ARUNOTHAI PUTTARUKSA
PRIJEDLOG ZA PUTOVANJE

Tajlandska meka noćnog života: Znamo zašto posjetiti Bangkok

Na svjetskom prvenstvu u prijestolnici Tajlanda, koju smatraju središtem noćnog života u Aziji, hrvatska muay thai boksačica Helena Jurišić osvojila je brončanu medalju i na kraju se počastila - shoppingom.

U Bangkok, glavni grad Tajlanda, došla sam na Svjetsko prvenstvo u muay thai boksu. Putovala sam s Ivicom Haramijom, voditeljem hrvatske reprezentacije, i svojim bratom Darijem, koji mi je i trener, a u Tajlandu je bio i naš prijatelj Srđan Špirk iz kluba Muay thai Zagreb, koji nam je pomogao pri snalaženju na turniru.

Nakon 15 sati u avionu sletjeli smo na novi, veliki aerodrom i odmah se uputili u hotel. Sve su reprezentacije bile smještene u Ambassadoru, udaljenom sat vremena vožnje od borilačke dvorane. No putovanje se znalo produljiti i na tri sata. Bangkok je, naime, jako velik grad, ima više od deset milijuna stanovnika i vlada neopisiva gužva pa se nije lako kretati. Osim vreve, neugodna je bila i vrućina. Svako malo je padala kiša, no nije donosila svježinu, nakon nje bi bilo još sparnije. A zbog vlage i visokih temperatura posvuda se osjećao neugodan miris na koji se teško naviknuti.

PRVA ŠETNJA

Prvi dan boravka malo smo prošetali po gradu, a tek navečer sam doznala da već sutra imam borbu, što nisam očekivala. Prije meča, naime, treba otići na liječnički pregled i vaganje, a kako bih bila sigurna da neću biti preteška, u ponoć sam u “sauna odijelu” istrčala na ulicu, na sparinu od 35 Celzijevih stupnjeva. Hotel je usred četvrti s mnogo noćnih klubova pa sam trčala među ljudima uređenima za izlazak. No isplatilo se - ujutro sam prošla na vaganju.

TEŠKO IZBORENA MEDALJA

U prvoj borbi, protiv reprezentativke Cipra, ozlijedila sam koljeno, ali sam pobijedila - no zbog sudačke pogreške meč se morao ponoviti već sljedeći dan, što su mi javili u tri u noći. Sljedeće jutro otišla sam liječniku koji mi je ustanovio rupturu prednjeg križnog ligamenta i rekao mi da se mogu nastaviti boriti - ali na vlastitu odgovornost. Odlučila sam riskirati i pobijedila Cipranku i u ponovljenom meču. U sljedećoj borbi, s predstavnicom Švedske, koju sam prošle godine pobijedila, već u prvoj rundi “ispalo” mi je koljeno, no uspjela sam ga namjestiti sama, tako da sudac ne vidi. Ipak nisam uspjela pobijediti i na kraju sam na ovom Svjetskom prvenstvu osvojila brončanu medalju. Svašta sam prošla u 18 godina karijere, no ovo mi je bilo najteže natjecanje.

Privatna fotografija
S prijateljem Srđanom Špirkom, trenerom kluba Muay thai Zagreb

ŠTO VIDJETI

Bangkok je golem, raznolik i u njemu se ima doista mnogo toga za vidjeti. Raskošne palače i hramovi uglavnom se nalaze u starom dijelu grada, u četvrti Rattanakosin, na lijevoj obali rijeke Chao Phraya. U blizini je Khao San, s mnogo malih, uskih ulica, štandova s hranom i jeftinim barovima u kojima je uvijek gužva. Četvrt Silom danju je poslovni centar, a navečer se u nju dolazi u restorane, noćne klubove i barove. U središnjem dijelu grada, Pratunamu, mnogo je velikih, modernih trgovačkih centara u koje se ne dolazi samo zbog kupnje nego i zabave - ondje su kuglana, akvarij, kino, restorani...

