Mjesec dana uoči 56. rođendana zagrebačka modna dizajnerica Nada Došen ostvarila je svoj životni san. U središtu rodnog grada otvorila je vlastiti dućan, koji bi se, umjesto imenom modne marke DNK, mogao nazvati i "crno-bijeli svijet Nade Došen". Naime, crna i bijela zaštitni su znak njezinih ženskih kolekcija, a u tim je bojama i interijer dućana za čiji je izgled najzaslužniji Nadin nećak, student arhitekture Sven Došen.
- Otkako sam na modnoj sceni, čeznem za vlastitim prostorom u kojem bih brend digla na višu razinu. Godinama surađujem s domaćim i inozemnim dućanima, što je super. Međutim, tu ne možete diktirati način na koji će netko izložiti vašu robu. Prostor sam tražila dugo, a za pronalaženje je najzaslužniji moj suprug Igor Bočkaj, umirovljeni branitelj, koji je u tom dijelu posla daleko sposobniji nego ja. A nećak i ja odavno smo "kliknuli" i ono što ja ostvarim kroz tkaninu, on je postigao u prostoru - govori Nada Došen, u čijem je butiku još nekoliko brendova. Ali i oni su u funkciji njezinih kreacija jer se stilski nadopunjuju.
Riječ je o nekolicini dizajnera s kojima godinama surađuje. Tako su uz bijele i crne hlače, suknje, haljine, bluze, košulje, sakoe ili kapute dostupni i šeširi zagrebačke modistice Nade Kobali, nakit zagrebačkih umjetnika Sanje Fabijančić, Ivana Midžića te iz riječkog atelijera Vilene i Morane Brukete, potom kožnate torbice Dunje Sučić i tkani unikatni šalovi marke Breaking the Waves Sanje Šebalj.
- Moja je misija da na jednom mjestu ženi ponudim odjeću i pripadajuće dodatke u kojima će se osjećati sretno. I to mi je najvažnije. Zato su moji odjevni komadi ugodni, podatni i mekani, a naglasak je na geometriji i čistoći linija - zbog čega najprije vidite ženu, a ne što nosi - objašnjava Nada Došen te priznaje da najveći dio dana provodi u svojoj radionici.
Ondje završava i kolekciju za ljeto 2020., koju će u srpnju predstaviti na međunarodnom sajmu mode Gallery Düsseldorf. Svaki se komad šiva u dva primjerka jer, osim u Njemačku, modeli prvi put putuju i u New York, na tamošnji sajam mode.
- Početkom svibnja, baš u vrijeme otvaranja butika, potpisala sam i ugovor s američkom agenticom, koja će ondje predstaviti kolekciju. Proteklih godina naši su kupci bili dućani diljem Europe, najviše iz skandinavskih zemalja i Rusije, a sada nam se otvara i američko tržište - kaže Nada Došen.
U svijet mode ušla je kao srednjoškolka, u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna, a usavršila se na Tekstilno-tehnološkom fakultetu. Nakon više od 30 godina u modi, otkriva da je prepoznatljivost svojih radova zapečatila još na maturalnoj večeri. Naime, njezina je kreacija bila - hlače s topićem, koje je osmislila i sašila sama.
- Aladin, odnosno dimija-hlače od svjetlucavog bijelog materijala i bijeli šljokičasti topić, jer su tada šljokice bile u modi, izdvajali su se među silnim haljinama. Već tada sam znala što želim i bila sam silno ponosna na komplimente koje sam dobivala. Mnogi me pitaju kako ne pogriješiti, što je "najsigurnije" odjenuti za neku svečaniju prigodu. Većina će reći - mala crna haljina. No i tu je mogućnost greške velika. Primjerice, ako je haljina preuska ili preširoka, preduga ili suviše kratka u odnosu na figuru, i u tom idealnom komadu izgledat ćete smiješno. Dakle, nema univerzalnog pravila. Najvažniji je individualni pristup jer svaka je žena posebna. Upravo se u tome kriju i čar i izazov mode - kaže Nada Došen, čija 16-godišnja kći, Paula Bočkaj, odlikašica i državna prvakinja u tae kwon dou, već ima izgrađenu osobnost pa kad je o modi riječ, ne traži savjete ni od tate ni od mame.
- Ponekad mi je žao, a onda se sjetim sebe u tim godinama. Znala sam što želim i hoću, a takva je i ona. Sva je u znanosti, u konačnici želi biti astrofizičarka. Meni je samo važno da radi ono što želi, da bude sretna. Ja sam svoje želje i snove ostvarila kroz DNK by Nada Došen, a moji najdraži neka to ostvare u područjima koja njih ispunjavaju - kaže kreatorica.