UnSplash
ONO SMO ŠTO JEDEMO

Uzrok nesanice možda se krije na vašem tanjuru: Evo koju hrana potiče kvalitetan san, a koja vam ga remeti!

Imate problema s nesanicom? Uzrok se možda krije u stresu, vremenu ili na vašem tanjuru! Hrana i piće koje konzumirate može imati veliki utjecaj na vaš san, a stvaranje zdravog ciklusa prehrane i spavanja može uvelike poboljšati kvalitetu vašeg života i zdravlja.

Kada ste umorni, češće ćete izabrati nezdravu hranu - premasnu ili bogatu šećerom. Odabir hrane s druge strane, utječe na to koliko dobro spavate. Konzumacijom manje hranjivih namirnica, smanjujete kvalitetu sna - čime ulazite u začarani krug.

Dobra je vijest da postoje namirnice koje će vam pomoći riješiti probleme sa snom i poboljšati kvalitetu života.

Čitajte i: Neodoljivi zalogaji čekaju vas u ‘novom‘ centru Zagreba: Počastite se ljetnim osvježavajućim jelima inspiriranim sanjivom Grčkom

Najbolja hrana za to je ona koja sadrži triptofan, aminokiselinu čijom konzumacijom potičete kvalitetan san, dok konzumacijom namirnica koje sadrže kofein organizmu uskraćujete vrijeme spavanja i mogućnost da utone u kvalitetan san.

image
U prehranu uključite hranu bogatu proteinima.
PEXELS

Osim konzumacije kvalitetne hrane, redovita tjelesna aktivnost tijekom dana pomoći će vam poboljšati san, dok će vam alkohol pomoći da kratkoročno zaspite, ali ne duboko i mirno.

Hrana koja će vam osigurati miran san

  • Mediteranski plan prehrane, puno cjelovitih žitarica, povrća, voća, mahunarki, orašastih plodova, ribe, maslinovog ulja, manje crvenog mesa i prerađene hrane vašem će organizmu osigurati kvalitetan san.
  • U prehranu uključite hranu bogatu proteinima i onu koja sadrži triptofan - poput piletine, jaja, sira, ribe, kikirikija, sjemenki bundeve i sezama, mlijeka, puretine, tofua i drugih proizvoda od soje.
  • Odaberite hranu s visokokvalitetnim ugljikohidratima, poput cjelovitog kruha i žitarica, smeđe riže i zobi.
  • Jedite puno svježeg sezonskog povrća i voća.
image
Odaberite hranu s visokokvalitetnim ugljikohidratima.
PEXELS

Čitajte i: Novo mjesto gdje sve miriše na tu divnu zemlju: Zagrebački Vrbani dobili su - Malu Italiju!

Hrana koju trebate izbaciti

  • slatkiše, energetska ili slatka pića.
  • začinjenu hranu, posebno ako ste skloni gastritisu.
  • kofein od 6 do 8 sati prije spavanja - kavu, čaj, energetska pića i čokoladu .
  • previše tekućine neposredno prije spavanja.
Linker
20. studeni 2021 17:51