Thai oarsmen row a royal barge during a dress rehearsal for Royal Barge Procession, on the Chao Phraya River in Bangkok November 6, 2012. The Royal Barge Procession, the 700 year-old Thai traditional ceremony, will be held on November 9 to mark the end of Buddhist lent day and to celebrate the 85th Birthday of King Bhumibol.  REUTERS/Chaiwat Subprasom    (THAILAND - Tags: POLITICS SOCIETY) - GM1E8B61GT501
REUTERS
Kraljevska lađa na rijeci Chao Phraya prolazi pokraj palača u starom dijelu Bangkoka

OPREZNO S HRANOM

Tajlandska hrana jako je začinjena pa smo uglavnom jeli u europskim restoranima. Preporučila bih The Beef Master by Company B MBK s odličnim biftecima i Pomodoro, restoran s talijanskim jelima. S uličnom hranom treba biti oprezan - moj brat je dobio crijevnu virozu, kao i mnogi drugi sudionici prvenstva.

, Image: 81981201, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Huber images
Profimedia, Huber images
Vodena tržnica u predgrađu

PROMET

Mnogo ljudi, pogotovo turista, koristi tuk-tuk, bučne i smrdljive trokolice koje se ne mogu probijati kroz gužve na cestama, pa ako vam se žuri, najbolje je unajmiti motor. Dobra je i nadzemna željeznica Sky Train: brza je, čista i s njom ćete lako proći cijeli grad. Možete izabrati i taksi, nije preskup, ali se prije vožnje najbolje dogovoriti kolika je cijena jer ste kao farang - tajlandski naziv za strance - često na meti prevaranata.

BTS Skytrain in Bangkok. The Bangkok Mass Transit System, commonly known as the BTS Skytrain, is an elevated rapid transit system in Bangkok. The system consists of 32 stations along two lines, Image: 128759681, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy
Brza nadzemna željeznica Sky Train prolazi kroz cijeli grad

Bangkok Tuk tuk, with other Tuk tuks in the background, being driven by a Tuk-tuk driver though the streets of Bangkok, Thailand. Slight motion bur on the Tuk tuk.
Getty Images
Popularni tuk-tuk, vozilo na tri kotača

STAKLENI POD

Na vrhu nebodera King Power MahaNakhon, donedavno najvišeg u Tajlandu, nalazi se vidikovac s kojeg se vidi cijeli Bangkok. Ima stakleni pod i bez obzira na to što znate da nećete propasti osjećate se pomalo nesigurno kad stojite na komadu stakla i gledate ispod nogu ljude na ulici s visine od 314 metara. Na vrhovima nekih nebodera nalaze se restorani i barovi, a najpopularniji su Moon bar i restoran Vertigo, na 61. katu hotela Banyan Tree u ulici Sathorn.

Privatna Fotografija
Na vidikovcu nebodera King Power MahaNakhon, 314 metara nad ulicama Bangkoka

SHOPPING ZA OPUŠTANJE

Nakon natjecanja volim se malo počastiti. Naš je hotel bio u četvrti Sukhumvit u kojoj se nalazi nekoliko velikih, modernih trgovačkih centara, pa sam otišla u shopping i u trgovini Gucci u Siam Paragonu kupila bijele šlape. A prije povratka u Hrvatsku imala sam vremena i za opuštanje i razgledavanje grada. Sviđa li vam se Bangkok ili ne, to je grad koji vas zasigurno neće ostaviti ravnodušnim.

Privatna fotografija
Opuštanje nakon borbe - shopping u trgovačkom centru Siam Paragon

dobro je znati

KLIMA

Najbolje vrijeme za posjet Bangkoku je od studenoga do veljače, kada je najhladnije i najmanje vlažno doba godine, no čak i tada temperature često prelaze 30 Celzijevih stupnjeva.

PITKA VODA

Pijte samo vodu iz boce, a nju koristite i za pranje voća. U nekim dijelovima grada postoje i automati s filtriranom vodom koja je sigurna za piće.

VALUTA

Za 100 eura dobije se oko 3400 bahta. Novac je najbolje mijenjati u bankama ili mjenjačnicama, ali uvijek prvo provjerite tečaj.