ostvariti od prodaje nove MIX&MATCH kolekcije bit će donirana Udruzi za sindrom Down - Zagreb.

Čitajte i:

Hrabrim korakom naprijed: Otvoren salon dizajnerice koju godinama obožavaju domaće glumice

Holi Coast: 'Ne želimo se zatrpavati balama materijala, ulažemo u fine tkanine iz lokalnih dućana'

Kako je mladi Slovenac iz malog mjesta kao što je Bled proizveo najbolje naočale za svijet

Linker
20. travanj 2024 11:31