JOE PEPLER/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA
Vrijedno posjeta

Izložba koja izaziva pažnju: U njemačkom gradiću svi žele vidjeti kupaće kostime slavne pjevačice i glumice

Deset godina nakon smrti Amy Winehouse njezin će bikini boje koralja biti izložen u prostoru Bikini Art Museuma u njemačkome Bad Rappenauu čiji stanovnici s ponosom ističu da žive u prijestolnici kupaćih kostima.

U muzeju su već izloženi dvodijelni kupaći kostimi Marilyn Monroe, Scarlett Johansson i brojnih drugih slavnih osoba.

Amyn bikini boje koralja s golemim metalnim alkama kustosi su kupili na nedavno održanoj dražbi na Beverly Hillsu za 1250 dolara.

"Bikini Amy Winehouse bit će dodan najvećoj kolekciji kupaćih kostima BikiniArtMuseuma na svijetu", rekao je glasnogovornik muzeja, istaknuvši da će ondje biti izložen u prvoj polovici 2022.

Engleska soul pjevačica umrla je 2011. u dobi od 27 godina. Više od 800 njezinih predmeta otišlo je pod čekić na dvodnevnoj aukciji održanoj na Beverly Hillsu 6. i 7. studenoga.

Prvi svjetski muzej bikinija posjetiteljima nudi pregled nekih od najvrednijih bikinija u povijesti. Naime, među eksponatima je slavni zlatni dvodijelni bikini, čiji je, za to doba šokantan kroj osmislio francuski inženjer Louis Reard 1947. godine.

Ondje su i dvodijelni kupaći kostimi što su ih nosile filmske zvijezde Marilyn Monroe i Brigitte Bardot.

Kustosi Bikini Art Museuma nastoje se usredotočiti na kulturnu povijest kupaćih kostima i na to kako se dizajn mijenjao od 1870. do danas.

Od oko 1200 eksponata izloženih na 1500 četvornih metara izložbenog prostora, najatraktivnija je zbirka od 12 od ukupno 16 originalnih dvodijelnih modela koje je 5. srpnja 1946. osmislio Reard.

Da bi preduhitrio šok koji bi takav odjevni predmet mogao izazvati, francuski ga je dizajner nazvao po atolu Bikini, mjestu na Marshallovim otocima gdje je iste godine testirana atomska bomba. Datum 5. srpnja proglašen je Danom bikinija.

Kustosi muzeja kažu da priča o bikiniju nije samo priča o modnim trendovima i kulturi odlaska na plažu, već i o uhićenjima, skandalima i postupnoj emancipaciji žena.

Uz velik broj kupaćih kostima posjetitelje u muzeju očekuju i multimedijske izložbe, umjetnička djela i povijesne reklame za bikinije.

Poduzetnik iz Regensburga i vlasnik muzeja bikinija Alexander Ruscheinsky ovu temu sa svojim timom kustosa istražuje više od pet godina.

Linker
29. studeni 2021 21:37