Kazalište i stvarnost

Premijera na Brijunima: Kazalište Ulysses najavilo Ionescovog ‘Nosoroga‘ - predstavu o čudesnoj pandemiji

Predstava ‘Nosorog‘ Eugenea Ionesca premijerno će se prikazati 31. srpnja na Malom Brijunu.

Kazalište Ulysses kao svoju novu ovosezonsku premijeru najavljuje, 31. srpnja u Tvrđavi Minor na Malom Brijunu, predstavu "Nosorog" Eugenea Ionesca u režiji Lenke Udovički, metaforu o konformizmu i relativizmu koja tjera na razmišljanje, straši, zasmijava, te postavlja pitanja.

Kako se ističe u najavi, "Nosorog" je studija o potrebi priklanjanja većini, za koju je Ionescu kao inspiracija poslužila Kafkina pripovijetka "Preobražaj", ali i osobni doživljaj buđenja nacizma.

"Tom svojom jasnom asocijacijom progovorio je o ideološkom zagađenju, što nam je i te kako poznato jer mi danas živimo u sveopćem, mentalnom, duhovnom zagađenju. Kad pogledamo oko sebe, vidimo poplavu besmislenih riječi, opasnih stavova, predrasuda, pojava, ponašanja…", stoji u najavi.

U malome provincijskom gradu hara dosad nepoznata epidemija koja napada ljude, a potom zaražene pretvara u nosoroge.

Takva apsurdna situacija nedvosmisleno postaje metafora o konformizmu i relativizmu koji, brišući granice dobra i zla, stvaraju plodno tlo za nastanak totalitarizma, to jest bilo kakvoga oblika vladavine koja ograničava slobodno mišljenje. Danas je to diktatura podizanja ruku, svojevrsne demokrature koja je tek travestija onoga što proklamira stvarna demokracija.

Čitajte i: Rade Šerbedžija: ‘Strah od virusa je isti svugdje u svijetu, samo će negdje proces brže završiti. Kod nas to ide sporije‘

Strah od izopćenja

"I danas ovaj Ionescov komad s lakoćom probija kazališnu rampu te stiže do naših ušiju koje ga i te kako dobro čuju. Tome je tako jer budućnost se nekad doista nabolje ogleda i može uvidjeti gledanjem u povijest", ističu iz Ulyssesa. "Nosorog" uzbuđuje, tjera na razmišljanje, straši, zasmijava, ali i postavlja pitanja. Mi se u njemu prepoznajemo: kad pristajemo uz trendove i postajemo većinsko krdo, kad se priklanjamo većinskom mišljenju iz straha od osude, kad štiteći karijere okrećemo glavu na drugu stranu.

"Prirodna težnja ljudskog bića jest da bude u okruženju drugih jedinki svoje vrste, no ona ne bi trebala biti razlog za gubljenje vlastite individualnosti u svrhu utapanja u većini zbog straha da ne bude izopćen, već kanal slobodnog ispoljavanja potencijala, koji samo u dodiru s drugim pojedincima može dobiti oplemenjeni oblik. 'Nosorog' je djelo u kojem se suvremeni čovjek, nažalost, prepoznaje", poručuju iz Ulyssesa.

PROMO

U predstavi igraju Bojan Dimitrijević, Mladen Vasary, Damir Šaban/Filip Nola, Maja Posavec, Dado Ćosić, Deni Sanković, Anja Sabol, Tonka Mršić, Gala Nikolić, Martin Grđan, Vanda Velagić i Rok Juričić.

Dramaturgiju potpisuje Željka Udovičić Pleština, kostimografiju Bjanka Adžić Ursulov, scenografiju Zdravka Ivandija Kirigin, koreografiju Staša Zurovac, autor glazbe je Nigel Osborne, a autor tekstova songova Davor Rocco. Svjetlo je oblikovao Andrej Hajdinjak, pijanist i glazbeni voditelj je Karlo Hubak, autor video projekcija Ivan Marušić Klif, a asistent scenografkinje Matej Kniewald.

12. travanj 2024 11:23